  • 11. Data: 2002-06-16 19:54:20
    Temat: Re: identyfikacja adresu IP
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org> wrote:
    > Polskie prawo ZABRANIA przetwarzania danych BEZ mojej zgody

    Hm. A Ty kiedyś o jakieś IP wnioskowałeś?

    p.

  • 12. Data: 2002-06-16 21:02:43
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Hm. A Ty kiedyś o jakieś IP wnioskowałeś?

    Sprawdziles?
    :-)

    Piotrze i Szymonie -
    wiem, ze problem jest w zasadzie smieszny i nieistotny (no, moze za
    wyjatkiem pewnego prezesa pewnego operatora dominujacego :-), ale jest to
    przyklad, w jaki sposob prawo polskie (a przypuszczam ze tez innych krajow)
    nie przystaje do rzeczywistosci, nawet i wirtualnej.

    Pamietacie, byla tu kiedys dyskusja bodajze o Tele2, ktore przeslalo dane
    swojego abonenta wlasnie do RIPE. I z punktu widzenia polskiego prawa klient
    ten mial pelne prawo zadac nie wiadomo czego od SWOJEGO operatora, z
    kosmicznym odszkodowaniem wlacznie. A ZTCW te akurat dane przekazane byly
    bez wiedzy i zgody zainteresowanego.

    Zreszta, czy na formularzach RIPE, jakie przecietny klient dostaje, jest
    deklaracja "Oswiadczam, ze wyrazam zgode na..." ? I jak on ma to
    oswiadczenie podpisac? E-mailem?
    :-)

    M.

    PS. Prawdopodobnie ten sam problem wystepuje o rejestratorow ICANN. Wiele
    osob "kupujacych" domene za posrednictwem jakiegos polskiego ISP nie wie, ze
    ich dane mozna odczytac whoisem.

  • 13. Data: 2002-06-19 11:36:34
    Od: "Artur Szymanski" <a...@i...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Artur - no bez przesady. Zaczyna mówić jak Expert. Firma gromadząca te
    dane
    > znajduje się nie w Polsce. Ma siedzibę nie w Polsce, serwery takoż. Więc
    co
    > ma wspólnego z _polską_ ustawą o ochronie danych osobowych?

    Czyli uwazasz, ze jesli Tele2 nie dostanie takiej zgody od Ciebie to
    i tak moze te dane do Holandii wysylac ???

  • 14. Data: 2002-06-19 11:36:42
    Od: "Artur Szymanski" <a...@i...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Jan Srzednicki" <w...@n...303.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnagp7dp.13mr.winfried@spitfire.303.krakow.pl
    > Dnia pewnego, Fri, 14 Jun 2002 10:25:30 +0000 (UTC), niejaki(a)
    > Artur Szymanski <a...@i...pw.edu.pl> napisał(a) w wielce ciekawym
    > artykule <aec5uo$68k$1@news.tpi.pl>, co następuje:

    > Eeem? W sensie, klienci indywidualni kierują wnioski o przyznanie im
    > IP? A jacyż to klienci indywidualni dostają powiedzmy klasę C adresów?

    Pudlo. To co widzialem to byly "tzrydziestki" ...

    > Poza tym, jest wymóg, żeby za przydzielone adresy ktoś ponosił
    > odpowiedzialność - było działające abuse@ i tak dalej. I ten ktoś, kto
    > tą odpowiedzialność ponosi musi liczyć się z ujawnieniem danych dla
    > dobra ogółu.

    Czyli wykupujac usluge dostepu _musisz_ wyrazic zgode na przekazanie
    Twoich danych za granice ???

    > Mogą sobie równie dobrze napływać z Burkiny Faso. To jest _Holandia_ i
    > tam obowiązuje prawo holenderskie (bądź też europejskie).

    Nie chodzi o RIPE tylko o polskie firmy wysylajace te dane ...

  • 15. Data: 2002-06-19 11:36:47
    Od: "Artur Szymanski" <a...@i...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Szymon Sokół" <s...@b...operator.from.hell.pl> napisał w
    wiadomości news:aej0rd.3vu8aur.1@sloth.hell.pl...

    > Źródłem danych jesteś Ty sam. Komu chcesz wytaczać proces?
    > RIPE? Ale ich polskie prawo *nie dotyczy*. Sobie? A proszę bardzo...

    Np. polskiemu ISP ...

  • 16. Data: 2002-06-19 11:36:57
    Od: "Artur Szymanski" <a...@i...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Hm. A Ty kiedyś o jakieś IP wnioskowałeś?

    A czy "trzydziestke" na dostep tez trzeba wnioskowac ?

  • 17. Data: 2002-06-19 12:34:46
    Od: "Artur Szymanski" <a...@i...pw.edu.pl>

    Użytkownik "Artur Szymanski" <a...@i...pw.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czyli uwazasz, ze jesli Tele2 nie dostanie takiej zgody od Ciebie to
    > i tak moze te dane do Holandii wysylac ???

    Chyba sie nie dogadalismy. Uwazam, ze nie moze...

  • 18. Data: 2002-06-19 15:08:34
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...303.krakow.pl>

    Dnia pewnego, Wed, 19 Jun 2002 11:36:42 +0000 (UTC), niejaki(a)
    Artur Szymanski <a...@i...pw.edu.pl> napisał(a) w wielce ciekawym
    artykule <aepn3t$581$1@news.tpi.pl>, co następuje:

    > Użytkownik "Jan Srzednicki" <w...@n...303.krakow.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnagp7dp.13mr.winfried@spitfire.303.krakow.pl

    > Pudlo. To co widzialem to byly "tzrydziestki" ...

    No to dobrze. Klient indywidualny dostaje /29? Od kiedy to tak?

    > Czyli wykupujac usluge dostepu _musisz_ wyrazic zgode na przekazanie
    > Twoich danych za granice ???

    W zasadzie tak. _Musi_ być ktoś odpowiedzialny za dane IP. I informacja
    o tej odpowiedzialoności musi być publiczna.

    To się procesuj, radosny koleżko.

    --
    #- Winfried -------- wrzask@IRCNet -||- GG# 3838383 -||- JS500-RIPE -#
    #- ...@d...vg ---- ...@3...krakow.pl -||--- http://violent.dream.vg ---#

  • 19. Data: 2002-06-19 15:26:54
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Artur Szymanski <a...@i...pw.edu.pl> wrote:

    > Czyli uwazasz, ze jesli Tele2 nie dostanie takiej zgody od Ciebie to
    > i tak moze te dane do Holandii wysylac ???

    Przypomnę, że ja się wypowiadałem odnośnie istnienia tych danych w RIPE, a
    nie ich przekazywania przez jakąś firmę trzecią w Polsce. Widzisz różnicę?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 20. Data: 2002-06-19 15:27:03
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

> [...]
    > ten mial pelne prawo zadac nie wiadomo czego od SWOJEGO operatora, z
    > kosmicznym odszkodowaniem wlacznie. A ZTCW te akurat dane przekazane byly

    Jeśli bez zgody, to zgoda. Operatorzy powinni w umowach tę sprawę
    uregulować i już. Jak komuś się nie podoba, to przecież nikt go
    nie zmusza do korzystania z usług.

    p.