eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyile autko pali na wolnych obrotach? › Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Date: Tue, 9 Jan 2018 17:16:47 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 165
    Message-ID: <p32ptj$95q$1@node2.news.atman.pl>
    References: <p30m5m$2it$1@dont-email.me> <f1wcmmbqz3zz$.dlg@rower.power.pl>
    <p30pth$u91$1@dont-email.me> <p30r18$6iu$1@dont-email.me>
    <p30sai$fho$1@dont-email.me> <p310he$sru$1@node1.news.atman.pl>
    <p3186v$khu$2@dont-email.me> <p321i5$rl6$1@node1.news.atman.pl>
    <p32feo$b6v$1@dont-email.me> <p32hql$1d0$1@node2.news.atman.pl>
    <p32l9f$jk6$2@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1515514612 9402 46.21.210.209 (9 Jan 2018 16:16:52 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Jan 2018 16:16:52 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.2
    In-Reply-To: <p32l9f$jk6$2@dont-email.me>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 180109-0, 2018-01-09), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622166
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-01-09 o 15:57, Pszemol pisze:

    >>>>>>>> nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
    >>>>>>>> ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
    >>>>>>>> albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
    >>>>>>>> przez test, dzięki start stopowi.
    >>>>>>>
    >>>>>>> No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
    >>>>>>> to bedzie tez nizsza w korku.
    >>>>>>
    >>>>>> To dlaczego spalanie w czasie testów potrafi firmom wyjść dwa lub trzy
    >>>>>> razy mniejsze niż w czasie rzeczywistej jazdy?
    >>>>>
    >>>>> Komfortowe warunki, ciśnienie opon, kontrolowane przyspieszenia, brak
    >>>>> deszczu, śniegu, temperatura, itp
    >>>>
    >>>> Mój tez ma komfortowe warunki, właściwe ciśnienie opon, śnieg to widuje
    >>>> w telewizji, deszcze mam rzadko a i tak dane producenta mijają się
    >>>> z rzeczywistością.
    >>>
    >>> Czyli masz ciężką nogę i pewnie też za pozno biegi zmieniasz.
    >>
    >> Wszyscy mają ciężkie nogi w porównaniu od warunków testowych fabryki.
    >> Nie zauważyłeś czy znowu rzeczywistość zaklinasz?
    >
    > Generalnie wszyscy mi znani zmieniaja biegi za pozno.
    > Niektorzy nawet potrafia twierdzic ze jezdzac po Krakowie nie maja okazji
    > wrzucać piątki...

    To już wróciłeś z USA?

    > A potem się dziwią że im auto pali więcej niż trzeba. Co kto lubi: lubisz
    > dynamiczna jazde na 3-4 po calym miescie? Ok, ale płacisz wtedy więcej.

    O ile rozumem że zawodowy kierowca w firmowym samochodzie dla kilku
    litrów paliwa do sprzedania ma lewo zarzynał silnik męcząc go na
    za niskich obrotach to ludzi robiących to samo z własnym autem nie
    potrafię wytłumaczyć.

    >>>>>>>> OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
    >>>>>>>> mniejszym stopniu.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
    >>>>>>> naprawami.
    >>>>>>
    >>>>>> Nie liczył bym na to.
    >>>>>
    >>>>> W żadnym ze swoich samochodów rozrusznika nie wymieniałem. A robię nimi
    >>>>> powyżej 200tyś mil.
    >>>>
    >>>> Ja też nie wymieniałem, ale bendix to chyba w każdym i nie mam
    >>>> systemu start stop który go dodatkowo obciąża.
    >>>
    >>> Ja u siebie bendiksów nie ruszam wcale. Kiepski masz sprzęt, fiacik jakiś?
    >>
    >> Kupujesz używane i ktoś wcześniej mógł zmienić.
    >
    > Tak, kupuje zwykle 2-3-latki i jeżdzę potem nimi następne 12-15 lat.
    > 1995 toyota camry przebieg 278k mil
    > 1994 nissan sentra przebieg 190k mil
    > 2004 honda accord coupe przebieg 240k mil
    > 2007 acura tl-s przebieg 160k mil

    Jak masz cztery samochody to nie jeździsz wszystkimi odpowiednio
    dużo żeby bendix się zużył.
    Czy lekko się z prawdą minąłeś z tym ile każdym jeździsz?

