  • 1. Data: 2012-10-13 02:33:30
    Temat: iPhone 5 popularniejszy niż SGSIII?
    Od: Pszemol <P...@P...pl>

    Trzy tygodnie od premiery iPhone 5 a już przegonił on Samsungowego Galaxy S
    III w popularności mobilnych urządzeń dostających się do www:

    http://insights.chitika.com/2012/iphone-5-galaxy-s-i
    ii-study/

  • 2. Data: 2012-10-13 13:51:15
    Temat: Re: iPhone 5 popularniejszy niż SGSIII?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2012 00:33:30 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    > Trzy tygodnie od premiery iPhone 5 a już przegonił on Samsungowego Galaxy S
    > III w popularności mobilnych urządzeń dostających się do www:

> [...]

    Ciekawe ... ale wiesz, moze uzytkownicy samsungow nie musza udowadniac
    otoczeniu ze maja nowoczesny telefon, i nie robia na nim tego co mozna
    zrobic znacznie wygodniej na notebooku/stacjonarnym komputerze :-)
    A moze to tylko brak filtrow w przegladarce i jedna strona generuje setke
    kolejnych, a samsungi wszystko przez google :-)

    A propos ... ktos sie orientuje jak sie teraz organizuje technicznie
    serwisy www dla telefonow ?

    Tresc jest ta sama niezaleznie od przegladarki, ambitnie analizuje sie
    User Agent wychwytujac co to za telefon, czy serwer czyta profil opisany
    przez x-wap-profile i dopasowuje strone ?

    J.

  • 3. Data: 2012-10-13 13:54:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 13 Oct 2012 13:51:15 +0200, J.F. napisał(a):

    > A propos ... ktos sie orientuje jak sie teraz organizuje technicznie
    > serwisy www dla telefonow ?

    Serwisy to pikuś, różnica jest taka, że SGSIII ma roota, więc da się zrobić
    adblocka i wywalić większość badziewia ze stron. Co więcej - są od tego
    gotowe aplikacje w markecie.
    W fajfonie jest to niemożliwe, trzeba potulnie jak baran oglądać reklamy i
    jeszcze za to płacić, tracąc bajty z pakietów transmisji danych i energię z
    baterii.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2012-10-13 14:08:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...pl> napisał w wiadomości
    .eternal-september.org...
    > Trzy tygodnie od premiery iPhone 5 a już przegonił on Samsungowego Galaxy
    > III w popularności mobilnych urządzeń dostających się do www:

> [...]

    web traffic volume dotyczy nie popularnosci mobilnych urzadzen, a ruchu
    generowanego z mobilnych urzadzen - czy to tylko debil pszemol czy tez kazdy
    posiadacz srajfona cieszy sie taka skrajna nieumiejetnoscia interpretacji
    danych?

  • 5. Data: 2012-10-13 15:03:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > otoczeniu ze maja nowoczesny telefon, i nie robia na nim tego co mozna
    > zrobic znacznie wygodniej na notebooku/stacjonarnym komputerze :-)

    Nie wiem czemu sądzisz że miliony codziennych użytkowników
    cokolwiek muszą udowadniać... Ja w ogóle nie byłem świadomy
    że ktoś robi i publikuje takie statystyki. Po prostu ma się urządzenie
    sprawne i nadające się do jakiegoś celu to się go używa. Tyle.

    > A moze to tylko brak filtrow w przegladarce i jedna strona generuje
    > setke kolejnych, a samsungi wszystko przez google :-)

    Możnaby się przyglądnąć szczegółom statystyki ale na razie jest
    to bardzo zastanawiające - podobnie było już z iPhone 4, było
    to urządzenie po prostu częściej używane do internetu a inne
    telefony były używane bardziej do "telefonowania".

> [...]
    > User Agent wychwytujac co to za telefon, czy serwer czyta profil opisany
    > przez x-wap-profile i dopasowuje strone ?

    Mi się wydaje że serwisy robi się w dwu wersjach: pełna, dla peceta
    i mobilna, mocno okrojona. Ta okrojona werjsa ma mniej tekstu,
    mniej wodotrysków, mniej różnych reklami i wstawek i po prostu
    łatwiej się parsuje ona na mobilnych przeglądarkach.
    Wykrywanie User Agent sprowadza się do tego, aby wiedzieć którą
    wersję witryny zaprezentować, albo do tego aby podsunąć linka
    do Marketu lub AppStore w zależności od urządzenia mobilnego,
    jeśli witryna ma dodatkowo dedykowaną aplikacje (wiele forum ma).

  • 6. Data: 2012-10-13 15:03:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Dawno nie widziałem żadnych reklam na stronach www...
    Jakieś bajki opowiadasz albo nie chodzimy po tych samych www.

