  • Data: 2011-01-09 12:30:03
    Temat: Re: jak to jest z kurzeniem sie martycy cyfranki?
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-09 10:26, T...@s...in.the.world pisze:

    > E, a niby na jaki?
    > 1. zmieniam obiektywy
    > 2. najczesciej mam podpiety tamron 18-250

    I ten Tamron 18-250 może chyba mieć wpływ na brudzenie matrycy.
    Obiektyw ten bardzo silnie zmienia rozmiary przy zoomowaniu (i trochę
    też przy ostrzeniu). Oznacza to pzrepompowywanie powietzra (wraz z
    drobinami kurzu) miedzy środowiskiem zewnętrznym a wnętrzem obiektywu.
    Jak juz kurz jest w obiektywie - może potem przy ruchach soczewek
    przemieszczać się - również w kierunku komory lustra i matrycy. Mam
    wrazenie, ze gdybyś miał obiektyw z wewnętrznym zoomowaniem - problemy z
    brudzeniem matrycy byłyby znacznie mniejsze. Nie wiem tylko, czy da się
    kupić obiektyw z internal zooming o takim zakresie ogniskowych.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)