  • Data: 2011-06-17 10:21:08
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Massai,

    Friday, June 17, 2011, 8:28:17 AM, you wrote:

    > Teoretycznie miałbyś rację... ale nie jeździsz na slikach.

    > Klocki na oponie są w pewnych odegłościach od siebie, prawda?
    > Mniejsza ilość powietrza powoduje że opona bardziej się ugina i na
    > styku z jezdnią klocki bardziej sie do siebie zbliżają - w efekcie
    > obwód koła maleje.

    Na styku odległości między klockami są zawsze takie same - bez względu
    na to, czy styka się klocków 5 czy 10. Argument do bani.

    Zrób to, co ja kiedyś zrobiłem, żeby udowodnić, że różnica jest
    nieistotna:

    Kredą zaznacz na kole i asfalcie znaki naprzeciw siebie. Przetocz
    samochód o 2-3 obroty koła, spuść powietrze (ale zostaw na tyle, żeby
    opony nie zniszczyć) i przetocz samochód z powrotem. U mnie trafiło
    dokładnie w to samo miejsce.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl