  • 11. Data: 2011-02-24 22:01:30
    Temat: Re: jak sprawdzic km
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2011 18:57:15 +0000 (UTC), Michał wrote:

    >a dlaczego ?
    >1.9diesel przecież to koło 200km/h wyjdzie, niestabilnie się A6 prowadzi ?

    Oczywiscie ze sie stabilnie prowadzi, to jest niemieckie auto, je sie
    testuje z pedalem w podlodze.
    Tylko ze zime mamy, moze byc lod na drodze, moze dziura gleboka.

    Niestety - predkosciomierz jest niedokladny, a fizyka wredna - moc
    rosnie z szescianem predkosci, wiec niestety 5% bledu pomiaru
    predkosci owocuje 15% bledem mocy - i nadal nic nie wiemy.

    J.

  • 12. Data: 2011-02-24 23:45:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." s...@4...com

    > Niestety - predkosciomierz jest niedokladny, a fizyka wredna - moc
    > rosnie z szescianem predkosci, wiec niestety 5% bledu pomiaru
    > predkosci owocuje 15% bledem mocy - i nadal nic nie wiemy.

    Można skorzystać ze wskazania GPS.
    Dlaczego sześcianowo a nie kwadratowo?
    (kwadratowo to nadal 10% czyli sporo)

    .95^3=0,857375
    1.05^3=1,157625
    .95^2=0,9025
    1.05^2=1,1025

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2011-02-25 08:32:48
    Od: Ramok <c...@c...com>

    On 24.02.2011 21:26, Kuba (aka cita) napisał(a)/has written:
    [...]
    > a co masz w dowodzie rej. i dlaczego to nie wystarczy wam do odpowiedzi?
    To co ma w dowodzie, to jeszcze nie gwarancja tego, co pod maską, bo
    błędy się zdarzają (zarówno po stronie ludzkiej, jak i w
    danych/informacjach, na których ludzie operują). Najpewniej to chyba:
    "teoretycznie" po VIN-ie/numerze/kodzie silnika od producenta/ASO się
    dowiedzieć; "praktycznie" poprzez hamownię, ale tu już wchodzi wiele
    czynników, mogących zafałszować wynik (niesprawność samochodu/któregoś z
    czujników/zaworów itp. itd., błędy samej hamowni, "gifty" od fabryki,
    ew. tuning przeprowadzony przez poprzedniego właściciela itd.),
    ewentualnie poprzez jakiegoś speca/"znawcę fanatyka", który po różnicach
    np. w osprzęcie (lub producentach części) odgadnie, jaka to może być
    wersja (o ile takie różnice "widoczne gołym okiem" występowały, nie
    można też wykluczyć, że poprzedni właściciel coś podmienił z inną wersją
    -czy to tnąc koszty naprawy, czy też wręcz odwrotnie, pod tuning).

    /Ramok

  • 14. Data: 2011-02-25 09:39:20
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-02-24 19:35, Jendrek pisze:
    > Mam audi A6 1995r. 1.9tdi i powstala klotnia ile ma koni. Jak to sprawdzic?

    Poszukać oznaczenia silnika na bloku i wtedy na necie zobaczysz po
    oznaczeniu silnika jaka powinna być fabryczna moc. Ale możesz mieć coś
    pozmieniane (chip, wytryski, turbo, itp.) i moc będzie inna. Generalnie
    aby poznać faktyczną moc silnika trzeba udać się na hamownie

  • 15. Data: 2011-02-25 11:05:06
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 25 Lut, 09:39, Kamil 'Model' <k...@g...pl>
    wrote:
    > W dniu 2011-02-24 19:35, Jendrek pisze:> Mam audi A6 1995r. 1.9tdi i powstala
    klotnia ile ma koni. Jak to sprawdzic?

    > Poszuka oznaczenia silnika na bloku i wtedy na necie zobaczysz po
    > oznaczeniu silnika jaka powinna by fabryczna moc. Ale mo esz mie co
    > pozmieniane (chip, wytryski, turbo, itp.) i moc b dzie inna. Generalnie
    > aby pozna faktyczn moc silnika trzeba uda si na hamownie

    Jeśli tam siedzą 4 cylindry i jest to 1995 to ja obstawiam że to jest
    1Z, jeśli 5 cylindrów to 2 warianty mocy 115 i 140KM.

    Pozdrawiam !

  • 16. Data: 2011-02-25 11:15:32
    Od: Voytek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-25 11:05, Czarek Daniluk pisze:

    > Jeśli tam siedzą 4 cylindry i jest to 1995 to ja obstawiam że to jest
    > 1Z, jeśli 5 cylindrów to 2 warianty mocy 115 i 140KM.
    >
    > Pozdrawiam !

    W 1,9 tdi 5 garów?

    --
    Voytek

  • 17. Data: 2011-02-25 13:37:22
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 25 Lut, 11:15, Voytek <m...@p...onet.pl> wrote:

    > W 1,9 tdi 5 gar w?
    >
    > --
    > Voytek

    Wiesz jeśli nie wie ile ma koni to może i ilości wtryskiwaczy też nie
    zauważył ;P
    Różne cuda w tym kraju już się zdarzały :)

    Pozdrawiam !