-
Data: 2011-06-16 23:57:24
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> No co Ty gadasz?
> Jak masz flaka to zmienia Ci się promień koła, tak czy nie?
W zasadzie nie, ale... (dalej)
> A wraz z nim zmienia Ci się jego rzeczywisty obwód.
Jak wyżej.
> Ale nie obwód opony jest istotny, tylko ilość obrotów koła przy takiej
> samym przebytym dystansie.
> A ta ilość musi wzrosnąć, matematyka jest nieubłagana.
Matematyka tak, ale z fizyką to już nie poszło...
>
> Załóżmy że koło ma promień 50 cm.
> Wtedy po obwodzie ma ma 3,15 m.
> Gdy stoi na flaku i opona ugina się powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle
> zmniejsza się rzeczywisty promień koła, to jego obwód ma 3,01 m
Niezupełnie, o tyle się przemieszcza. Robisz po prostu większe
odsunięcie osi piasty od _teoretycznej_ osi opony. Piszę teoretycznej,
bo nigdy nie jest idealnie okrągła.
>
> Czyli 5% mniej.
> I o tyle przekłamie licznik.
Nic z tych rzeczy.
Opona będzie miała praktycznie taki sam obwód. Zmianie ulegnie ciśnienie
w kole, a więc powierzchnia przylegania opony do podłoża (nacisk na oś
musi być zrównoważony), opona ugnie się trochę więcej i przy swoim
obrocie będzie trochę więcej pracowała generując troszkę więcej ciepła w
swoim kordzie.
Dlaczego piszę praktycznie się nie zmieni? Otóż zmiana ciśnienia w
oponie minimalnie, ale dosłownie minimalnie zmienia średnicę. Nie znam
dokładnych danych, ale porównując do pasów klinowych (zębatych,
zbrojonych np:włóknem szklanym) przykładowo Gates-a, mogę powiedzieć, że
w całym zakresie akceptowalnych naciągów pasa jego długość nie powinna
się zmienić więcej niż 0.2% (różne typy różnie, ale zazwyczaj jest to
podobna wartość). Myślę że można to wprost przenieść na oponę, rząd
wielkości będzie ok.
Miłego.
Irek.N.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.06.11 07:19 mz
- 17.06.11 07:30 MarcinJM
- 17.06.11 07:47 Cavallino
- 17.06.11 07:48 Cavallino
- 17.06.11 08:11 Big Jack
- 17.06.11 08:15 Big Jack
- 17.06.11 08:28 Massai
- 17.06.11 08:42 Arek
- 17.06.11 08:43 Arek
- 17.06.11 08:48 Mirek Ptak
- 17.06.11 09:04 Kuba \(aka cita\)
- 17.06.11 10:10 wit
- 17.06.11 10:21 RoMan Mandziejewicz
- 17.06.11 10:22 RoMan Mandziejewicz
- 17.06.11 10:23 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Renault Symbioz
- OZE dały Polsce więcej prądu niż elektrownie węglowe
- Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- Wakacyjna promocja dla użytkowników samochodów ...
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Zasilanie elektryków w Polsce
- BMW
- Re: Recykling akumulatorów
- Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Gdzie kupowac aku?
- 5w30 zamiast 0w30
- Klima i samodzielne uzupełnienie
- 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
Najnowsze wątki
- 2025-07-03 Trybik
- 2025-07-04 Renault Symbioz
- 2025-07-04 Architektura IIIRP: Wyjątkowa, a prymitywniejsza niż stodoła pod zaborami
- 2025-07-04 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-04 Wrocław => SAP ABAP Developer <=
- 2025-07-04 Warszawa => Mid/Senior IT Recruiter <=
- 2025-07-04 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-04 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-07-04 Warszawa => Specjalista wsparcia IT - analiza techniczna sprzętu IT <
- 2025-07-04 Zakrzewo => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-04 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-04 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-04 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-04 Warszawa => Technique IT - Hardware Configuration and Support <=
- 2025-07-04 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=