    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Date: Wed, 25 May 2011 14:56:30 +0200
    <irct76$gh6$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@c...googlegroups.com>
    <1...@v...googlegroups.com>
    <d...@g...googlegroups.com>
    <irevrt$kjh$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@2...googlegroups.com>
    <irh8ub$9dt$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@h...googlegroups.com>

    W dniu 2011-05-25 14:16, Maciej Sobczak pisze:

    > Wylewanie dziecka z kąpielą. Proponuję wprowadzić regułę do "procesu":
    > lista bugów ma się zmieścić na ekranie szefa projektu. Nie przeszkadza
    > to w użyciu narzędzi typu JIRA/FogBugz/etc., wręcz przeciwnie - bo w
    > końcu w czymś trzeba tą listę wyświetlić, żeby się przekonać, czy na
    > pewno się mieści na ekranie. :-)

    Kanban postuluje m.in. to właśnie. Jeśli liczba zadań w określonym
    stanie przekracza wartość krytyczną dla danego stanu, to cały wysiłek
    zespołu jest skierowany na zmniejszenie liczby zadań w tym stanie.
    W szczególności liczba zadań w stanie "bug". Wystarczy ustalić limit
    bugów na liczba osób w zespole /2 i na jednej stronie raczej się
    zmieści.

    > Zmodyfikowałbym ten pomysł w ten sposób: używaj prostych narzędzi
    > katalogujących bugi, bo skomplikowane są niepotrzebne. I to,
    > ironicznie, jedynie potwierdza moje zdanie: nie róbmy fetyszu z
    > narzędzi.

    Dlatego w wielu wypadkach kartka i długopis oraz tablica korkowa
    z post-itami sprawdza się najlepiej 8-)

    > Ale też nie róbmy sobie jaj z rzetelności zawodowej.
    > *Prosty* katalog bugów/zadań jest jak najbardziej wskazany, chyba w
    > każdym projekcie.

    Choćby po to, żeby wiedzieć, ile ich mamy. Bez takiej wiedzy to
    kompletny "Czy leci z nami pilot?".

    > A ja go kwalifikuję jako farmazon i utwierdzam się w przekonaniu, że
    > agile to próba kreowania nowych buzzwordów bez istotnej wartości
    > dodanej - zwłaszcza, jeśli większość tych haseł to pomysły, czego nie
    > robić. Takie budowanie bez betoniarki...

    Podejrzewam, że ideą było skrócenie maksymalnej liczby bugów do 1.
    Fajne, ale nierealne.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net