  • 71. Data: 2011-05-16 23:37:15
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > Przepraszam, ale znowu nie rozumiem, o co ci chodzi.

    Potwierdzam, ze firmy amerykanskie (rowniez duze) robia testy. Przeciez
    programista to nie humanista! Testem mozna wszystko sprawdzic. Wystarczy
    zrobic odpowiednio przekrojowy test:
    - trochę składni C++/Javy/whatever (w zależności od tego na co przyjmujemy)
    - trochę algorytmiki
    - trochę projektowania (jakiś UML dla realnego przykładziku itp.)
    - trochę zagadek/testów na inteligencję
    - itp.

  • 72. Data: 2011-05-17 02:13:42
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 16 May 2011 23:35:14 +0100, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Może problemem jest brak dobrych headhunterów? Natomiast co do meritum,
    >pytanie brzmi czy w specu wysyłanym kandydatowi przez headhuntera
    >figuruje kwota zarobków?

    Nie. Poza tym, headhunter nikomu niczego nei wysyla.

    >W zależności co znaczy "przyjmować na podstawie testów": nie mówię o
    >tym, że ci, co rozwiążą test, mają być przymowani do pracy. Mówię o tym,
    >że mają być zapraszani na rozmowę.
    >
    >I cel nie jest taki, żebyście znaleźli tych, co potrzebujecie, tylko
    >żeby niektórzy kandydaci poziomem kretynizmu nie zwalali z nóg. Bo to są
    >jakby ortogonalne problemy z różnymi rozwiązaniami.
    >
    >Co do tego, żeby ktoś robił testy, to jak najbardziej słyszałem, nawet
    >spotkałem się z tym, że duża i znana amerykańska firma tak robiła.

    Ach.. pewnie amerykanska w Europie?... To taka amerykanska firma jak
    kura jest ptak.

    A.L.

  • 73. Data: 2011-05-17 03:11:53
    Od: " " <f...@g...pl>

    hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> napisał(a):

    > w/g http://www.stat.gov.pl/gus/5840_3748_PLK_HTML.htm, w Polsce, w
    > październiku 2008, było 78500 wszelkiej maści 'informatyków' (nie ma
    > rozbitego na grupy).
    >
    > Z innej strony:
    > http://www.wolframalpha.com/input/?i=how+many+progra
    mmers+there+are+in+the
    +worl
    > podaje, że w 2009 w stanach było ~ 370k programistów.
    >
    > z tego możesz sobie ekstrapolować dowolnie.
    >
    > depesz

    no to by sie mw zgadzalo z moimi oszacowaniami, moze przeszacowalem
    ze dwa razy a moze i nie tylko te moje wczesniej podane liczby (100tys
    w polsce kilka milionow na swiecie sa raczej gorna granica przedzialu
    a nie srodkowa i nalezy podzielic przez dwa) Ja licze wszystkich
    ktorzy poprogramowali kilka miesiecy, nie tylko zatrudnionych,
    wlaczajac dwunastolatkow i profesorow matematyki, oszacowanie wychodzi
    kilkadziesiat do stu tysiecy w Polsce, gdzies tak pewnie pol miliona
    lub wiecej w stanach, i gdzies tak ze trzy miliony na swiecie
    - pewnie te wyniki nie sa zupelnie dokladne ale raczej chyba na pewno
    ok gdzies tak z dokladnoscia do rzedu o podstawie 3

  • 74. Data: 2011-05-17 03:31:05
    Od: " " <f...@g...pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Po co programiście .NET, czy innej Javy (albo PHP) znajomość assemblera?
    > Żeby robił brzydkie hacki "bo tak wydajniej"?

    Roznica jest podobna jak w przypadku opisywanych obok w watku systemow
    z 'opaque'; Piszac w nieprzejzystym na sprzet jezyku piszesz z 'dokladnoscia
    do rezultatu' gdy piszac w przejrzystym piszesz z 'dokladnoscia do
    swiadomosci'; Obawiam sie ze nie znanie asma i zasad dzialania sprzetu
    przynajmniej w podstawowym zakresie mogloby powodowac u programistow
    javy mnozenie fantastycznych wizji - bo jak nie wiadomo jak jest to
    mnoza sie fantastyczne przypuszczenia ktore sa dosyc frustrujace.
    Np ja ostatnio pisze w iosie i ta chlerna _nieprzejrzystosc_ (nie wiem
    np ktore dane w qwarzu czy uikicie siedza w pamieci wideo a ktore w ram
    itd) okropnie przeszkadza nie pomaga;

  • 75. Data: 2011-05-17 03:54:24
    Od: " " <f...@g...pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

> [...]
    > przyjmowali na podstawie testow. Moze w zlych miejscach bylem.
    >
    > facio ma umiec rozwiazywac problemy a nie miec wkuta skladnie C++ czy

    wogole to przydaloby sie troce szacunku dla kandydata (mz warto by
    traktowac troche kandydata tak jak stara sie traktowac klienta -
    i niektore firmy w Polsce tak robia (niektore nie) wykazujac zaskakujaca
    i wysoka kulture - i to nie na poziomie udawanych gestow typu
    'panie przodem' tylko naprawde, na poziomie bardziej jakby
    wifiltrowania z zycia pewnego rodzju chały, (nie wiem jak w Ameryce,
    taki zarcik apropos jakichs czasami dziwnych nacjonalistycznych
    przytykow A.L.)

