  • 51. Data: 2011-05-16 18:05:20
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 16/05/2011 15:57, R. P. wrote:

    > Co Ty opowiadasz? Tegoroczne wyniki "Potyczek Algorytmicznych" pokazały,
    > że polscy programiści są naprawdę mocni...

    Możesz rozwinąć? Wszedłem na stronę i widziałem tylko zestawienia
    punktów, z tego co rozumiem, te punkty są za napisanie poprawnie
    działającego programu.

  • 52. Data: 2011-05-16 18:14:04
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > Możesz rozwinąć? Wszedłem na stronę i widziałem tylko zestawienia
    > punktów, z tego co rozumiem, te punkty są za napisanie poprawnie
    > działającego programu.

    Tak, dziś jeszcze można do 22 nadsyłać rozwiązania z ostatniej rundy,
    dlatego niektóre wyniki mogą jeszcze ulec zmianie. Po lewej stronie
    możesz też przejrzeć zadania, pierwsze 4 są dość proste, ale im dalej,
    tym coraz trudniej. Polacy są świetnymi algorytmikami.

  • 53. Data: 2011-05-16 18:51:21
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 16 May 2011 09:15:47 -0500, A.L. <l...@a...com> wrote:

    >Tutaj gdzie ejstem zarobki podaje sie tylko dla prac stanowych i
    >federalnych.

    Acha... i zapomnialem dodac:porzadnafirma nie poszukuje pracownikow
    oglaszajac sie w gazecie

    A.L.

  • 54. Data: 2011-05-16 18:53:20
    Od: Zenek1234 <z...@1...pl>

    W dniu 2011-05-16 18:45, Jędrzej Dudkiewicz pisze:

    > Prawdziwy Programista potrafi pisać w COBOLu w każdym języku.

    W takim razie jedynym prawdziwym programistą to Chuck Norris chyba był.

  • 55. Data: 2011-05-16 19:24:40
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    A.L. wrote:

    > Acha... i zapomnialem dodac:porzadnafirma nie poszukuje pracownikow
    > oglaszajac sie w gazecie

    Tak, to prawda. Jak również porządna firma nie poszukuje pracowników
    poprzez zatrudnianie paniusi od HRów, która skończyła psychologię
    społeczną czy inną jakąś nie-wiedzieć-co socjologię na jakiejś durnej
    uczelni prywatnej w Koziej Wólce i potem próbują rekrutować
    programistów. Chore to.

  • 56. Data: 2011-05-16 19:40:30
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 16-05-2011 15:11, b...@n...pl wrote:

    > Prawdziwi programiści piszą w asemblerze albo Fortranie.

    Niby humorystyczne ale IMO kazdy programista powinien znac asembler.

    > Ale jak traktować np admina? Który w ramach obowiązków musi często gęsto
    > pisać jakieś programiki?

    Profesjonalny administorator powinien znac sie na programowaniu,
    profesjonalny programista powinien znac sie na sprzecie, profesjonalny
    sprzetowiec powinien znac sie na fizyce.

    Pozdr

    Marek

  • 57. Data: 2011-05-16 19:49:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.05.2011 20:14, R. P. pisze:
    > Polacy są świetnymi algorytmikami.
    Ale dobry algorytmik != dobry programista. Bliżej "dobry matematyk".

    Zresztą algorytmicy tworzą często taki hackcode, pełen 'sprytnych'
    sztuczek, że jest to kod 'write only'. Są dobrzy do optymalizacji, czy
    rozwiązywania złożonych problemów, ale niekoniecznie do klasycznej
    'koderki' - zresztą to by było marnowanie ich umiejętności...

    Michoo

  • 58. Data: 2011-05-16 19:54:15
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Michoo wrote:
> [...]
    > rozwiązywania złożonych problemów, ale niekoniecznie do klasycznej
    > 'koderki' - zresztą to by było marnowanie ich umiejętności...

    Wiem, prawdziwie zdolni matematycy i algorytmicy nie nadają się do
    takiej zwykłej "orki" koderskiej. To prawda. Znam paru znakomitych
    algorytmików, którzy świetnie sobie radzą właśnie z optymalizacją, ale
    nie potrafią zaprojektować "ładnego" obiektowego kodu. To są zupełnie
    inne zdolności.

    I odwrotnie - większość znanych mi dobrych programistów/projektantów
    musi posiłkować się pomocą algorytmików, jak pojawiają się jakieś
    problemy optymalizacyjne, bo sami nie mają zbyt dużego pojęcia o tym.

  • 59. Data: 2011-05-16 20:05:46
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    On 2011-05-13, <f...@g...pl> wrote:
    > kiedys juz to pytanie nawet chyba sie przewinelo bez odpowiedzi
    > - a to ciekawa kwestia; czy ktos ma pojecie ilu jest programistow
    > na swiecie - oszacowac chyba powino sie jakos dac (na pewno jest ich
    > sporo); ilu moze byc programistow w polsce - ze sto tysiecy moze?
    > na swiecie? kilka milionow?

    w/g http://www.stat.gov.pl/gus/5840_3748_PLK_HTML.htm, w Polsce, w
    październiku 2008, było 78500 wszelkiej maści 'informatyków' (nie ma
    rozbitego na grupy).

    Z innej strony:
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=how+many+progra
    mmers+there+are+in+the+world
    podaje, że w 2009 w stanach było ~ 370k programistów.

    z tego możesz sobie ekstrapolować dowolnie.

    depesz

    --
    The best thing about modern society is how easy it is to avoid contact with it.
    http://depesz.com/

  • 60. Data: 2011-05-16 20:17:08
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.05.2011 21:40, Marek Borowski pisze:

    > Niby humorystyczne ale IMO kazdy programista powinien znac asembler.
    Po co programiście .NET, czy innej Javy (albo PHP) znajomość assemblera?
    Żeby robił brzydkie hacki "bo tak wydajniej"?

    > Profesjonalny administorator powinien znac sie na programowaniu,
    > profesjonalny programista powinien znac sie na sprzecie, profesjonalny
    > sprzetowiec powinien znac sie na fizyce.
    W jakim zakresie?

    Michoo