  • 21. Data: 2012-10-20 23:16:55
    Temat: Re: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Santana wrote:

    > Niestety wielu jest debilami. I z moich wieloletnich obserwacji
    > wynika że przybywa ich w zastraszającym tempie :( Przyjedź/przyjdź w
    > tygodniu około godziny 16-17 na skrzyżowanie alei Słowackiego z
    > Karmelicką/pl. Inwalidów. Naliczysz kilkudziesięciu, a może nawet
    > kilkuset debili na godzine :(

    to zamiast montować pierniczone fotradary które służą li tylko do robienia
    przychodu do skarbu państwa zacząć montować kamery na skrzyżowaniach i karać
    tych co mają problemy ze zrozumieniem zasad jakimi się tam należy kierować,
    no tak tylko że tego sie nie da automatem zrobić tylko trzeba by patrzeć na
    zapiś i wyłuskiwać wystepców ręcznie.

  • 22. Data: 2012-10-20 23:19:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2012 22:39:10 +0200, Excite napisał(a):

    > Robisz ten sam błąd co większość analizujących tą sytuacje, zakładasz z
    > góry że od razu za sygnalizatorem jest przejście dla pieszych. I to
    > przejście które nie posiada wzbudzania przyciskiem.

    No bo doswiadczenie mi podpowiada ze zazwyczaj tak jest :-)

> [...]
    > nas zielone. Gdzie tu sens ? Gdy strzałka się świeci to piesi mają
    > zielone, gdy strzałka gaśnie piesi mają już czerwone.

    Bo mnie chodzi o przejscie na bocznej ulicy, rownolegle do ulicy ktora
    nadjezdzasz. Tobie sie swieci czerwone, pieszym sie swieci czerwone, bo
    ruch jest otwarty dla kierunku poprzecznego.
    Tobie sie zapali zielone to i pieszym sie zapali zielone.
    Jak jednak wjedziesz chwile wczesniej, korzystajac z warunkowej strzalki,
    to sie spotkacie na tych pasach z boku. W dodatku nadjezdzach za ich
    plecami, wiec cie nie widza a mozesz jechac ~10 m/s, wiec zaskoczenie
    bedzie pelne.
    Wiec strzalka musi zgasnac na chwile przed zielonym. Albo pieszym wtedy nie
    wolno zapalic zielonego. Ale to nie rozwiazuje sprawy, bo kiedys im musisz
    wlaczyc to zielone. I lepiej zeby im wtedy nie jechaly za plecami
    samochody, ktore moga skrecic.

    No i wlasnie tak jest to zorganizowane.

    J.

  • 23. Data: 2012-10-20 23:23:31
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    > kierować, no tak tylko że tego sie nie da automatem zrobić tylko trzeba by
    > patrzeć na zapiś i wyłuskiwać wystepców ręcznie.

    Ależ masz racje. Często na rzeczonym skrzyżowaniu stoi bus z kamerą.
    Podejrzewam że mandaty przychodzą pocztą. Ale co z tego skoro cały czas
    dzieje się to samo. Budżet kase trzepie a sytuacja się nie zmienia.
    Permanentnie zablokowane skrzyżowanie przez debili nie potrafiących ocenić
    dość, w sumie, prostej sytuacji.

  • 24. Data: 2012-10-20 23:25:44
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 2012-10-20 22:50, Marek Dyjor pisze:
    > wszyscy popełniacie jeden blad, zakładacie, że kierowcy są debilami,
    > którzy muszą mieć strzałki światełka dzwonki itd..

    Masz racje, też jestem za stałymi strzałkami skrętu warunkowego. Jeśli
    problemem jest widoczność blaszanej strzałki to rozwiązuje go podświetlenie.

  • 25. Data: 2012-10-20 23:37:01
    Od: Excite <n...@n...pl>

    > Przecież takiej treści nie ma ani w 4.2.2 do którego odesłałeś, ani
    > w okolicy tego przepisu.

    Jak nie ma jak jest.
    Cytat słowo w słowo z 4.2.2

    "sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką może być
    nadawany jednokrotnie lub wielokrotnie podczas nadawania sygnału
    czerwonego w czasie gdy nie następuje kolizja z innymi uczestnikami
    ruchu przy czym nie dopuszcza się nadawania go w trakcie nadawania
    sygnału żółtego."

    > Za to zielona strzałka warunkowa *z definicji* stosowana jest w sytuacji,
    > kiedy następuje kolizja z innym uczestnikiem ruchu (pieszym, który ma
    > zielone).

    Mi tego tłumaczyć nie musisz, to nie ja pisałem te wspaniałe przepisy.
    To jest nonsens ale tak to właśnie wygląda.

    > No właśnie.
    > Poproszę więc o objaśnienie, skąd wziąłeś pomysł odsyłania kogokolwiek
    > zarówno do 4.2.2 w zapodanym akcie prawnym, jak i do odwoływania się
    > cytatem o "nie następuje kolizja", skoro ona *z założenia* następuje.

    Wiem że z założenia następuje ale takie mamy przepisy co sam możesz
    przeczytać w 4.2.2.

  • 26. Data: 2012-10-21 09:55:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    .F. wrote:
    > Bo mnie chodzi o przejscie na bocznej ulicy, rownolegle do ulicy ktora
    > nadjezdzasz. Tobie sie swieci czerwone, pieszym sie swieci czerwone,
    > bo ruch jest otwarty dla kierunku poprzecznego.

    no i co ?

> [...]
    > strzalki, to sie spotkacie na tych pasach z boku. W dodatku
    > nadjezdzach za ich plecami, wiec cie nie widza a mozesz jechac ~10

    znaczy kierowcy nie posiadają oczu i mózgów? nie wiedzą że tam moga być
    piesi? a jak pieszy wlezie na czerwonym to go rozjeżdżasz bo masz prawo? czy
    starasz się zatrzymać? jak jedziesz prosta drogą to nei patrzysz czy ktoś
    nie jest na ścieżce kolizyjnej z twoim pojazdem?

    może oddaj prawo jazdy.

> [...]
    > kiedys im musisz wlaczyc to zielone. I lepiej zeby im wtedy nie
    > jechaly za plecami samochody, ktore moga skręcić.

    nie musi gasnąć ludzie maja mózgi nei muszę ich zstępować świecące strzałki.

  • 27. Data: 2012-10-21 14:06:26
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-10-20 23:13, Santana pisze:
    > Niestety wielu jest debilami.

    Należy więc odebrać im uprawnienia a nie dostosowywać dla nich idiotyzmy
    które tyczą się wszystkich.

  • 28. Data: 2012-10-21 14:10:48
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-10-20 16:18, John Kołalsky pisze:
    > Blaszanej nie widać nocą.

    Jak się doda podświetlenie to widać.

  • 29. Data: 2012-10-21 14:16:04
    Temat: Re: idiotyczne zielone strza?ki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
    Od: Tomasz Radko <t...@i...pl>

    W dniu 2012-10-20 19:36, Santana pisze:
    > U?ytkownik "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Mea culpa. Ty zapewne nigdy nie zrobi?e? b??du i chwa?a Ci za to, smutasie
    > ;)

    Pewnych błędów się nie robi. "Wychaczyć" się do tej kategorii zalicza.

  • 30. Data: 2012-10-21 14:44:59
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Radko" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnych błędów się nie robi. "Wychaczyć" się do tej kategorii zalicza.

    Następny nieomylny :) Skoro potrafisz chodzić to pewnie też nigdy się nie
    poknąłeś :)