  • 51. Data: 2018-01-09 17:15:58
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Skąd wziąłeś te 5kW na klime?

    --
    Marek

  • 52. Data: 2018-01-09 17:16:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-09 o 15:57, Pszemol pisze:

    > Generalnie wszyscy mi znani zmieniaja biegi za pozno.
    > Niektorzy nawet potrafia twierdzic ze jezdzac po Krakowie nie maja okazji
    > wrzucać piątki...

    To już wróciłeś z USA?

    > A potem się dziwią że im auto pali więcej niż trzeba. Co kto lubi: lubisz
    > dynamiczna jazde na 3-4 po calym miescie? Ok, ale płacisz wtedy więcej.

    O ile rozumem że zawodowy kierowca w firmowym samochodzie dla kilku
    litrów paliwa do sprzedania ma lewo zarzynał silnik męcząc go na
    za niskich obrotach to ludzi robiących to samo z własnym autem nie
    potrafię wytłumaczyć.

    > Tak, kupuje zwykle 2-3-latki i jeżdzę potem nimi następne 12-15 lat.
    > 1995 toyota camry przebieg 278k mil
    > 1994 nissan sentra przebieg 190k mil
    > 2004 honda accord coupe przebieg 240k mil
    > 2007 acura tl-s przebieg 160k mil

    Jak masz cztery samochody to nie jeździsz wszystkimi odpowiednio
    dużo żeby bendix się zużył.
    Czy lekko się z prawdą minąłeś z tym ile każdym jeździsz?

    > Zero problemów z bendiksem ani rozrusznikiem w żadnym z tych autek.
    >
    > A kupione były zbyt nowe z mulutkim przebiegiem aby podejrzewac ze
    > poprzedni właściciel coś takiego wymieniał.

    > Napisz w jakich autach miałeś problemy z bendiksem i jak często. Ciekawi
    > mnie czego tak się boisz.

    Wymieniałem w dużym fiacie, polonezie, lanosie, fordzie mondeo.
    I nie boje się, mam świadomość że jak mi zacznie tym strzelać
    po ileś razy dziennie jakiś super hiper system to nie wystarczy
    wymiana raz na ileś lat jak dotychczas.

    > Strachy na lachy. Obracanie gorącem silnikiem dla rozrusznika to pestka
    > trywialna w porownaniu z zimnym rozruchem. Nie masz się czego bać.

    Kup samochód z takim "udogodnieniem" i pojeździj dłużej niż rok.

    > Ty masz problemy z rozrusznikiem w swoich autach bez SS, wiec co to zmienia
    > ze w moich tez ss nie ma?

    Nie mam problemu, co jakiś czas musiałem wymienić bendix.
    Przy systemie start-stop trzeba będzie wymieniać częściej.
    A to kosztuje.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2018-01-09 18:14:02
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09.01.2018 o 00:48, RadoslawF pisze:

    > I poza smarowaniem potrzebuje też chłodzenia które działa tylko
    > w czasie przepływu paliwa.

    Możesz rozwinąć?

    --
    Czarek

  • 54. Data: 2018-01-09 18:24:23
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > To już wróciłeś z USA?

    Wracam 2-3 razy co roku... Jeżdże tu i tam.

> [...]
    > litrów paliwa do sprzedania ma lewo zarzynał silnik męcząc go na
    > za niskich obrotach to ludzi robiących to samo z własnym autem nie

    Nowe autka mają często taką pomoc na wyświetlaczu podpowiadającą kiedy
    przełożyć jakiś bieg na górę a kiedy zredukować... Według tych wskazówek
    pojeździsz troszkę a przekonasz się że całe życie kręciłeś obroty za
    wysoko.

    > Jak masz cztery samochody to nie jeździsz wszystkimi odpowiednio
    > dużo żeby bendix się zużył.
    > Czy lekko się z prawdą minąłeś z tym ile każdym jeździsz?

    To są 4 samochody które miałem w Stanach od 1998 gdy się tam
    przeprowadziłem. Obecnie zostały tylko te dwa najnowsze. Plus niedawno
    dokupiony w maju rzęch od VW do zabawy w mechanika i jazdy na ryby,
    nurkowanie i inne "brudne" wycieczki.

    > Wymieniałem w dużym fiacie, polonezie, lanosie, fordzie mondeo.

    Jednym słowem sama górna półka motoryzacyjna :-)))))
    To chyba masz odpowiedz na swoje pytanie skoro przytaczasz bendiksy z lat
    70-tych i myślisz że auta produkowane dziś z SS będą mieć tą samą
    niezawodność komponentów...

    > I nie boje się, mam świadomość że jak mi zacznie tym strzelać
    > po ileś razy dziennie jakiś super hiper system to nie wystarczy
    > wymiana raz na ileś lat jak dotychczas.

    Tak, do tamtego fiata 125p nie instaluj SS, nie warto :-)))) Ale dałeś się
    pośmiać, dzięki!

    > Kup samochód z takim "udogodnieniem" i pojeździj dłużej niż rok.

    Sądzę, że następny będzie z takim systemem. Chyba że się na tą Teslę jednak
    zdecyduję...

    > Nie mam problemu, co jakiś czas musiałem wymienić bendix.

    A ja nie musiałem. Więc czego to dowodzi?
    Że fiat i lanos jest po prostu do dupy w porównaniu z hondą czy toyotą.

    > Przy systemie start-stop trzeba będzie wymieniać częściej.
    > A to kosztuje.

    Częściej, zgoda: statystycznie raz na 20 lat i 2 miesiące zamiast
    standardowo raz na 20 lat bez systemu SS :-)

  • 55. Data: 2018-01-09 18:34:29
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 08.01.2018 o 22:00, Pszemol pisze:
    > Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    > czerwonym świetle?

    Znane mi samochody (np. Kia Cee'd 1,6 benz.) Około 1l/h.

    > Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.

    Ale co/jak z 1999 centymetrów sześciennych i dla cylindra? Możesz jaśniej?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 56. Data: 2018-01-09 18:50:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

  • 57. Data: 2018-01-09 19:15:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 17:16 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Nie mam problemu, co jakiś czas musiałem wymienić bendix.
    > Przy systemie start-stop trzeba będzie wymieniać częściej.
    > A to kosztuje.

    To ile Ty tych km robisz? - ja w życiu nie wymieniałem rozrusznika,
    alternatora, bendix'a - a mój rekord to prawie 370kkm w plugawej renówce
    :-)
    W tym roku sprzedałem kolejnego francuza z przebiegiem 260kkm i zarówno
    rozrusznik jak i alternator w nim były oryginalne.

    TG

  • 58. Data: 2018-01-09 19:30:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 19:15 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > W tym roku sprzedałem

    Korekta: w tamtym roku, na jesieni :-)

    Jak ten czas zapie...ala...

    TG

  • 59. Data: 2018-01-09 19:32:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2018 o 10:13, RadoslawF pisze:

    > Tyle że z olejem.  :-)

    Z tym że ta niecała szklanka to niekoniecznie już w silniku była.

    Shrek

  • 60. Data: 2018-01-09 19:38:44
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

    > Miało być eins zwei Polizei :-) Czyli vier a nie für :-)

    Tak sie tłumacz gamoniu...

    --
    'Tom N'