  • 11. Data: 2011-11-16 20:34:05
    Temat: Re: iPhone na orbicie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:ja0s8t$v9n$1@news.onet.pl...

    > A bo to myslisz pamietam gdzie czytalem, widzialem ?
    >
    > Ale google pamieta, o pierwszy link
    > http://www.spaceref.com/news/viewnews.html?id=213

    http://www.youtube.com/watch?v=5CjYGUukWeE
    Cala chmara laptoków, a ipszemósiowi sie zdawalo, ze jajfon na orbicie to
    dowod na jego technologiczna technologicznosc.

  • 12. Data: 2011-11-17 14:09:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > A bo to myslisz pamietam gdzie czytalem, widzialem ?
    >
    > Ale google pamieta, o pierwszy link
    > http://www.spaceref.com/news/viewnews.html?id=213

    Przeczytałem i tam piszą coś o modyfikowaniu laptopów
    ale nie piszą dokładnie co robiono, jak w artykule o iPhone4.
    Szkoda.

    Ciekawe zatem co autor projektu o iPhone4 miał na myśli
    pisząc, że test z telefonem "attempting to show how a commercial
    product that millions of people use can function as spaceflight
    hardware. Once you demonstrate that it's capable, you begin
    to wonder what else is possible" skoro Rishikof musiał przecież
    wiedzieć o podobnych testach z laptopami...

  • 13. Data: 2011-11-17 16:33:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam>

    > czasami dane na dysku sa parokrotnie wiecej warte niz ten sam laptop,
    > wiec co tam laptop - wazne by dane przetrwaly.
    >
    > U mnie wystarczy gwaltownie szturchnac lapcoka na stole i system
    > momentalnie zatrzymuje/parkuje dysk, wiec ten system jest w miare czuly.

    Zwykły G-sensor. Można mierzyć przechylenie laptopa i sterować czymś albo
    zmienić orientację ekranu.

  • 14. Data: 2011-11-18 00:20:40
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-11-17 17:33, John Kołalsky wysłał(a) wiadomość:

    > Zwykły G-sensor. Można mierzyć przechylenie laptopa i sterować czymś
    > albo zmienić orientację ekranu.

    TOSHIBA ma w niektórych swoich laptopach/netbookach program, który
    uaktywnia działanie tego sensora i pokazuje na ekranie w okienku
    programu jak zachowuje się dysk w danej chwili. Jeśli system wykryje coś
    niepokojącego, to ten program keszuje dane w pamięci i parkuje głowice
    (jak przy stanie wstrzymania systemu/hibernacji).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2011-11-18 00:25:13
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-11-16 17:23, Pszemol wysłał(a) wiadomość:

    > No piszesz ze latały od dawna - nie możesz podać źródła tej
    > informacji?

    > Po co producent laptopa daje taki sensor?
    > Wyłącza działanie laptopa po upadku? A dlaczego?

    Żeby system dało się ponownie uruchomić i dane na dysku zostały
    zachowane? Lepszy jest czujnik antywstrząsowy w kamerach wideo z dyskiem
    twardym jako nośnikiem zapisu wideo. Skaczesz ze spadochronem i lipa. A
    znam przypadki, że idziesz na bardzo głośny koncert (byłem ostatnio na
    takim, że można było ogłuchnąć) i kamerka też się wyłączy :)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 16. Data: 2011-11-18 14:09:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message
> [...]
    > że idziesz na bardzo głośny koncert (byłem ostatnio na takim, że można
    > było ogłuchnąć) i kamerka też się wyłączy :)

    A to są jeszcze dziś takie kamery z dyskiem??
    Wydawało mi się że już wszystkie chodzą na pamięciach krzemowych.

  • 17. Data: 2011-11-20 14:12:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2011 08:09:07 -0600, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > to wonder what else is possible" skoro Rishikof musiał przecież
    > wiedzieć o podobnych testach z laptopami...

    Testach ? Nie widziales co Ghost podlinkowal ?

    Widac nawet NASA nie stac na zaprojektowanie od podstaw komputera ogolnego
    przeznaczenia. A tu przemysl robi takie male, lekkie, energooszczedne.

    J.

  • 18. Data: 2011-11-21 19:53:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Testach ? Nie widziales co Ghost podlinkowal ?

    Nie, nie czytam jego wypocin.

    > Widac nawet NASA nie stac na zaprojektowanie od podstaw komputera ogolnego
    > przeznaczenia. A tu przemysl robi takie male, lekkie, energooszczedne.

    No ale po co wysyłać iPhone skoro na laptopach już wytestowano.