  • 1. Data: 2002-06-08 14:53:55
    Temat: identyfikacja adresu IP
    Od: Marek B <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    mam takie 1 pytanko.
    gdzie mozna sprawdzic komu podlega adres IP? byla kiedys taka stronka
    w necie tylko wyelciala mi z pamieci.
    jak ktos mi podpowie to very dzieki
    pozdrawiam
    Marcox

  • 2. Data: 2002-06-08 15:32:10
    Temat: Re: identyfikacja adresu IP
    Od: crippler <c...@t...pl>

    I w tych pieknych <news:40s3gu0fl785vcql9q9umpouuqk4i4uqtm@4ax.com>

    www.ripe.net

    --
    _ _ o _ _ _ _ mail: c...@f...com IRCNet: crippler
    | ' |_) | |_) |_) | |_ |_) homepage: www.retsat1.net/hardcore
    |_. | \ | | | |_ |_ | \ RLU: 269338 ICQ: 64669060 GG: 1814989

  • 3. Data: 2002-06-08 15:32:43
    Od: "Teo.." <t...@w...pl>

    Uzytkownik "Marek B" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Witam.
    > mam takie 1 pytanko.
    > gdzie mozna sprawdzic komu podlega adres IP? byla kiedys taka stronka

    Czesc,

    Mozna to sprawdzic np. tak
    http://www.samspade.org/t/ipwhois?a=pc186.tychy.sdi.
    tpnet.pl

    pozdr,
    Teo..
    http://zamek.sv.pl
    http://zamek.sv.pl/forum - najlepsze forum w sieci, sam sie przekonaj ;)

  • 4. Data: 2002-06-09 08:14:38
    Od: "Arek 'OGRyzek' Mendak" <o...@p...fm>

    Użytkownik "crippler" <c...@t...pl> napisał w wiadomości

    > www.ripe.net

    Przy okazji pytanie: skąd napływają informacje na tą stronę, są one
    udostępniane przez ISP.
    Zdaje się, że istnieje coś takiego jak ochrona danych osobowych, czy aby to
    wszystko jest
    prawnie?

    pozdr
    OGRyzek

  • 5. Data: 2002-06-09 15:58:48
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...303.krakow.pl>

    Dnia pewnego, Sun, 9 Jun 2002 08:14:38 +0000 (UTC), niejaki
    Arek 'OGRyzek' Mendak <o...@p...fm> napisał w wielce ciekawym
    artykule <adtg9f$80h$1@szmaragd.futuro.pl>, co następuje:

> [...]
    > udostępniane przez ISP.
    > Zdaje się, że istnieje coś takiego jak ochrona danych osobowych, czy aby to

    Organizacja RIPE zarządza przydzielaniem numerów IP w Europie (oraz
    części Azji i Afryki) i do niej są kierowane wszystkie wnioski.

    Są tam dane firm i osób, które podejmują odpowiedzialność za dane
    adresy, w związku z czym ustawa o danych osobowych nie ma tu nic do
    rzeczy, pomijając już fakt, że siedziba RIPE znajduje się w Holandi. :P

    --
    #- Winfried -------- wrzask@IRCNet -||- GG# 3838383 -||- JS500-RIPE -#
    #- ...@d...vg ---- ...@3...krakow.pl -||--- http://violent.dream.vg ---#

  • 6. Data: 2002-06-14 10:25:30
    Od: "Artur Szymanski" <a...@i...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Jan Srzednicki" <w...@n...303.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnag6evr.j0p.winfried@spitfire.303.krakow.pl.
    ..
> [...]
    >
    > Są tam dane firm i osób, które podejmują odpowiedzialność za dane
    > adresy, w związku z czym ustawa o danych osobowych nie ma tu nic do

    A ma i to jak najbardziej. Sa tez klienci indywidualni ...

    > rzeczy, pomijając już fakt, że siedziba RIPE znajduje się w Holandi. :P

    To akurat nie ma nic do rzeczy. Owe dane naplywaja z Polski ...

  • 7. Data: 2002-06-14 14:41:31
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Artur Szymanski <a...@i...pw.edu.pl> wrote:

    > To akurat nie ma nic do rzeczy. Owe dane naplywaja z Polski ...

    Artur - no bez przesady. Zaczyna mówić jak Expert. Firma gromadząca te dane
    znajduje się nie w Polsce. Ma siedzibę nie w Polsce, serwery takoż. Więc co
    ma wspólnego z _polską_ ustawą o ochronie danych osobowych?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 8. Data: 2002-06-16 18:26:21
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...303.krakow.pl>

    Dnia pewnego, Fri, 14 Jun 2002 10:25:30 +0000 (UTC), niejaki(a)
    Artur Szymanski <a...@i...pw.edu.pl> napisał(a) w wielce ciekawym
    artykule <aec5uo$68k$1@news.tpi.pl>, co następuje:

    > A ma i to jak najbardziej. Sa tez klienci indywidualni ...

    Eeem? W sensie, klienci indywidualni kierują wnioski o przyznanie im
    IP? A jacyż to klienci indywidualni dostają powiedzmy klasę C adresów?

    Poza tym, jest wymóg, żeby za przydzielone adresy ktoś ponosił
    odpowiedzialność - było działające abuse@ i tak dalej. I ten ktoś, kto
    tą odpowiedzialność ponosi musi liczyć się z ujawnieniem danych dla
    dobra ogółu.

    > To akurat nie ma nic do rzeczy. Owe dane naplywaja z Polski ...

    Mogą sobie równie dobrze napływać z Burkiny Faso. To jest _Holandia_ i
    tam obowiązuje prawo holenderskie (bądź też europejskie).

  • 9. Data: 2002-06-16 19:36:57
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Mogą sobie równie dobrze napływać z Burkiny Faso. To jest _Holandia_ i
    > tam obowiązuje prawo holenderskie (bądź też europejskie).

    Jezeli prawo Burkina Faso zezwala (lub nie zabrania) na przetwarzanie danych
    osobowych BEZ ZGODY osoby zainteresowanej, to mi nic do tego. Polskie prawo
    ZABRANIA przetwarzania danych BEZ mojej zgody, a tym bardziej zabrania
    przesylania ich za granice. Zrodlo danych jest (z reguly) znane, stad
    czekamy na pierwsze procesy
    :-)

    M.

  • 10. Data: 2002-06-16 19:54:15
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> wrote:

> [...]
    >ZABRANIA przetwarzania danych BEZ mojej zgody, a tym bardziej zabrania
    >przesylania ich za granice. Zrodlo danych jest (z reguly) znane, stad

    Źródłem danych jesteś Ty sam. Komu chcesz wytaczać proces?
    RIPE? Ale ich polskie prawo *nie dotyczy*. Sobie? A proszę bardzo...

    --
    Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow O