-
Data: 2011-06-16 23:57:24
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> No co Ty gadasz?
> Jak masz flaka to zmienia Ci się promień koła, tak czy nie?
W zasadzie nie, ale... (dalej)
> A wraz z nim zmienia Ci się jego rzeczywisty obwód.
Jak wyżej.
> Ale nie obwód opony jest istotny, tylko ilość obrotów koła przy takiej
> samym przebytym dystansie.
> A ta ilość musi wzrosnąć, matematyka jest nieubłagana.
Matematyka tak, ale z fizyką to już nie poszło...
>
> Załóżmy że koło ma promień 50 cm.
> Wtedy po obwodzie ma ma 3,15 m.
> Gdy stoi na flaku i opona ugina się powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle
> zmniejsza się rzeczywisty promień koła, to jego obwód ma 3,01 m
Niezupełnie, o tyle się przemieszcza. Robisz po prostu większe
odsunięcie osi piasty od _teoretycznej_ osi opony. Piszę teoretycznej,
bo nigdy nie jest idealnie okrągła.
>
> Czyli 5% mniej.
> I o tyle przekłamie licznik.
Nic z tych rzeczy.
Opona będzie miała praktycznie taki sam obwód. Zmianie ulegnie ciśnienie
w kole, a więc powierzchnia przylegania opony do podłoża (nacisk na oś
musi być zrównoważony), opona ugnie się trochę więcej i przy swoim
obrocie będzie trochę więcej pracowała generując troszkę więcej ciepła w
swoim kordzie.
Dlaczego piszę praktycznie się nie zmieni? Otóż zmiana ciśnienia w
oponie minimalnie, ale dosłownie minimalnie zmienia średnicę. Nie znam
dokładnych danych, ale porównując do pasów klinowych (zębatych,
zbrojonych np:włóknem szklanym) przykładowo Gates-a, mogę powiedzieć, że
w całym zakresie akceptowalnych naciągów pasa jego długość nie powinna
się zmienić więcej niż 0.2% (różne typy różnie, ale zazwyczaj jest to
podobna wartość). Myślę że można to wprost przenieść na oponę, rząd
wielkości będzie ok.
Miłego.
Irek.N.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.06.11 07:19 mz
- 17.06.11 07:30 MarcinJM
- 17.06.11 07:47 Cavallino
- 17.06.11 07:48 Cavallino
- 17.06.11 08:11 Big Jack
- 17.06.11 08:15 Big Jack
- 17.06.11 08:28 Massai
- 17.06.11 08:42 Arek
- 17.06.11 08:43 Arek
- 17.06.11 08:48 Mirek Ptak
- 17.06.11 09:04 Kuba \(aka cita\)
- 17.06.11 10:10 wit
- 17.06.11 10:21 RoMan Mandziejewicz
- 17.06.11 10:22 RoMan Mandziejewicz
- 17.06.11 10:23 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800