eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ? › Re: jak oni to robią ?
  • Data: 2011-06-28 01:58:47
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-06-27 23:28, Wojtek Borczyk pisze:
    > On Mon, 27 Jun 2011, Borys Pogoreło wrote:
    >
    >> Ale skoro nie ogarniasz tego, że koło samochodu się porusza po
    >> asfalcie obwodem (pomijając ew. poślizgi), a nie 2?r, to nie
    >> porozmawiamy.
    >
    > Ale sęk w tym, że tych poślizgów właśnie *nie*można* pomijać - opona nie
    > jest na stałe "przyklejona" do podłoża w każdym punkcie styczności! :)

    I ten poślizg to jest moim zdaniem rozwiązanie.
    Im ciśnienie mniejsze tym większy nacisk na bokach opony, a mniejszy w
    środku. A im wyższy nacisk na daną część opony tym większy udział w
    przyczepności ma ta część - pozostałe będą mogły się wtedy ślizgać.

    Boki opony się wyginają i powodują że przyczepność przy bardzo dużym
    spadku ciśnienia zapewniona jest nie przez obwód bieżnika, a obwód boku
    opony.
    Przy mniejszych różnicach ciśnienia, te różnice są mniejsze ale nadal są.

    Tyle że nie ma to wiele wspólnego ze "zmianą promienia" liczonego jako
    odległość między osią obrotu koła a najbliższym punktem styku z
    nawierzchnią i podstawianego do wzorów na obwód okręgu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: