  • 21. Data: 2002-06-19 19:28:49
    Temat: Re: identyfikacja adresu IP
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <aepn78$5va$1@news.tpi.pl>, Artur Szymanski napisał(a):
    > Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    > A czy "trzydziestke" na dostep tez trzeba wnioskowac ?

    Tak trzeba :)

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 22. Data: 2002-06-20 12:41:03
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Przypomnę, że ja się wypowiadałem odnośnie istnienia tych danych w
    > RIPE, a nie ich przekazywania przez jakąś firmę trzecią w Polsce.
    > Widzisz różnicę?

    Zadnej. Dane _SAME_ do RIPE sobie nie poszly. Klient o RIPE nie musi nic
    wiedziec (bo i po co), zreszta korespondencja z hostmasterem jest nieco
    utrudniona :-)

    Moze gwoli przypomnienia art. 69 Prawa Telekomunikacyjnego:
    1. Z zastrzeżeniem ust. 2, informacje lub dane objęte tajemnicą
    telekomunikacyjną mogą być zbierane, utrwalane, przechowywane, opracowywane,
    zmieniane, usuwane lub udostępniane tylko wówczas, gdy czynności te, zwane w
    ustawie "przetwarzaniem", są przedmiotem usługi świadczonej użytkownikowi
    albo są niezbędne do jej wykonania. Przetwarzanie informacji lub danych w
    innych celach jest dopuszczalne jedynie na podstawie przepisów ustawowych.

    2. Przetwarzanie danych osobowych użytkowników, będących osobami
    fizycznymi, może dotyczyć:

    1) nazwisk i imion użytkownika,

    2) imion rodziców użytkownika,

    3) miejsca i daty urodzenia użytkownika,

    4) miejsca stałego pobytu użytkownika,

    5) numeru ewidencyjnego PESEL użytkownika,

    6) nazwy i numeru dokumentów potwierdzających tożsamość użytkownika,

    7) numeru ewidencji podatkowej NIP użytkownika, na jego wniosek,

    8) numeru konta bankowego lub karty płatniczej użytkownika, na jego
    wniosek.

    3. Operator lub podmiot udostępniający usługi telekomunikacyjne jest
    obowiązany do poinformowania użytkownika, z którym zawiera umowę o
    świadczenie usług, jakiego rodzaju dane dotyczące użytkownika będą
    przetwarzane przez operatora.

    I art. 47 ustawy o ochronie danych osobowych

    1. Przekazanie danych osobowych za granicę może nastąpić jedynie wtedy, gdy
    kraj docelowy daje gwarancje ochrony danym osobowym na swoim terytorium
    przynajmniej takie, jak obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, gdy przesłanie danych osobowych wynika z
    obowiązku nałożonego na administratora danych przepisami prawa lub
    postanowieniami ratyfikowanej umowy międzynarodowej.

    3. Administrator danych może jednak przekazać dane osobowe za granicę,
    jeżeli:

    1) osoba, której dane dotyczą, udzieliła na to zgody na piśmie,

    2) przekazanie jest niezbędne do wykonania umowy pomiędzy administratorem
    danych a osobą, której dane dotyczą, lub jest podejmowane na jej życzenie,

    3) przekazanie jest niezbędne do wykonania umowy zawartej w interesie
    osoby, której dane dotyczą, pomiędzy administratorem danych a innym
    podmiotem,

    4) przekazanie jest niezbędne ze względu na dobro publiczne lub do
    wykazania zasadności roszczeń prawnych,

    5) przekazanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której
    dane dotyczą,

    6) dane są ogólnie dostępne

    Jakies wnioski?
    :-)

    M.

  • 23. Data: 2002-06-20 12:52:20
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

> [...]
    > ustawie "przetwarzaniem", są przedmiotem usługi świadczonej użytkownikowi

    Myślę, że imię nazwisko adres są niezbędne do wykonywania usługi... komuś
    trzeba te rachunki wysyłać. ;)

> [...]
    > obowiązany do poinformowania użytkownika, z którym zawiera umowę o
    > świadczenie usług, jakiego rodzaju dane dotyczące użytkownika będą

    To oczywiście powinno być spełnione przez każdego operatora (i w sumie
    tylko o to należałoby walczyć).

    > I art. 47 ustawy o ochronie danych osobowych

    > 3. Administrator danych może jednak przekazać dane osobowe za granicę,
    > jeżeli:
    > 1) osoba, której dane dotyczą, udzieliła na to zgody na piśmie,

    Oczywiste i niektórzy operatorzy tak robią.

> [...]
    > 3) przekazanie jest niezbędne do wykonania umowy zawartej w interesie
    > osoby, której dane dotyczą, pomiędzy administratorem danych a innym

    Można ewentualnie podciągnąć pod te punkty -- RIPE pilnuje wykorzystania
    adresów i jeśli nie pokaże się, jak są rozdzielane, to może zabrać. Znaczy
    mogą być niezbędne. :)

    > 4) przekazanie jest niezbędne ze względu na dobro publiczne lub do
    > wykazania zasadności roszczeń prawnych,

    O! Tu bez dwóch zdań. Dobro publiczne jest niezwykle ważnym punktem,
    przynajmniej od razu wiadomo, kogo ścigać w przypadku przewinień.

    p.