  • 31. Data: 2011-05-16 05:56:32
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 15/05/2011 20:47, Paweł Kierski wrote:
> [...]
    >>> 2 - 3
    [...]
    > Podobnie jak Jacek - zdarzało mi się rozmawiać z kandydatami, zdarzało
    > mi się współpracować z różnymi ludźmi. Kilka znajomych osób zgodziło
    > się też z moimi obserwacjami. Nie jest to jakaś ścisła tabelka -
    > chodziło mi o zaprezentowanie tendencji.

    Nie o to pytam. I pominę już nawet temat, że te cyferki mogą dla różnych
    ludzi znaczyć bardzo różne rzeczy. Pytam o to, skąd wiesz, nawet
    przyjmując kogoś do pracy, albo pracując z nim ileś lat, jaki jest
    poziom "faktycznej umiejętności"? Bo chyba nie sugerujesz, że ludzie
    mylą się w ocenie własnej umiejętności, ale za to ty potrafisz oceniać
    innych bezbłędnie?

  • 32. Data: 2011-05-16 05:57:56
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 15/05/2011 19:49, A.L. wrote:

    > Kompetentnych - zbyt malo.
    >
    > Dlatego mimo pol tuzina owtartch pozycji i chyba z 50 interviews
    > pozycje sa ciagle nieobsadzone

    Pewnie dlatego, że nie podajecie w ogłoszeniu zarobków.

  • 33. Data: 2011-05-16 06:29:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    f...@g...pl pisze:

    > (a):
    >>

    > np ktos kto zajmowal sie programowaniem dosyc systematycznie dluzej
    > niz pare miesiecy czy rok

    Używając pralek automatycznych też musisz je programować :P

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 34. Data: 2011-05-16 07:17:42
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-05-16 07:56, Andrzej Jarzabek pisze:
    [...]
> [...]
    > poziom "faktycznej umiejętności"? Bo chyba nie sugerujesz, że ludzie
    > mylą się w ocenie własnej umiejętności, ale za to ty potrafisz oceniać

    Tych na początku skali nie trudno rozpoznać, gdy przekracza się połowę.
    Nietrudno rozpoznać kontrast między tym, co deklarują, a co widać.
    Powyżej siebie ekstrapoluję 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 35. Data: 2011-05-16 09:23:01
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 16, 8:17 am, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:
> [...]
    >
    > Tych na początku skali nie trudno rozpoznać, gdy przekracza się połowę.
    > Nietrudno rozpoznać kontrast między tym, co deklarują, a co widać.

    A bo mnie właśnie najbardziej interesowała górna końcówka tej skali. W
    szczególności w kontekście "osobistych obserwacji" i "rzeczywistej
    umiejętnosci 10" - byłem ciekaw, co właściwie uważasz za '10'. Bo, nie
    wiedząc oczywiście kogo mogłeś przyjmowac do pracy, ale gdybyś uważał,
    że najlepszy programista, którego przyjmowałeś do pracy ma umiejętność
    10 na 10, to jego samoocena na 8 mogła być przecież bardzo sensowna (w
    kategoriach intuicyjnych, bo przecież nie ma żadnej uniwersalnej
    skali, która by definiowała co to jest 8 albo 10).

    No ale jeśli ekstrapolujesz, to powiem tylko tyle, że używasz ciekawej
    funkcji ekstrapolującej :-)
    Bo nie śmiem spytać o kluczową w tym przypadku, skoro ekstrapolujesz
    "powyżej siebie", daną: twój własny poziom umiejętności w tej skali ;-)

  • 36. Data: 2011-05-16 10:10:54
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-05-16 11:23, Andrzej Jarzabek pisze:

    > A bo mnie właśnie najbardziej interesowała górna końcówka tej skali. W
    > szczególności w kontekście "osobistych obserwacji" i "rzeczywistej
    > umiejętnosci 10" - byłem ciekaw, co właściwie uważasz za '10'.

    To oczywiste: zna wszystkie możliwe odpowiedzi na każde pytanie
    z dziedziny 8-)

    [...]
> [...]
    > Bo nie śmiem spytać o kluczową w tym przypadku, skoro ekstrapolujesz
    > "powyżej siebie", daną: twój własny poziom umiejętności w tej skali ;-)

    Wydaje mi się, że dobijam do 7 jeśli chodzi o C++, Z programowaniem
    w ogólności pewnie gorzej, co poznaję po tym, że chciałbym sobie
    przyznać więcej niż 7 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 37. Data: 2011-05-16 10:20:26
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 16.05.2011 12:10, Paweł Kierski wrote:

> [...]
    >
    > Wydaje mi się, że dobijam do 7 jeśli chodzi o C++, Z programowaniem
    > w ogólności pewnie gorzej, co poznaję po tym, że chciałbym sobie

    Po pierwsze, nie każdy piszący programy to programista. Wiele osób musi
    coś napisać, ale zajmuje się czym innym. Czy programistą jest grafik,
    który musiał poznać lingo?

    Co do umiejętności, zaczynasz coś umieć wtedy jak stwierdzasz, że nic
    nie umiesz.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 38. Data: 2011-05-16 10:50:02
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    b...@n...pl wrote:

    > Co do umiejętności, zaczynasz coś umieć wtedy jak stwierdzasz, że nic
    > nie umiesz.

    To chyba nie jest takie proste.
    Na przyklad moja zona twierdzi, ze nie umie programowac i - rzeczywiscie -
    nie umie. :)

    --
    Michal

  • 39. Data: 2011-05-16 11:28:17
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-05-16 12:20, b...@n...pl pisze:

    > Po pierwsze, nie każdy piszący programy to programista. Wiele osób musi
    > coś napisać, ale zajmuje się czym innym. Czy programistą jest grafik,
    > który musiał poznać lingo?

    Nie chcę dzielić włosa na czworo. Chodziło o osoby, które twierdzą, że
    są programistami i na tej podstawie są sprawdzane ich kwalifikacje do
    pracy w roli programisty.

    > Co do umiejętności, zaczynasz coś umieć wtedy jak stwierdzasz, że nic
    > nie umiesz.

    Mniej więcej to miała pokazać moja "skala", tylko w mniej kategorycznej
    formie. Uproszczenie, które zaprezentowałeś wg mnie nadaje się na hasło
    w wystąpieniu politycznym. Tu - mam wrażenie - próbujemy nieco pogłębić
    temat.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 40. Data: 2011-05-16 12:22:09
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

> [...]

    > Po pierwsze, nie każdy piszący programy to programista. Wiele osób musi
    > coś napisać, ale zajmuje się czym innym. Czy programistą jest grafik,

    Bo programista to zawód, a programowanie to umiejętność. Nic nie stoi na
    przeszkodzie, żeby grafik potrafił programować. Tak samo jak i
    programista potrafił tworzyć grafikę.
    Co innego jeśli uczyniłby z tego główne źródło dochodu. To wtedy tak,
    grafik staje się programistą, a programista grafikiem. Bez względu na
    język programowania. Bo co za różnica czy zajmuje się lingo, C++ czy
    programowaniem arkuszy excella (od strony logiki)? Chyba że zaraz
    wyskoczy ktoś i stwierdzi że _prawdziwy_ _programista_ to tylko w C pisze.

    pozdrawiam,
    Przemek O.