  • 1. Data: 2010-04-19 13:53:14
    Temat: immobilizer a sygnał z komórki
    Od: jesz <m...@w...pl>

    ... czy to możliwe żeby immobilizer został wzbudzony przez sygnał/falę
    z telefonu komórkowego? Już 2 razy mi się zdarzyło że stałem na
    światłach i w momencie gdy zadzwoniła mi w kieszeni komórka to
    motocykl gasł.
    Próbowałem go odpalić ale rozrusznik był martwy choć kokpit pod
    prądem.
    Musiałem wyjmować kluczyki, wkładać z powrotem i dopiero wtedy
    odpalał.
    Czy to w ogóle możliwe?

  • 2. Data: 2010-04-19 14:15:31
    Temat: Re: immobilizer a sygnał z komórki
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    jesz pisze:
> [...]
    > prądem.
    > Musiałem wyjmować kluczyki, wkładać z powrotem i dopiero wtedy

    jak dziadowski - tak. Komórka od czasu do czasu wysyła dość mocne
    impulsy, zwłaszcza jak dogaduje się z siecią, zwłaszcza jak ze sygnałem
    słabo (dmuchnie wtedy maksymalną mocą). Słychać ten impuls np w
    głosnikach, na pewno się spotkałeś.

    Fakt, profesjonalne urządzenie tego typu powinno być wyższej jakości.
    Dobrze, że dzwonek nie był podczas jazdy 300 na kole.

  • 3. Data: 2010-04-19 14:31:49
    Od: siinski <j...@g...com>

    Toyota Corolla,alarm Clifford.Po pozostawieniu ( przez sklerozę:)
    telefonu w aucie każda próba dodzwonienia się aktywowała alarm
    samochodowy.Ale fakt faktem immobilizera mi nie rozłączał.Zrób coś z
    tym bo kiedyś zdziwisz się przy wyprzedzaniu bądź po ostrym złożeniu
    się w zakręt.
    Pozdro

  • 4. Data: 2010-04-19 15:12:28
    Od: Arni <n...@s...org>

    siinski pisze:
> [...]
    > samochodowy.Ale fakt faktem immobilizera mi nie rozłączał.Zrób coś z
    > tym bo kiedyś zdziwisz się przy wyprzedzaniu bądź po ostrym złożeniu

    jesli to sie zdarza na swiatłach to moze w nich tkwi problem ?
    (petla indukcyjna lub nadajniki od synchronizacji swiateł)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 5. Data: 2010-04-19 19:43:58
    Od: jesz <m...@w...pl>

    On 19 Kwi, 16:15, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Fakt, profesjonalne urządzenie tego typu powinno być wyższej jakości.
    > Dobrze, że dzwonek nie był podczas jazdy 300 na kole.

    czy dziadowski - nie wiem, niby yamaha xvs 1300 ale CHGW co teraz
    wkładają bo trochę bardziej plastikowa od mojego poprzedniego drag
    stara 1100 ... a czysta na kole to na tym sprzęcie nie dam rady
    raczej :)
    w każdym razie co się robi w takich wypadkach? zmiana stacyjki z całym
    systemem?

  • 6. Data: 2010-04-20 04:21:49
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    jesz pisze:

> [...]
    > raczej :)
    > w każdym razie co się robi w takich wypadkach? zmiana stacyjki z całym

    Te zagadnienia w języku przepisów i urzedów zwykle figurują pod słowami
    "kompatybilność elektromagnetyczna". Dotyczy w nieco innych sensie
    urządzeń emitujących (by emitowały wg jakis reguł i limitów) oraz
    wszystkich (potencjalnie odbierających impulsy). Od 100 lat wiadomo jak
    sie to robi: ekrany, tłumienie na wszystkich wejściach-wyjściach,
    eletronicy są tego uczeni. Niestety to kosztuje pół dolara za każde
    zakończenie, więc księgowi to przeprojektowali.

    Skoro tak, nie dasz radę włożyć tego na głowę autorom czyli księgowym w
    formie którą zrozumieją, np gwarancji/rękojmi itd?

    Wada jest w 95% projektu więc raczej dotyczy wszystkich egzemplarzy.
    Mało prawdopodobne, że z wiekiem w przebiegu wiązek kablowych cos się
    poluzowało itd. W puszcze (starszej, mocno po gwarancji) mechanik, ale z
    sercem i talentem przepracował mi temat kabli oryginalnych i LPG, druga
    młodość silnika, poprzednio czasem przebierał na 3 gary, regulacja jakas
    dziwna itd. Ale to był inny problem.

    Niestety, tłumienie, dławiczki, kondensatory - to trudno zrobić
    samodzielnie na gotowych systemach a zwłaszcza już wpół cyfrowych. Nie
    wiem co Ci doradzić. System jest słabszy od najsłabszego elementu, jakby
    znależć ten najgorszy (wrażliwy na impuls), jakis czujnik i nim się
    zająć.... ba!, tylko jak znaleźć. Ale kable zdecydowanie sie traktuje
    jako anteny.

  • 7. Data: 2010-04-20 07:46:17
    Od: Glub <g...@g...com>

    Z tego co piszesz to wniosek jest jeden- wymiana systemu immobilisera o
    ile nie jest zbyt zintegrowany z pojazdem.

    Ja mam zamonotowany SIM-10 ze strony http://www.mulcon.com.pl/

    --
    Glub@NewsTap usenet mobile reader

  • 8. Data: 2010-04-20 08:18:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-04-20, Glub <g...@g...com> wrote:
    > Z tego co piszesz to wniosek jest jeden- wymiana systemu immobilisera o
    > ile nie jest zbyt zintegrowany z pojazdem.
    >
    > Ja mam zamonotowany SIM-10 ze strony http://www.mulcon.com.pl/

    Napisz co wiency o tym wynalazku. W sensie czy dziala bez problemu, jak z
    akumulatorem?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2010-04-20 08:26:36
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Glub pisze:
    > Z tego co piszesz to wniosek jest jeden- wymiana systemu immobilisera o
    > ile nie jest zbyt zintegrowany z pojazdem.

    Więc prosze publiczności, mamy problem. Obawiam się, że rdzeń kosztów to
    usługa dobrego specjalisty a nie zakup 'za stówkę'. Jesli siedzi 'coś'
    w wiązkach, lub w wejsciach do instalacji motocyklowej (stzrelam, np.
    coś wytwarza zachowanie diody), nawet zakup nie daje absolutnej
    gwarancji. Z nowym tez trzeba (być może) się tym zająć. Ja bym obstawiał
    66% specjalista, 33% urządzenie. Pozostały 1% szczęscie.

    Mądrzę się jako wykształcony acz niepraktykujący za bardzo elektronik.

    Lem kiedyś napisał powieść (o jakimś pilocie w stanie spoczynku czy
    jakoś tak), że goście umierali przy rzadkim zbiegu okoliczności,
    lekarstwo na łysinę, pyłki i jeszcze coś.

  • 10. Data: 2010-04-20 08:35:32
    Od: Glub <g...@g...com>

    AZ <a...@g...com> wrote:

    > Napisz co wiency o tym wynalazku. W sensie czy dziala bez problemu,
    > jak z
    > akumulatorem?

    Mam od miesiąca z hakiem. Nie zauważyłem problemów z akku.

    Problemem jest jak chce przeparkować pod robotą a zapomnę transpondera:)
    mruga i nie odpala:) (nie podlaczalemj syreny)

    No i dwa- transponder nie ma żadnego dynksa do zawieszenia, ponoć
    specjalnie by nie wieszać z kluczykami, wolałbym zawiesić na smyczy i
    na szyję:)
    --
    Glub@NewsTap usenet mobile reader