eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklejak nie zrobic sobie "kuku" przy nauce wheelee?Re: jak nie zrobic sobie "kuku" przy nauce wheelee?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: jak nie zrobic sobie "kuku" przy nauce wheelee?
    Date: Mon, 5 Oct 2009 11:49:53 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 45
    Message-ID: <hacfg1$f02$1@inews.gazeta.pl>
    References: <haanaq$5h9$1@inews.gazeta.pl> <haap17$c1t$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: vpn-gw.just.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1254736193 15362 194.114.146.193 (5 Oct 2009 09:49:53 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Oct 2009 09:49:53 +0000 (UTC)
    X-User: defresz
    User-Agent: Unison/1.8.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:611509
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2009-10-04 20:20:04 +0200, "mzmich88" <U...@p...fm> said:

    > jezdze na enduro,
    > cos w tym stylu
    > http://www.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/xlarge/2
    009_KLX250S.jpg
    >
    > tylko wersja hard - brak oswieltenia,
    >
    > gdybys mogl mi cos doradzic bede wdzieczny

    Nie jestem specem od stawiania na gumę, ale że się przy tym już parę
    razy wyjebałem, to się podzielę ;-)
    Po pierwsze - przyczepność - do nauki znajdź se jakąś w miarę równą
    łączkę z umiarkowanie twardą glebą - nie za mięką, nie za twardą - tak
    żeby opony ładnie się wgryzały. No i warto do tego mieć w miarę ostre
    klocki.
    Przy tej mocy z samego gazu raczej nie pójdzie, więc będziesz musiał
    "strzelić" ze sprzęgła. Pomocne w tym będzie "zapompowanie" przodem.
    Rozpędzasz się do jakiejś tam niewielkiej prędkości (powiedzmy 20-30)
    przyhamowujesz samym przodem, aby widelec się ugiął i wtedy wciskasz
    sprzęgło-gaz-zwolnienie klamki. Na początek radzę nie szaleć z obrotami
    i nie wykręcać do oporu, podobnie z puszczaniem klamki - nie "strzelać"
    nią zupełnie, a puszczać szybko, ale kontrolowanie. Warto najpierw
    trochę czasu poświęcić na oswajanie z jazdą z letkim przodem, bo na
    początku jest to dość... dziwne uczucie.
    Pozycja - na zaczynając człowiek bezpieczniej się czuje siedząc, choćby
    z tyłu, ale IMHO warto od początku próbować na stojaka - pozwoli to
    pomóc motocyklowi szarpnięcie za kierę, choć przy braku wyczucia z
    gazem jest to dobry sposób ma eleganckie przewinięcie się przez plecy.
    Tylko trza poćwiczyć trochę stabilne stanie, zwłaszcza trzymanie
    kolanami, aby kontrolować siłę wywieraną na kierę.
    No i ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć.
    Aha - na początku ma się wrażenie, że już prawie lecisz na plecy, a z
    boku okazuje się, że to było aż 10 cm... ;-)


    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: