  • 1. Data: 2011-03-06 11:37:22
    Temat: jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Witam
    Auto typu jeep cherokee/opel frontera zarejestrowany na 4/5 osob.
    Chcialbym wywalic tylne siedzenia wstawic kratke za przednimi i zrobic
    "homologacje" na ciezarowe i za tym idzie rejestracje na 2 osoby.
    Jak to w praktyce wyglada ?
    Jade poprostu na stacje diagnostyczna po "przerobce" ?
    Na co zwrocic uwage przy przerobce ?
    Pozdrawiam
    PanAdol

  • 2. Data: 2011-03-06 11:45:31
    Temat: Re: jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chcialbym wywalic tylne siedzenia wstawic kratke za przednimi i zrobic
    > "homologacje" na ciezarowe i za tym idzie rejestracje na 2 osoby.

    Ale w jakim celu?
    Jak masz zarejestrowany na 5, to 2 osoby mogą jechać, do tego nie trzeba
    zmiany rejestracji.
    Kratkę też może sobie zamocować, a kanapy wozić nie musisz.

  • 3. Data: 2011-03-06 11:52:14
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

> [...]

    > zmiany rejestracji.
    > Kratkę też może sobie zamocować, a kanapy wozić nie musisz.
    Odliczenie vat od paliwa. taki uklad z kratka i tak by mi pasowal bo
    prowadze dzialalnosc i non stop duzo gratow wożę a nie pamietam kiedy
    jechalem w wiecej niz 2 osoby. Przebiegi roczne spore (kolo 40tysiecy w
    tamtym roku) wiec w roku tego vatu sie uzbiera. Moglbym wziasc cos typu
    berlingo partner itd ale fajnie bylo by cos z jajem przy okazji meic wiec
    tak kombinuje.

  • 4. Data: 2011-03-06 11:57:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Odliczenie vat od paliwa. taki uklad z kratka

    Kratki już nie działają, to raz.
    Od dawna musiały mieć fabryczną homologację ciężarową, żeby miały przywileje
    podatkowe, to dwa.
    W ten sposób nic nie zdziałasz.

  • 5. Data: 2011-03-06 12:01:24
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    > Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości

    > Kratki już nie działają, to raz.
    Od stycznia sie pozmienialo spowrotem. Poczytaj ;)
    Pzdr
    PanAdol

  • 6. Data: 2011-03-06 12:03:11
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    > Od stycznia sie pozmienialo spowrotem. Poczytaj ;)
    > Pzdr
    > PanAdol
    Ustęp 2 tego przepisu mówi, że ograniczenie to nie dotyczy:
    pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od
    części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą,
    klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju:
    wielozadaniowy, van;
    pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które
    oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą
    przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu ładunków,
    mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego
    postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do
    tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50 proc. długości pojazdu; dla
    obliczenia tej proporcji przyjmuje długość pojazdu stanowi odległość
    pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi
    części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej
    wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem
    wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu
    przeznaczonej do przewozu ładunków;
    3) pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu
    ładunków;
    4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie
    przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy
    pojazdu;
    5) pojazdów samochodowych będących pojazdami specjalnymi w rozumieniu
    przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w załączniku
    do niniejszej ustawy;
    6) pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu co
    najmniej 10 osób łącznie z kierowcą - jeżeli z dokumentów wydanych na
    podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie;
    7) przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest:
    a) odprzedaż tych samochodów (pojazdów) lub
    b) oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie umowy
    najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów
    podobnym charakterze i te samochody (pojazdy) są przez podatnika
    przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy
    niż sześć miesięcy.

  • 7. Data: 2011-03-06 12:03:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości

    > Od stycznia sie pozmienialo spowrotem. Poczytaj ;)

    Znaczy co się pozmieniało?
    Że kratki zaczęły działać?
    Wręcz przeciwnie - przestały.

  • 8. Data: 2011-03-06 12:05:36
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    > Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości

    > Wręcz przeciwnie - przestały.

    j/w w zalacznuiku. jak jeden rzad siedzen i kratka za nimi to "dzialaja"
    Pzdr

  • 9. Data: 2011-03-06 12:06:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > podobnym charakterze i te samochody (pojazdy) są przez podatnika
    > przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy

    Czyli źle zacytowałeś, bo chodziło Ci o drugie zastrzeżenie - czyli o
    fabryczną homologację na cieżarówkę.
    Znieśli ten wymóg?

  • 10. Data: 2011-03-06 12:07:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > j/w w zalacznuiku. jak jeden rzad siedzen i kratka za nimi to "dzialaja"

    A co z wymogiem fabrycznej homologacji?
    Przestał istnieć?