  • 81. Data: 2018-01-09 20:51:39
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:

    > Jesteś pewien? Z tego co kiedyś czytałem tam jest elektryczna sprężarka
    > napędzająca pompę ciepła, która w obiegu ma podpięte różne radiatory z
    > innych modułów, falowników i silnika. Ma płynną regulację mocy i wysoką
    > wydajność.

    No brzmi to ciekawie... zaglądnąc by wartalo w jakies diagramy.

  • 82. Data: 2018-01-09 20:56:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uwazasz ze za malo?

  • 83. Data: 2018-01-09 21:03:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2018 o 20:17, RadoslawF pisze:

    > Ale w układzie smarowania jak najbardziej.
    > Czyli tych czterech kilometrów bez oleju nie przejechałeś.

    Na tej zasadzie, to jakieś resztki zawsze gdzieś zostaną. Przy szklance
    to już pompa nie daje ciśnienie, to i cieknąć końcówka cieknie raczej
    grawitacyjnie.

    Shrek

  • 84. Data: 2018-01-09 21:31:18
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09.01.2018 o 20:13, RadoslawF pisze:

    > Turbina pracuje w wysokiej temperaturze. Dopóki pracuje to
    > chłodzi ją paliwo. Jak przestanie się kręcić to paliwo które
    > jest przy łopatkach pod wpływem temperatury rozkłada się
    > na różne frakcje.

    Może pochwal się co paliłeś? Skąd paliwo w turbosprężarce, do tego
    chłodzące ją? Czy znasz zasadę działania turbosprężarki w tłokowym
    silniku spalinowym?

    --
    Czarek

  • 85. Data: 2018-01-09 21:46:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 09.01.2018 o 20:14, Pszemol pisze:
    > Ale kompresor od klimy bedzie mial taki sam.

    Elektryki nie mają kompresora tylko pompę ciepła. A ta służy i do
    ogrzewania COP i do chłodzenia EFR.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 86. Data: 2018-01-09 22:18:42
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 8 Jan 2018 22:04:34 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    >Swoją drogą ta klima mnie martwi - silnik stoi => kompresor klimy też stoi,
    >parownik się ogrzewa i zaczyna wpuszczać wilgotne/ciepłe powietrze z
    >zewnątrz, bez osuszania i chłodzenia. Ciekawe czy start-stop działa gdy
    >kierowca klimę włączył...

    W autach z systemem start-stop są inne sprężarki klimatyzacji,
    napędzane silnikiem elektrycznym. Podobnie jak w hybrydzie. Auto stoi,
    a klima chłodzi.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 87. Data: 2018-01-09 22:36:51
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 9 Jan 2018 19:47:57 +0100, Marek S <p...@s...com> wrote:

    >Klima w zależności od auta i
    >softu różnie jest sterowana. Potrafi mieć np. 3 tryby pracy a do tego
    >wyłączać się przy mocnym przyspieszaniu by nie zabierać mocy.

    O wyłaczaniu to słyszałem. Ale trzy tryby pracy? Niby jak? Tam nie ma
    co za bardzo sterować, jest tylko sprzęgło i nic wiecej.

  • 88. Data: 2018-01-09 22:58:42
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 9 Jan 2018 17:24:23 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    >Nowe autka mają często taką pomoc na wyświetlaczu podpowiadającą kiedy
    >przełożyć jakiś bieg na górę a kiedy zredukować... Według tych wskazówek
    >pojeździsz troszkę a przekonasz się że całe życie kręciłeś obroty za
    >wysoko.

    Jak bedziesz jeździł wg wskazań tej pomocy to szybko czeka Ciebie
    wymiana panewek. To prosta droga do zarżniecia silnika. To ja już wolę
    go kręcić wyżej, smarowanie chociaż lepsze.

  • 89. Data: 2018-01-09 22:59:41
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 09 Jan 2018 19:15:25 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

    >To ile Ty tych km robisz? - ja w życiu nie wymieniałem rozrusznika,
    >alternatora, bendix'a - a mój rekord to prawie 370kkm w plugawej renówce
    >:-)

    530 tys. km - 2x rozrusznik, 1x alternator. Taki lajf ;)

  • 90. Data: 2018-01-10 03:17:20
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <j...@i...pl> wrote:

    > W autach z systemem start-stop są inne sprężarki klimatyzacji,
    > napędzane silnikiem elektrycznym. Podobnie jak w hybrydzie. Auto stoi,
    > a klima chłodzi.

    To fajnie. Bo nie działałoby to zbyt dobrze.