eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak to jest z dieslami?Re: jak to jest z dieslami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !news.mm.pl!not-for-mail
    From: "cbnet" <c...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jak to jest z dieslami?
    Date: Wed, 27 Apr 2011 09:27:10 +0200
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 39
    Message-ID: <ip8gkp$450$1@news.mm.pl>
    References: <ip3avv$22j0$1@news.mm.pl> <ip4fgp$j4a$1@inews.gazeta.pl>
    <c1.01.3QJMDw$0IY@mike.oldfield.org.pl> <ip7dum$1ukd$1@news.mm.pl>
    <c1.01.3QJzXp$0JC@mike.oldfield.org.pl> <ip8dcd$1a21$2@news.mm.pl>
    <f...@e...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: host-89-231-122-20.warszawa.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="ISO-8859-1"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.mm.pl 1303889369 4256 89.231.122.20 (27 Apr 2011 07:29:29 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Apr 2011 07:29:29 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2364177
    [ ukryj nagłówki ]

    Generalnie silniki diesla (w tym td) pracuja na wolniejszych obrotach
    niz benzyniaki oraz - poniewaz sa bardziej wydajne - generuja mniej
    ciepla niz silniki benzynowe w tych samych warunkach.

    Praktycznie jedyne zalecenie dla silnika diesle'a z turbina - jakie znam
    - to "rozgrzanie" na nizszych obrotach (2000-2500 rpm) przez 2-3
    minuty po starcie (jesli byl zimny).
    Przy czym w tym celu np w korku czasem zaleca sie wlaczenie
    urzadzen auta (na te kilka minut) aby bardziej obciazyc uklad napedowy
    przez co silnik szybciej sie rozgrzeje (klima, ogrzewanie szyby, radio... itp).
    [IMHO lekka przesada.]


    W takiej sytuacji jak pytasz to bym go z minute-dwie "pogrzal" przed
    ruszeniem, dajac mu np na 10-15 sekund 2500-3000 rpm co np 10-15
    sekund (3-4 razy). Nie dluzej.
    Jak wskaznik temperatury odbije - mozna jechac 2500-2800 rpm bez
    problemu.

    IMHO.

    --
    CB


    Uzytkownik "tippyland" <t...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:f6444cc9-a07a-4916-be0b-b36c7867e713@e26g2000vb
    z.googlegroups.com...
    > Co w przypadku, gdy samochod ma duza mase, silnik to 2.5 TDI ze
    > stosunkowo nieduza moca i przy zmianie biegu z 3 na 4 potrzebuje min.
    > 2500-2800obr/min. Do tego jest wyjazd z posesji bezposrednio na droge
    > krajowa, ktora od razu idzie w gore przez dlugie wzniesienie i
    > spokojna jazda na niskich obrotach przez pierwsze km. odpada.
    >
    > Co lepsze, zylowac zimny silnik do tych 2500-2800obr/min, tak by
    > kulturalnie zmienic bieg, czy tez nie przekraczac tych 2000obr/min i
    > zmieniac bieg na wyzszy, przy czym jest to zdecydowanie za malo dla
    > wyzszego biegu. Silnik dusi sie, czuc duze naprezenia na skrzynie,
    > panewki, itd.?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: