    From: Michał Gut <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jak umyć podwozie przed konserwacją?
    Date: Wed, 23 Jun 2010 09:37:42 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > Ma 13 lat - ile jeszcze pojeździ, Twoim zdaniem? 3? 5?
    > Chodzi mi o to: ile pojeździ zanim przestanie się opłacać
    > robić inne naprawy, takie jak remont silnika, zawieszenia, itp.
    > To, że jest jakieś ognisko korozji nie ma znaczenia przy
    > ocynku. Dziura nie wypadnie przez następne 10 lat...

    13tolatek pojezdzi niewiele - czy dlugo to nie wiem. pewnie go sprzedam bo
    lata jako drugie autko ale picuje go jakbym mial nim jezdzic dalej (motam
    sie caly czas bo lubie ta starowinke ale jednoczesnie wiecej stoi niz
    jezdzi, bo latam dieselkiem).
    Wiesz jesli jest nieuszkodzony ocynk to zgoda - moje boczne blachy sa
    (pomijajac zmatowiony lakier przez 13 lat) w stanie wzorowym - nawet
    purchelka nie ma zadnego - nic. Kiedys jak przyladowalem w inny samochod
    lewym tylnym bokiem i mialem zdarty lakier (sila rzeczy) to przez rok nie
    pojawil sie nawet nalot rdzawy (ocynk o dziwo byl nie uszkodzony mimo dosc
    solidnych wgniecen). Potem mi to w warsztacie latnie zrobili i do dzisiaj
    zero problemu.
    problem robi sie z podwoziem jak przyladujesz w cos i uszkodzisz podloge -
    regularnie uderzalem w progi zwalniajace (sa takie 2 ktore po krotkiej
    klodni z miastem obnizyli - podwozia tak orały je, że były rysy na pół
    centymetra kostki!!! Głębokości!), jakies kamienie tez przytuliłem z
    pewnością. Rdza byly pokrute tez ranty zniszczone przez debili podnoszacych
    samochody nanich........
    Tak wiec sama blacha ocynkowana jest dlugowieczna porownujac do
    zabezpieczonej farbą tylko. Ale w trakcie uzytkowania narazona jest na takie
    uszkodzenia i m.in. dlatego chce zapackac podwozie tym czyms gumowatym

    > Jak Ci kasa wypala dziurę w kieszeni to pozbądź się jej, masz rację :-)

    Z kasą się u mnie nie przelewa - dlatego staram się być dalekowzroczny i
    staram sie dbac o to co mam uzywajac swojej wiedzy i zdolności manualnych.
    Akurat punto wychodzi tanio w eksploatacji porownujac do innych marek. Moj
    brat jeden jezdzi corsa c, drugi tylko vw i jeden dostawczy citroen. Jakąś
    oopinie mogłem sobie wyrobić. Ale oplacalnosc uzytkowania punto pozostawmy
    na drugim albo trzecim torze - bo to offtop:)