  • 1. Data: 2011-11-14 21:54:39
    Temat: Wielozadaniowość w telefonie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Do czego może się przydać pełna wielozadaniowość w telefonie? W iOS
    wielozadaniowość jest dosyć ograniczona do szczególnych aplikacji
    kontrolujących mediami (np. rozmowa telefoniczna w tle czy słuchanie muzyki,
    internetowego streamingu w tle a notatki czy edycja kontaktów na pierwszym
    planie) i są tacy co krytykują że to wada iOS - zastanawiam się właśnie do
    czego może się przydać pełna wielozadaniowość w telefonie. Ktoś chce grać
    jednocześnie w dwie gry na telefonie? Edytować dokument MS Worda z
    jednoczesnym zaglądaniem do formularza MS Excel na ekraniku 4"? Nie umiem
    sobie wyobrazić jakie dwie funkcje może telefon spełniać *jednocześnie*
    które wymagałyby pełnej wielozadaniowości a nie tylko pulsującego
    odświeżenia poczty w tle czy odebrania rozmowy przychodzącej z serwera VoIP
    do czego wcale pełnej wielozadaniowości nie potrzeba...
    Czy ktoś zechciałby moją wyobraźnię wzbogacić i napisać do czego on u siebie
    w telefonie wykorzystuje wielozadaniowośc?

  • 2. Data: 2011-11-14 22:10:03
    Temat: Re: Wielozadaniowość w telefonie
    Od: TomWi <u...@o...pl>

    W dniu 2011-11-14 22:54, Pszemol pisze:
> [...]
    > Czy ktoś zechciałby moją wyobraźnię wzbogacić i napisać do czego on u
    > siebie w telefonie wykorzystuje wielozadaniowośc?

    przyklad:
    sluchasz muzyki w tle (to oczywiste)
    aplikacja Ci pobiera aktualne rssy a w tym czasie sam sprawdzasz maila.
    Dodatkowo jestes w pracy i wlaczony licznik czasu pracy (w tym momencie
    przerwy)

    Juz nie wspominajac o jakichs tam programach dzialajacych w tle typu
    serwer http/ftp do udostepniania plikow na pc.

    A teraz tak z zycia:
    masz wlaczona nawigacje, a chcesz wlasnie sprawdzic np wydatki czy kursy
    walut z ulubionej aplikacji... sprawdziles, przelaczasz na nawigacje a
    tu zonk, wylaczona:)

    Fakt nie zdarza sie to na codzien ale w czym jest problem by dzialalo
    kilka aplikacji jesli sa dostepne zasoby?

  • 3. Data: 2011-11-14 22:25:54
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14-11-2011 22:54, Pszemol pisze:
    > Do czego może się przydać pełna wielozadaniowość w telefonie?

    A np wielokrotnie tu kopiujesz, tam wklejasz.
    A np coś robisz w terminarzu i przeskakujesz do notatek.
    A np cokolwiek co Ci się przypomni, podczas gdy jesteś zajęty i siedzisz
    w innym sofcie.
    To wszystko zależy do czego używasz telefonu i z jakich aplikacji
    korzystasz.

    --
    Pozdrawiam, Piotr

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas

  • 4. Data: 2011-11-14 22:34:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 15:54:39 -0600, Pszemol napisał(a):
    > Do czego może się przydać pełna wielozadaniowość w telefonie?

    Zapisuje slad z GPS, muzyczka gra, a ja czytam ksiazke.
    I wcale nie trzeba do tego ajfona, wystarczy dobry telefon z wielozadaniowa
    java.
    A - i moze jeszcze transmituje kolejna ksiazke do telefonu, albo zdjecia
    :-)

    I co ciekawe, jak ktos zadzwoni, to telefon sie nie zawiesza :-)

    > Ktoś chce grać
    > jednocześnie w dwie gry na telefonie? Edytować dokument MS Worda z
    > jednoczesnym zaglądaniem do formularza MS Excel na ekraniku 4"?

    No jak to, to na iphonie nie da sie przygotowac sprawozdania z laborki ?
    Ani napisac wlasnej pracy na podstawie trzech sciagnietych z internetu ?
    :-)

    > Czy ktoś zechciałby moją wyobraźnię wzbogacić i napisać do czego on u siebie
    > w telefonie wykorzystuje wielozadaniowośc?

    A to ty nie mozesz obserwowac notowan na trzech gieldach naraz ?

    J.

  • 5. Data: 2011-11-14 22:34:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr M" <x...@x...xx> wrote in message news:j9s4jf$k6m$1@mx1.internetia.pl...

    > A np wielokrotnie tu kopiujesz, tam wklejasz.

    No ale do tego zwykle potrzebujesz cały ekran, więc i tak
    tylko jedna aplikacja jest na ekranie w tym samym czasie.
    Przełączasz się z aplikacji na aplikację i załatwione.

    > A np coś robisz w terminarzu i przeskakujesz do notatek.

    No ale to nie jest wielozadaniowość tylko przełaczanie
    między aplikacjami spiącymi w tle. Aplikacja do notatek
    NIC NIE ROBI SAMA Z SIEBIE w czasie gdy jesteś w terminarzu.
    Terminarz też NIC NIE ROBI SAM Z SIEBIE gdy Ty siedzisz
    w aplikacji do notatek. To co opisałeś świetnie działa przy
    ograniczonej wielozadaniowości w iPhone. Nie o takie
    przełaczanie między usypianymi aplikacjami mi chodzi.

