  • Data: 2009-09-15 08:24:19
    Temat: Re: jak na szybko przetestowac Tamrona 17-50/2.8
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Sep., 08:44, h...@p...onett.pl wrote:

    > A gdybym ostrzyl zawsze np. na pierwszy znak tablicy rej.? Potem bede zawsze
    wiedzial i pamietal,
    > na co lapalem ostrosc (nawet, jak zrobie duzo zdjec testowych).
    >
    > PP

    mozesz oczywiscie.

    najwazniejsze jest rzeczywiscie zebys obserwowal obraz na monitorze -
    sorry troche przynudzam , ale tylko w ten sposob masz szanse zrobic to
    w miare przyzwoicie , czyli zweryfikowac wynik.

    przetestowalem wiele obiektywow i jest tak ze jesli obiektyw dobrze
    ostrzy , co wykazuja pozniej dokladniejsze pomiary robione w inny
    sposob - to jednoczesnie taki obiektyw " w pierwszym podejsciu"
    prawidlowo odwzorwuje takie trywialne obiekty. Dopiero jesli te
    zwykle zdjecia z jakiegos powodu sa nieostre mozna szukac wyjasnienia
    i dokladniej opisac zjawisko przy uzyciu tablic testowych.

    Ja na swoj uzytek stosuje zawsze najpierw test " okna". wystwiam
    obiektyw przez okno i robie zdjecia na druga strone ulicy na nr
    samochodu.
    I wynik tego testu znajduje potwierdzenie w pomiarach jesli mi sie
    chce je robic.
    Tak bylo z tamronem - jeden strzal i zdjecie bylo wiecej niz o.k.
    potrzeby testowania nie widzialem .
    dopiero w wolnej chwili zrobilem to i wynik przeszedl moje
    oczekiwania.
    Mimo ze zoom rysuje ostrzej od wielu stalek.

    Gdybys robil test w sklepie to mozesz z odl ok 1-3 m w zaleznosci od
    ogniskowej zrobic przy uzyciu lampy blaskowej zdjecie na jakis
    przedmiot prostopadly z napisami , i umiesc w polu widzenia
    celownika , ale tak by nie obeijmowal go sensor AF skosnie metr ( np
    stolarski , albo miarke zwijana ) , cos w tym rodzaju.

    bedziesz mogl b dokladnie oszacowac gdzie przypada max ostrosci.

    w zasadzie caly test sprowadza sie do normalnego fotografowania
    przedmiotow z drobnymi szczegolami ( literki ) z uzywanych odleglosci
    i starannej obserwacji obrazu na duzym monitorze.