    nawet ci zieleoni (ktorzy sa zieloni, np jak ja jestem dosyc zielony)
    nie zawsze beda tacy zieloni a wlasnie takie napieprzanie na ludzi
    jest zwykle oznaka prostactwa i glupoty

  • 76. Data: 2011-05-17 04:14:42
    Od: " " <f...@g...pl>

    R. P. <r...@w...to.wp.pl> napisał(a):

    > Wiem, prawdziwie zdolni matematycy i algorytmicy nie nadają się do
    > takiej zwykłej "orki" koderskiej. To prawda. Znam paru znakomitych
    > algorytmików, którzy świetnie sobie radzą właśnie z optymalizacją, ale
    > nie potrafią zaprojektować "ładnego" obiektowego kodu. To są zupełnie
    > inne zdolności.

    pewnie moze dlatego ze ich krytyczne matematycznie umysly bronie sie
    przed przyjeciem nielogicznej chaly - moze to pewne uproszczenie
    ale np ze mna na pewno w pewnym stopniu tak jest, bardziej jestem
    w stanie zaabsorbowac te rozwiazania ktore mnie neca, uczenie sie
    obiektowki to dla mnie jak jedzenie niedobrej papki dla dziecka

  • 77. Data: 2011-05-17 05:43:10
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 17/05/2011 03:13, A.L. wrote:

    > Nie. Poza tym, headhunter nikomu niczego nei wysyla.

    Tak w ogóle oczywiście wysyłają. Jak do mnie dzwoni headhunter i
    opowiada mi o stanowiskach, na które rekrutuje, to mu mówię np. "to i to
    mnie nie interesuje, ale tamto i śmamto mnie zaciekawiło, możesz mi
    wysłać opis stanowiska?" I najczęściej wysyła mi job spec napisany przez
    zatrudniającą firmę, rzadziej sam kleci jakiś opis.

    Myślę, że kompetentnemu programiście, który ma już pracę, nie będzie
    chciało się biegać za ofertą jeśli headhunter nie jest mu nawet w stanie
    przesłać opisu. A jak nawet ma opis, to może pomyśli "praca wygląda na
    ciekawą, ale ja już mam ciekawą pracę. Po co miałbym zmieniać." A jak na
    specu widzi, że w tamtej ciekawej pracy zarobi 50% więcej niż w tej
    ciekawej, co ją ma, to zawsze jest jakaś motywacja.

  • 78. Data: 2011-05-17 06:14:31
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-05-17 00:06, R. P. pisze:
    > A.L. wrote:
    [...]
    > Jak mantre powtarzam i powtarzam i nic... Przeciez mozesz robic testy z
    > problemow !! Nie musisz robic testow ze skladni C++. Mozesz na tescie
    > dawac zagadki logiczne, problemy matematyczne, algorytmiczne, zyciowe,
    > jakie tylko sobie chcesz !! Wiec co za problem?

    Po za tym testy są nie od przyjmowania, tylko od odrzucania. Taka jest
    idea np. Codility. Jak ktoś nie potrafi poruszać się w podstawach, to
    po co mi taki "student"?

    Ładnych już lat temu kolega dawał kandydatom zadania i sadzał ich przed
    klawiaturą. Jak koleś zaczynał stukać dwoma palcami, to się z nim
    żegnano od razu.

    Oczywiście jeśli masz dobrych headhunterów "na pierwszej linii", to oni
    taki wstępny odsiew zrobią. Albo i nie muszą, bo w bazach mają ludzi
    odpowiednio "otagowanych".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 79. Data: 2011-05-17 07:02:52
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 17/05/2011 03:13, A.L. wrote:

    > Ach.. pewnie amerykanska w Europie?... To taka amerykanska firma jak
    > kura jest ptak.

    Owszem, chodziło o rekrutację do oddziału w Europie, ale firma jest dość
    mocno scentralizowana i proces rekrutacyjny był ustalany i testy
    organizowane przez centralny HR w Stanach. Sama firma testująca
    (Previsor konkretnie) była też amerykańska i zdaje się sporą część
    biznesu robiła na amerykańskim rynku.

  • 80. Data: 2011-05-17 09:34:32
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Mon, 16 May 2011 22:17:08 +0200, Michoo napisał(a):
    > Po co programiście .NET, czy innej Javy (albo PHP) znajomość assemblera?
    > Żeby robił brzydkie hacki "bo tak wydajniej"?

    IMO, nie zaszkodzi znajomość języków assemblerowych, a może pomóc.
    Jasne, nie można ich sobie brać za bardzo do serca, ale choćby
    świadomość kosztów pewnych operacji może zachęcić do np.
    rozsądniejszego zarządzania pamięcią.

    Oczywiście, przegiąć też można :-)

    Pozdrawiam,
    Waldek