eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak przeliczyc mA na stopnie celsiuszaRe: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
  • X-Received: by 10.36.110.134 with SMTP id w128mr21007itc.3.1466582787419; Wed, 22 Jun
    2016 01:06:27 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.36.110.134 with SMTP id w128mr21007itc.3.1466582787419; Wed, 22 Jun
    2016 01:06:27 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!w10no6030342lbo.0!news-out.google.c
    om!f5ni5196lbb.0!nntp.google.com!oe3no7829118lbb.1!postnews.google.com!glegroup
    sg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 22 Jun 2016 01:06:26 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <nkdfod$rco$1@news.chmurka.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.19;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 217.115.65.19
    References: <0...@g...com>
    <nkbu0k$90n$1@news.chmurka.net>
    <1ej0lck8zgpqt.430i1ybc5oue$.dlg@40tude.net>
    <nkck4m$ig2$1@node1.news.atman.pl> <nkdfod$rco$1@news.chmurka.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <f...@g...com>
    Subject: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Wed, 22 Jun 2016 08:06:27 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:701569
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 22 czerwca 2016 09:46:23 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:nkck4m$ig2$1@node1.news.atman.pl...
    > >W dniu 21.06.2016 o 22:06, Jacek Maciejewski pisze:
    > >> Dnia Tue, 21 Jun 2016 19:37:37 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
    > >>
    > >>> Ale brak informacji o zakresie działania przetwornika A/C
    > >>> (analogowo/cyfrowego) uniemożliwia rozwiązanie zadania tak, aby mieć
    > >>> pewność, że zrobiło się to dobrze.
    > >>
    > >> Otóż to.
    > >
    > > Przypuszczalnie jest założenie 0mA = 0bin
    > > I dla takiego przypadku trzeba obliczać.
    > >
    > Byłby logiczne, gdyby nie to, że w zadaniu pojawiają się akurat prądy zgodne
    > ze standardem 4..20mA.
    > Gdyby chociaż jedna z tych liczb była poza tym zakresem byłoby oczywiste, że
    > nie o ten standard chodzi, albo gdyby było pytanie o wynik dla temperatury
    > poniżej wartości podanych dla 4mA czy powyżej 20mA też byłaby jasne, że to
    > nie o standard chodzi.
    > Jakie jest prawdopodobieństwo, że ktoś układając zadanie dotyczące pomiaru
    > analogowego akurat przypadkiem trafi w obie te liczby (i to gdy przeliczenia
    > z temperatury nie są okrągłe)? Według mnie znikome.
    > Zatem z prawdopodobieństwem rzędu 99% autor zadania znał standard i chciał
    > się do niego odnieść. No to wydaje się, że powinien przyjmować, że 4mA
    > przeliczane jest na 0.
    > Tak mi się przynajmniej wydaje.
    >

    Mysle ze to zadanie albo jest niekompletne albo też do zadania trzeba pamiętać o
    czymś co było powiedziane na zajęciach.
    Nie sądzę aby w klasie VI ktos zajawiał standard 4-20mA.

    Na moje oko brakuje prostej informacji o drugim punkcie (jakimkolwiek) gdzie
    przetwornik zwraca 0.

    Moim zdaniem najmniej przekombinowane jest założenie że 0mA - 0 na przetworniku, 20mA
    - 65535 na przetworniku.

    I wtedy bez problemu wyliczyć całość z proporcji.

    Dla pewności trzeba zapisać sobie to założenie w rozwiązaniu i mieć twardego ojca
    który pójdzie do nieudacznego nauczyciela w przypadku kiedy będzie miał uwagi do tego
    rozwiązania.

    Niestety nauczyciele w podstawówce są słabej jakości bo nie dość że zadają
    niekompletne zadania albo źle sformułowane to jeszcze jak sie grzecznie napisze ze
    zadanie niedobre to nie potrafia sie przyznać do błędu.
    A dla mnie oczywiste jest jak grupa 5-6 dorosłych tak samo rozumie zadanie z klasy
    3-4-5 podstawówki i jest to rozumienie niepoprawne wg nauczyciela to jednak zadanie
    jest kiepskie a nie rozumy tych dorosłych :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: