  • Data: 2009-09-14 13:56:33
    Temat: Re: jak na szybko przetestowac Tamrona 17-50/2.8
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Sep., 15:35, h...@p...onett.pl wrote:

    > Napsalem pare postow wyzej  - c40d. Do niego bede podpinal
    > tego Tamrona.
    >
    > PP

    sorry

    niektore posty widze u siebie z opoznieniem.

    ocene jakijekolwiek jakosci za pomoca wbudowanego monitora mozesz
    zapomniec.
    wszystkie testy jakie bys nie robil jesli wyniki bedziesz ocenial na
    displayu aparatu moezsz zapomniec sa iluzoryczne.
    dokladnie taki sam test robilem w zaprzyjaznionym sklepie jakis czas
    temu na c40d pisze wiec z empirii.

    przy kolejnym obiektywie nie zauwazylem zadnych roznic , co nasuwnelo
    maja podjerzliwosc.
    umozliwionyo mi obejrzenie zjdec na kompiterze i zobaczylem dopiero
    wyrazne roznice.

    Jesli chcesz wiec oceniac to zadbaj najpierw abyc mogl dokonac oceny
    na komputerze , bez tego test nie ma wiekszego sensu , w szczgolnosci
    jesli chcesz wylapywac ewentualne subtelne roznice.

    ocenial bedziesz nie tylko jak ten obiektyw ostrzy , ale jak wogole
    rysuje na calej powierzchni - tym bardziej test na taka tablice w
    centrume nie bardzo ma sens.

    tablice testowe sluza do opisania jakiegos zjawiska ilosciowo.
    Dla ciebie nie jest waznym czy np nieostrosc pomierzona z 30 cm
    wynosic bedzie 6 mm czy 8 mm natomiast waznym jest zeby wylapac
    obiektyw , ktory obiektyw dobrze ostrzyl .

    sugerowalbym prosty test przy popelnieniu ktorego nie popelnisz bledow
    jakie moglby sie zdarzyc w sklepie przy fotografowaniu tablicy.

    Jesli mozsz to wyjdz na zewnatrz i fotografuj w swietle dziennym ulice
    - nieruchome samochody np na tablice rejestracyjne , albo znaki
    drogowe z napisami - pod katem i prostopadle . z odleglosci z jakich
    najczesciej sie fotografuje - pare - parenascie metrow. Na komputerze
    ocenisz gdzie przypada maximum ostrosci .
    to warzne , nie tylko jak rysuje ale gdzie przypada maximum ostrosci.
    Zrob na otwartej przyslonie i roznych ogniskowych,

    jesli w sklepie to koniecznie przy uzyciu lampy blyskowej ( krotki
    czas otwarcia migawki) na jakies opakowania z napisami , ale pod katem
    tak by ocenic rozklad ostrosci w glab.

    Jesli obiektyw pracuje prawidlowo tetsty to potwierdza.
    Wiecej nie potrzebujesz.
    Jak pisalem tablice pomagaja ujac jakies zjawisko liczbowo jesli to
    konieczne.
    Tutaj nieostrosci chyba nie chcesz ujmowac w liczby tylko znalezc
    obiektyw dobrze pracujacy.

    Najwazniejsze to ocena na kompie.
    natychmioast ocenisz gdzie przypada maximum ostrosci i czy wystepuja
    ona rownomiernie na calej powierzchni.
    na diplayu aparatu tego sie nie da zdrobic.

    XXX