eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak przeliczyc mA na stopnie celsiuszaRe: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
  • Data: 2016-06-22 10:06:26
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu środa, 22 czerwca 2016 09:46:23 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:nkck4m$ig2$1@node1.news.atman.pl...
    > >W dniu 21.06.2016 o 22:06, Jacek Maciejewski pisze:
    > >> Dnia Tue, 21 Jun 2016 19:37:37 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
    > >>
    > >>> Ale brak informacji o zakresie działania przetwornika A/C
    > >>> (analogowo/cyfrowego) uniemożliwia rozwiązanie zadania tak, aby mieć
    > >>> pewność, że zrobiło się to dobrze.
    > >>
    > >> Otóż to.
    > >
    > > Przypuszczalnie jest założenie 0mA = 0bin
    > > I dla takiego przypadku trzeba obliczać.
    > >
    > Byłby logiczne, gdyby nie to, że w zadaniu pojawiają się akurat prądy zgodne
    > ze standardem 4..20mA.
    > Gdyby chociaż jedna z tych liczb była poza tym zakresem byłoby oczywiste, że
    > nie o ten standard chodzi, albo gdyby było pytanie o wynik dla temperatury
    > poniżej wartości podanych dla 4mA czy powyżej 20mA też byłaby jasne, że to
    > nie o standard chodzi.
    > Jakie jest prawdopodobieństwo, że ktoś układając zadanie dotyczące pomiaru
    > analogowego akurat przypadkiem trafi w obie te liczby (i to gdy przeliczenia
    > z temperatury nie są okrągłe)? Według mnie znikome.
    > Zatem z prawdopodobieństwem rzędu 99% autor zadania znał standard i chciał
    > się do niego odnieść. No to wydaje się, że powinien przyjmować, że 4mA
    > przeliczane jest na 0.
    > Tak mi się przynajmniej wydaje.
    >

    Mysle ze to zadanie albo jest niekompletne albo też do zadania trzeba pamiętać o
    czymś co było powiedziane na zajęciach.
    Nie sądzę aby w klasie VI ktos zajawiał standard 4-20mA.

    Na moje oko brakuje prostej informacji o drugim punkcie (jakimkolwiek) gdzie
    przetwornik zwraca 0.

    Moim zdaniem najmniej przekombinowane jest założenie że 0mA - 0 na przetworniku, 20mA
    - 65535 na przetworniku.

    I wtedy bez problemu wyliczyć całość z proporcji.

    Dla pewności trzeba zapisać sobie to założenie w rozwiązaniu i mieć twardego ojca
    który pójdzie do nieudacznego nauczyciela w przypadku kiedy będzie miał uwagi do tego
    rozwiązania.

    Niestety nauczyciele w podstawówce są słabej jakości bo nie dość że zadają
    niekompletne zadania albo źle sformułowane to jeszcze jak sie grzecznie napisze ze
    zadanie niedobre to nie potrafia sie przyznać do błędu.
    A dla mnie oczywiste jest jak grupa 5-6 dorosłych tak samo rozumie zadanie z klasy
    3-4-5 podstawówki i jest to rozumienie niepoprawne wg nauczyciela to jednak zadanie
    jest kiepskie a nie rozumy tych dorosłych :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: