eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,Re: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz,pl.regionalne.krakow
    Subject: Re: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
    Date: Sat, 20 Oct 2012 23:19:06 +0200

    Dnia Sat, 20 Oct 2012 22:39:10 +0200, Excite napisał(a):

    > Robisz ten sam błąd co większość analizujących tą sytuacje, zakładasz z
    > góry że od razu za sygnalizatorem jest przejście dla pieszych. I to
    > przejście które nie posiada wzbudzania przyciskiem.

    No bo doswiadczenie mi podpowiada ze zazwyczaj tak jest :-)

    > Mi chodzi o sytuację gdy świeci się dla nas strzałka warunkowa,
    > zielone dla pieszych, zmiana na czerwone dla pieszych, po chwili gaśnie
    > nam strzałka warunkowa tylko po to aby po sekundzie zaświeciło się dla
    > nas zielone. Gdzie tu sens ? Gdy strzałka się świeci to piesi mają
    > zielone, gdy strzałka gaśnie piesi mają już czerwone.

    Bo mnie chodzi o przejscie na bocznej ulicy, rownolegle do ulicy ktora
    nadjezdzasz. Tobie sie swieci czerwone, pieszym sie swieci czerwone, bo
    ruch jest otwarty dla kierunku poprzecznego.
    Tobie sie zapali zielone to i pieszym sie zapali zielone.
    Jak jednak wjedziesz chwile wczesniej, korzystajac z warunkowej strzalki,
    to sie spotkacie na tych pasach z boku. W dodatku nadjezdzach za ich
    plecami, wiec cie nie widza a mozesz jechac ~10 m/s, wiec zaskoczenie
    bedzie pelne.
    Wiec strzalka musi zgasnac na chwile przed zielonym. Albo pieszym wtedy nie
    wolno zapalic zielonego. Ale to nie rozwiazuje sprawy, bo kiedys im musisz
    wlaczyc to zielone. I lepiej zeby im wtedy nie jechaly za plecami
    samochody, ktore moga skrecic.

    No i wlasnie tak jest to zorganizowane.

    J.