    > A np cokolwiek co Ci się przypomni, podczas gdy jesteś
    > zajęty i siedzisz w innym sofcie.

    To już działa w iOS i nie wymaga pełnej wielozadaniowości.
    To są tylko tzw. eventy/zdarzenia.

    > To wszystko zależy do czego używasz telefonu i z jakich aplikacji
    > korzystasz.

    No właśnie pytam o to jak używają telefonu Ci, którzy
    chcą pełnej wielozadaniowości jaką mamy na pecetach.

  • 6. Data: 2011-11-14 22:36:37
    Od: AL <a...@s...tam>

> [...]
    > Czy ktoś zechciałby moją wyobraźnię wzbogacić i napisać do czego on u
    > siebie w telefonie wykorzystuje wielozadaniowośc?

    jazda autem:
    - wlaczona nawigacja (pierwszy plan)
    w tle pracujacy yanosik.pl - okno wyskakuje tylko w momencie ostrzezenia
    Dodatkowo w tle chodzi DailyRoads i nagrywa cala trase na karte pamieci.

    Dzwoni telefon - odbierasz - a wszystko dalej hula w tle, by po
    zakonczeniu rozmowy wrocic do poprzedniego stanu.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 7. Data: 2011-11-14 22:40:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "TomWi" <u...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > aplikacja Ci pobiera aktualne rssy a w tym czasie sam sprawdzasz maila.
    > Dodatkowo jestes w pracy i wlaczony licznik czasu pracy (w tym momencie

    Bardzo wydumany przykład, ale ok - LOL :-)
    Licznik czasu pracy??? Poważnie???

    Słuchanie muzyki w tle obsługuje już iPhone przy swojej ograniczonej
    wielozadaniowości - żadna filozofia :-) Inkrementowania licznika czasu
    w aplikacji działającej (uśpionej) w tle też jest realizowane bez wymogu
    pełnej wielozadaniowości i dzielenia czasu procesora - to są znowu
    zdarzenia/events. Download w tle - to rzeczywiście coś ciekawego - dzięki.
    Muszę pomyśleć jak to jest obsługiwane, ale chyba i to działa w iPhone,
    bo AppStore, aplikacja w moim iPhone, ściąga w tle z sieci nowe programy
    w czasie gdy telefon jest "używalny" w pełnym zakresie, więc pewnie
    i to nie wymaga tej pełnej wielozadaniowości której brak mu wytykają...

    > Juz nie wspominajac o jakichs tam programach dzialajacych w tle typu
    > serwer http/ftp do udostepniania plikow na pc.

    Telefon jako serwer plików... ciekawe zastosowanie :-)
    Trochę moim zdaniem nietypowe i na opak, ale niech ci będzie.

> [...]
    > walut z ulubionej aplikacji... sprawdziles, przelaczasz na nawigacje a tu

    Nie tyle wyłączona co wybudzona z uśpienia, więc musi sobie
    zaktualizować pozycję a i tak tylko gdy była uśpiona dłużej niż
    pół godziny bo zdaje się taki mają limit w iOS aplikacje w tle.

    > Fakt nie zdarza sie to na codzien ale w czym jest problem by dzialalo
    > kilka aplikacji jesli sa dostepne zasoby?

    No właśnie zasobów często brak, bo ekranik malutki...

  • 8. Data: 2011-11-14 22:47:57
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > W iOS wielozadaniowość jest dosyć ograniczona [...] i są tacy co krytykują
    > że to wada iOS

    Ależ skąd ależ skąd. Przecież to jest "emejzing fiuczer". A wielozadaniowość
    nie jest nikomu potrzebna (podobnie jak radyjo czy flash), bo gdyby była, to
    iOS byłby wszak w pełni wielozadaniowy i to z wywłaszczeniem - n'est-ce pas?

    > - zastanawiam się właśnie do czego może się przydać pełna wielozadaniowość
    > w telefonie.

    W iOS? Do przełączania kanałów w TV podczas naświetlania pryszczy.

    JoteR

  • 9. Data: 2011-11-14 22:54:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:j9s55l$2qm$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Dzwoni telefon - odbierasz - a wszystko dalej hula w tle, by po
    > zakonczeniu rozmowy wrocic do poprzedniego stanu.

    I ten yanosik.pl nie działa na iPhone4? Muszę przetestować...
    Ciekawych rzeczy się tu dowiaduję - dzięki Adam! :-)
    Muszę sobie zassać "yanosika" przed następną wycieczką do Polski!

    BTW - Ktoś tu narzekał że nie ma polskiej nawigacji na iPhone...
    Ten yanosik.pl nie jest dobrą nawigacją? Co mu dolega?

  • 10. Data: 2011-11-14 23:28:29
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14-11-2011 23:34, Pszemol pisze:
    > "Piotr M" <x...@x...xx> wrote in message

    > No ale do tego zwykle potrzebujesz cały ekran, więc i tak
    > tylko jedna aplikacja jest na ekranie w tym samym czasie.
    > Przełączasz się z aplikacji na aplikację i załatwione.

    No właśnie, nie wychodzisz, nie zamykasz aplikacji, tylko się między
    nimi przełączasz.

    > No właśnie pytam o to jak używają telefonu Ci, którzy
    > chcą pełnej wielozadaniowości jaką mamy na pecetach.

    Czyli o co dokładnie pytasz? O co jak używa dwóch czy więcej aplikacji
    na raz na jednym ekranie w telefonie? Wielozadaniowość to to j.w.