eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak oni to robią ? › Re: jak oni to robią ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net
    .pl!not-for-mail
    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jak oni to robią ?
    Date: Thu, 16 Jun 2011 23:57:24 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 61
    Message-ID: <itdu7p$uqe$1@news.dialog.net.pl>
    References: <4df9f654$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <itcu12$dta$3@inews.gazeta.pl> <itcuk7$d5h$1@news.onet.pl>
    <itd08u$nq3$1@inews.gazeta.pl> <itd4q5$9in$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <4dfa2336$1@news.home.net.pl>
    <itdm6f$ogp$1@news.onet.pl> <4dfa6773$1@news.home.net.pl>
    <4dfa6a09$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-100-80.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1308261433 31566 78.8.100.80 (16 Jun 2011 21:57:13 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Jun 2011 21:57:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <4dfa6a09$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2376476
    [ ukryj nagłówki ]

    > No co Ty gadasz?
    > Jak masz flaka to zmienia Ci się promień koła, tak czy nie?

    W zasadzie nie, ale... (dalej)

    > A wraz z nim zmienia Ci się jego rzeczywisty obwód.

    Jak wyżej.

    > Ale nie obwód opony jest istotny, tylko ilość obrotów koła przy takiej
    > samym przebytym dystansie.
    > A ta ilość musi wzrosnąć, matematyka jest nieubłagana.

    Matematyka tak, ale z fizyką to już nie poszło...
    >
    > Załóżmy że koło ma promień 50 cm.
    > Wtedy po obwodzie ma ma 3,15 m.
    > Gdy stoi na flaku i opona ugina się powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle
    > zmniejsza się rzeczywisty promień koła, to jego obwód ma 3,01 m

    Niezupełnie, o tyle się przemieszcza. Robisz po prostu większe
    odsunięcie osi piasty od _teoretycznej_ osi opony. Piszę teoretycznej,
    bo nigdy nie jest idealnie okrągła.

    >
    > Czyli 5% mniej.
    > I o tyle przekłamie licznik.

    Nic z tych rzeczy.

    Opona będzie miała praktycznie taki sam obwód. Zmianie ulegnie ciśnienie
    w kole, a więc powierzchnia przylegania opony do podłoża (nacisk na oś
    musi być zrównoważony), opona ugnie się trochę więcej i przy swoim
    obrocie będzie trochę więcej pracowała generując troszkę więcej ciepła w
    swoim kordzie.
    Dlaczego piszę praktycznie się nie zmieni? Otóż zmiana ciśnienia w
    oponie minimalnie, ale dosłownie minimalnie zmienia średnicę. Nie znam
    dokładnych danych, ale porównując do pasów klinowych (zębatych,
    zbrojonych np:włóknem szklanym) przykładowo Gates-a, mogę powiedzieć, że
    w całym zakresie akceptowalnych naciągów pasa jego długość nie powinna
    się zmienić więcej niż 0.2% (różne typy różnie, ale zazwyczaj jest to
    podobna wartość). Myślę że można to wprost przenieść na oponę, rząd
    wielkości będzie ok.


    Miłego.
    Irek.N.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: