  • Data: 2011-05-19 10:25:29
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-05-19, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

    > Z mojego doświadczenia: wartość automatycznie generowanej dokumentacji
    > też nie jest szczególnie wielka (w porównaniu z przeglądaniem kodu).

    Bo ja wiem? Nawet w niewielkich projektach, gdy mam kod podzielony na
    moduły, wolę oglądać API modułu pisanego parę tygodni temu
    w przeglądarce HTML niż w kodzie źródłowym, w którym zresztą i tak muszą
    być takie same komentarze określające konwencje, jak te idące do
    perldoca czy innego doxygena.

    Inaczej: jeśli te komentarze i tak już tam muszą być, to czemu by
    przyzerowym kosztem ich nie wyróżnić (dla człowieka i dla generatora
    dokumentacji) i nie wygenerować z nich dokumentacji dla API?

    > Czy ta wartość równoważy overhead, nie mam na ten temat zdania, ale
    > zdecydowanie uważam, że nie robi to większej różnicy.

    Wielkiej różnicy nie robi, ale moim zdaniem i tak jest wystarczająca
    żeby zrównoważyć koszt wprowadzenia formatowania.

    > Hm? Prawie każdy produkt software'owy po wypuszczeniu do produkcji ma
    > kolejne wersje.

    Ale co miesiąc? O_o
    Toż samo testowanie czy wszystko działa w środowisku zbliżonym do
    produkcji trwa tyle czasu (patrzę z perspektywy admina, więc osoby,
    która to wdraża u klienta na produkcji).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot