    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Date: Wed, 25 May 2011 05:59:13 -0700 (PDT)
    <1...@v...googlegroups.com>
    <d...@g...googlegroups.com>
    <irevrt$kjh$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@2...googlegroups.com>
    <irh8ub$9dt$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@h...googlegroups.com>

    On May 25, 1:16 pm, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:

    > Wylewanie dziecka z kąpielą. Proponuję wprowadzić regułę do "procesu":
    > lista bugów ma się zmieścić na ekranie szefa projektu. Nie przeszkadza
    > to w użyciu narzędzi typu JIRA/FogBugz/etc., wręcz przeciwnie - bo w
    > końcu w czymś trzeba tą listę wyświetlić, żeby się przekonać, czy na
    > pewno się mieści na ekranie. :-)

    No więc oni uważają, że to zdecydowanie za dużo. Pół żartem mogę
    powiedzieć, że masz tak dużo, bo nie stosujesz TDD.

    Z tego co rozumiem, to w S&W przez większość czasu powinienes nie mieć
    żadnych bugów w ogóle (o których wiesz). Jeśli masz regularnie więcej
    niż jednego otwartego buga, to powinieneś najpierw poprawić wszystkie
    bugi, potem zlikwidować przyczynę bugów, a potem dopiero dokładać nową
    funkcjonalność.

    Przy czym jeszcze raz przypomnę, że to jest metodologia dostosowana do
    małych zespołów i się nie skaluje.

    > A ja go kwalifikuję jako farmazon i utwierdzam się w przekonaniu, że
    > agile to próba kreowania nowych buzzwordów bez istotnej wartości
    > dodanej - zwłaszcza, jeśli większość tych haseł to pomysły, czego nie
    > robić. Takie budowanie bez betoniarki...

    Po pierwsze to jednak nieprawda, że większość to pomysły, czego nie
    robić. W konkretnych metodologiach jest bardzo dużo o tym, co właśnie
    należy robić i jak: planowanie, customer involvement, TDD, coding
    standards, refaktoryzacja, programowanie parami, continuous
    integration, informative workspace, root cause analysis, retrospektywy
    itd. itp.

    Jeśli chodzi o to, czy to buzzwordy, to może to tak wyglądać w
    dyskusji usenetowej, ale przecież nie będę przepisywał książki. Piszę
    np. TDD bez wyjasniania o co chodzi, bo zakładam, że dyskutant wie, a
    jak nie wie, to sobie wygugla. Ale oczywiście samo TDD to temat na
    osobną książkę, i też niejedna została napisana - mam właśnie w ręku
    "Growing Object-Oriented Software Guided by Teses" Steve'a Freemana i
    Nata Pryce'a.