    > Zero problemów z bendiksem ani rozrusznikiem w żadnym z tych autek.
    >
    > A kupione były zbyt nowe z mulutkim przebiegiem aby podejrzewac ze
    > poprzedni właściciel coś takiego wymieniał.
    >
    >> A czy auto kiepskie? moze i tak skoro nie amerykańskie. :-)
    >
    > Napisz w jakich autach miałeś problemy z bendiksem i jak często. Ciekawi
    > mnie czego tak się boisz.

    Wymieniałem w dużym fiacie, polonezie, lanosie, fordzie mondeo.
    I nie boje się, mam świadomość że jak mi zacznie tym strzelać
    po ileś razy dziennie jakiś super hiper system to nie wystarczy
    wymiana raz na ileś lat jak dotychczas.

    >>>>>>>> podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
    >>>>>>>> silnikiem i właśnie przestał być ładowany,
    >>>>>>>
    >>>>>>> Otóż to.
    >>>>>>>
    >>>>>>>> ale bendix w rozruszniku?
    >>>>>>>> łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
    >>>>>>>> działają.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
    >>>>>>> - tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
    >>>>>>> wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...
    >>>>>>
    >>>>>> I co z tego że kreci obrót zamiast trzech skoro bez wynalazku kręcę
    >>>>>> raz a potem pół godziny silnik chodzi a z wynalazkiem kręcę raz
    >>>>>> trzy czy cztery obroty a potem dziesięć razy po jednym obrocie.
    >>>>>> W efekcie wychodzi tak jakbym zakręcił trzy razy zamiast jednego.
    >>>>>> I rozrusznik się szybciej nie zużyje? W marketingowej bajce
    >>>>>> dla nie myślących.
    >>>>>
    >>>>> Bo nie liczy sie tylko to ile obrotow ale tez jaka sila do obrocenia jest
    >>>>> potrzebna. Obrocenie zimnym silnikiem to większy wysiłek niż obrócenie
    >>>>> rozgrzanym, który minute temu pracował.
    >>>>
    >>>> Jakieś problemy z matematyką?
    >>>> Z systemem start stop tyle samo razy trzeba zakręcić zimnym
    >>>> a potem dodatkowo wiele razy ciepłym. Potrafisz to zsumować
    >>>> czy cię to przerasta?
    >>>
    >>> Przerasta mnie, bo sumujesz dwie różne rzeczy. Przy zimnym silniku to
    >>> ciepłe odpalenie może byc pomijalnie małe, nawet przez 100 przemnożone.
    >>> To tak jak kupienie drugiego losa w lotto. Niby w teorii masz większą
    >>> szansę niż z jednym ale w praktyce dalej bliską zeru.
    >>
    >> Praca bendixu i rozrusznika skoro jest wykonywana nie będzie pomijalnie
    >> mała.
    >
    > Strachy na lachy. Obracanie gorącem silnikiem dla rozrusznika to pestka
    > trywialna w porownaniu z zimnym rozruchem. Nie masz się czego bać.

    Kup samochód z takim "udogodnieniem" i pojeździj dłużej niż rok.

    >>>>>>>> Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
    >>>>>>>> jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
    >>>>>>>
    >>>>>>> No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
    >>>>>>> jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
    >>>>>>> w dowolnych warunkach.
    >>>>>>>
    >>>>>>>> Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
    >>>>>>>> przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
    >>>>>>>> na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
    >>>>>>>> też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
    >>>>>>>> start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
    >>>>>>>> oszczędności
    >>>>>>>
    >>>>>>> Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
    >>>>>>> znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
    >>>>>>> gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.
    >>>>>>
    >>>>>> Użytkownika kosztuje dwa razy, raz przy kupnie a drugi przy eksploatacji.
    >>>>>
    >>>>> Nie wiesz tego.
    >>>>
    >>>> Już wiem. Wytłumaczył mi znajomy który z takim kupił a potem wyłączył.
    >>>> A ty długo taki system testujesz czy jak zwykle "fanatyk teoretyk"?
    >>>
    >>> Ja nie mam problemow z bendiksami. Czyli umiem zauważyć, że start-stop czy
    >>> bez niego więcej zależy od marki pojazdu niż od innych rzeczy.
    >>
    >> Ty nie masz auta z systemem start stop.
    >> I nie potrafisz się powołać na opinie posiadacza takiego.
    >> Ale za to będziesz zaklinał rzeczywistość że na pewno masz rację. :-)
    >
    > Ty masz problemy z rozrusznikiem w swoich autach bez SS, wiec co to zmienia
    > ze w moich tez ss nie ma?

    Nie mam problemu, co jakiś czas musiałem wymienić bendix.
    Przy systemie start-stop trzeba będzie wymieniać częściej.
    A to kosztuje.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: