  • 61. Data: 2011-05-16 20:30:28
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Mon, 16 May 2011 15:11:14 +0200, b...@n...pl wrote:

    > Prawdziwi programiści piszą w asemblerze albo Fortranie.

    http://xkcd.com/378/

    Zbyszek Malec

  • 62. Data: 2011-05-16 20:51:23
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 16/05/2011 15:15, A.L. wrote:

    > Tutaj gdzie ejstem zarobki podaje sie tylko dla prac stanowych i
    > federalnych.

    Co to zmienia? Nie macie kompetentnych kandydatów, bo kompeteni już
    pracują gdzie indziej. Gdyby mieli podstawy sądzić, że u was będą
    zarabiać np. 50% więcej, to może by mieli konkretną motywację, żeby
    zainteresować się zmianą pracy.

    > Nietety, poziom kretynizmu niektorych kandydatow (domagajacych sie
    > $100K) rocznie powala z nog.

    Zdarza się, że niektórym firmom to przeszkadza, ale są na to przecież
    sposoby - choćby jakiś brainbench czy inny test online.

  • 63. Data: 2011-05-16 20:53:00
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 16/05/2011 19:51, A.L. wrote:

    > Acha... i zapomnialem dodac:porzadnafirma nie poszukuje pracownikow
    > oglaszajac sie w gazecie

    Być może, nie czytam gazet. I nie bardzo rozumiem, co to ma do rzeczy,
    ale na wszelki wypadek od razu mówię: pisząc "ogłoszenie" nie miałem na
    myśli ogłoszenia w gazecie.

  • 64. Data: 2011-05-16 20:59:56
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 16/05/2011 19:14, R. P. wrote:

    > Tak,

    No i co to ma wspólnego z byciem Prawdziwym Programistą? Poprawnie
    działający program to można napisać nawet, za przeproszeniem, w Pascalu.

    > tym coraz trudniej. Polacy są świetnymi algorytmikami.

    Słyszałem o algorytmie Dijkstry, o algorytmie Fulkersona-Forda, o
    algorytmie Rivesta, Shamira i Adelmana, ale nie kojarzę żadnego znaneego
    algorytmu wymyślonego przez Polaka.

  • 65. Data: 2011-05-16 21:09:40
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > No i co to ma wspólnego z byciem Prawdziwym Programistą? Poprawnie
    > działający program to można napisać nawet, za przeproszeniem, w Pascalu.

    A czym jest programowanie? Nie chodzi w nim przede wszystkim o napisanie
> [...]

    > Słyszałem o algorytmie Dijkstry, o algorytmie Fulkersona-Forda, o
    > algorytmie Rivesta, Shamira i Adelmana, ale nie kojarzę żadnego znaneego

    A zastosowania algorytmów? Przeglądałeś zadania? Uważasz, że umiejętność
    stosowania znanych algorytmów w różnych kontekstach jest trywialna?

  • 66. Data: 2011-05-16 22:01:26
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 16 May 2011 21:51:23 +0100, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >pracują gdzie indziej. Gdyby mieli podstawy sądzić, że u was będą
    >zarabiać np. 50% więcej, to może by mieli konkretną motywację, żeby

    Od tego sa headhunters

    >Zdarza się, że niektórym firmom to przeszkadza, ale są na to przecież
    >sposoby - choćby jakiś brainbench czy inny test online.

    My nei potzrebujemy malp od testow. Potzrebujemy specjalisotw. jak by
    nie bylo w Ameryce glupio, to jescze nei syszalem zeby kogos
    przyjmowali na podstawie testow. Moze w zlych miejscach bylem.

    facio ma umiec rozwiazywac problemy a nie miec wkuta skladnie C++ czy
    czegos tam

    A.L.

  • 67. Data: 2011-05-16 22:06:45
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    A.L. wrote:

> [...]
    > przyjmowali na podstawie testow. Moze w zlych miejscach bylem.
    >
    > facio ma umiec rozwiazywac problemy a nie miec wkuta skladnie C++ czy

    Jak mantre powtarzam i powtarzam i nic... Przeciez mozesz robic testy z
    problemow !! Nie musisz robic testow ze skladni C++. Mozesz na tescie
    dawac zagadki logiczne, problemy matematyczne, algorytmiczne, zyciowe,
    jakie tylko sobie chcesz !! Wiec co za problem?

  • 68. Data: 2011-05-16 22:35:14
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 16/05/2011 23:01, A.L. wrote:

    > Od tego sa headhunters

    Może problemem jest brak dobrych headhunterów? Natomiast co do meritum,
    pytanie brzmi czy w specu wysyłanym kandydatowi przez headhuntera
    figuruje kwota zarobków?

    > My nei potzrebujemy malp od testow. Potzrebujemy specjalisotw. jak by
    > nie bylo w Ameryce glupio, to jescze nei syszalem zeby kogos
    > przyjmowali na podstawie testow. Moze w zlych miejscach bylem.

    W zależności co znaczy "przyjmować na podstawie testów": nie mówię o
    tym, że ci, co rozwiążą test, mają być przymowani do pracy. Mówię o tym,
    że mają być zapraszani na rozmowę.

    I cel nie jest taki, żebyście znaleźli tych, co potrzebujecie, tylko
    żeby niektórzy kandydaci poziomem kretynizmu nie zwalali z nóg. Bo to są
    jakby ortogonalne problemy z różnymi rozwiązaniami.

    Co do tego, żeby ktoś robił testy, to jak najbardziej słyszałem, nawet
    spotkałem się z tym, że duża i znana amerykańska firma tak robiła.

  • 69. Data: 2011-05-16 22:49:51
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

> [...]
    >
    > Co do tego, żeby ktoś robił testy, to jak najbardziej słyszałem, nawet
    > spotkałem się z tym, że duża i znana amerykańska firma tak robiła.

    Oczywiście że spotkasz dużo firm amerykańskich, które tak robią.

  • 70. Data: 2011-05-16 23:01:06
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 16/05/2011 23:49, R. P. wrote:

    > Oczywiście że spotkasz dużo firm amerykańskich, które tak robią.

    Przepraszam, ale znowu nie rozumiem, o co ci chodzi.