  • 7. Data: 2012-10-13 16:45:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2012 08:03:09 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Nie wiem czemu sądzisz że miliony codziennych użytkowników
    > cokolwiek muszą udowadniać... Ja w ogóle nie byłem świadomy

    A po co stali cala noc w kolejce ? :-)

    > że ktoś robi i publikuje takie statystyki. Po prostu ma się urządzenie
    > sprawne i nadające się do jakiegoś celu to się go używa. Tyle.

    Z tym ze ja jakos nie moge sie przekonac ze telefonik z malutkim ekranikiem
    sie nadaje do przegladania www :-)

    > Możnaby się przyglądnąć szczegółom statystyki ale na razie jest
    > to bardzo zastanawiające - podobnie było już z iPhone 4, było

    No wlasnie - na razie to nie bardzo wiadomo z czego to wynika.
    A byc moze jest to po prostu blad metody.
    Celowo wytworzony blad ? :-)

> [...]
    > łatwiej się parsuje ona na mobilnych przeglądarkach.
    > Wykrywanie User Agent sprowadza się do tego, aby wiedzieć którą

    Z tym ze tych User Agent jest pelno i bez zadnego porzadku, wiec jest to
    zadanie dosc trudne, przynajmniej tak mi sie wydaje.

    > wersję witryny zaprezentować, albo do tego aby podsunąć linka
    > do Marketu lub AppStore w zależności od urządzenia mobilnego,
    > jeśli witryna ma dodatkowo dedykowaną aplikacje (wiele forum ma).

    No wlasnie - wiec jeszcze trzeba rozpoznac jaki to rodzaj telefonu, zeby np
    androida nie kierowac do Applestore.

    J.

  • 8. Data: 2012-10-13 17:04:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A po co stali cala noc w kolejce ? :-)

    Proste: bo chcieli kupić coś, co bez kolejki nie było dostępne.
    Stanie w kolejce nie jest żadnym udowadnianiem komukolwiek
    czegokolwiek... Stanie w kolejce jest rezultatem chęci posiadania.

    > Z tym ze ja jakos nie moge sie przekonac ze telefonik z malutkim
    > ekranikiem sie nadaje do przegladania www :-)

    Bo masz doświadczenia z telefonami które się do tego nie nadają...
    Ja notorycznie używam swojego iPhone 4 do przeglądania www.

    > No wlasnie - na razie to nie bardzo wiadomo z czego to wynika.
    > A byc moze jest to po prostu blad metody.
    > Celowo wytworzony blad ? :-)

    A może zamiast doszukiwać się błędów, uznajmy że użytkownicy
    iPhone 5 częściej wchodzą na internet niż użytkownicy SGSIII...

    Nie tworzę sam www. Może jest jakiś sposób na uporządkowanie tego.

    > No wlasnie - wiec jeszcze trzeba rozpoznac jaki to rodzaj telefonu,
    > zeby np androida nie kierowac do Applestore.

    To akurat łatwe... sam widzisz że Ci z androidem wolą chodzić po www
    z komputera :-P

  • 9. Data: 2012-10-14 12:13:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2012 10:04:44 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Proste: bo chcieli kupić coś, co bez kolejki nie było dostępne.
    > Stanie w kolejce nie jest żadnym udowadnianiem komukolwiek
    > czegokolwiek... Stanie w kolejce jest rezultatem chęci posiadania.

    Az tak silna chec posiadania ? Jej z reguly towarzyszy chec chwalenia :-)

    > Bo masz doświadczenia z telefonami które się do tego nie nadają...
    > Ja notorycznie używam swojego iPhone 4 do przeglądania www.

    Masochista :-)

    Musze kiedys pozyczyc iphona, zobaczyc co to za cudo.
    A moze jest symulator na peceta ?

    > A może zamiast doszukiwać się błędów, uznajmy że użytkownicy
    > iPhone 5 częściej wchodzą na internet niż użytkownicy SGSIII...

    Nie bez zweryfikowania metody. Jak w kazdej statystyce.

    Ale nawet jesli to prawda ... nadal ciekawe skad sie to bierze.

    > Nie tworzę sam www. Może jest jakiś sposób na uporządkowanie tego.

    No wlasnie wydaje mi sie ze x-wap-profile, ale czy ktos/cos to naprawde
    wykorzystuje ?

    > To akurat łatwe... sam widzisz że Ci z androidem wolą chodzić po www
    > z komputera :-P

    Aaa, czyli mowisz ze trzeba sie zdac na google reklamy, a google juz szybko
    rozpozna po koncie gmail jakie telefony ma ogladajacy i podrzuci wlasciwe
    tresci :-)

    J.

  • 10. Data: 2012-10-14 14:18:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > Dawno nie widziałem żadnych reklam na stronach www...
    > Jakieś bajki opowiadasz albo nie chodzimy po tych samych www.

    Pszemol, jestes wiekszym debilem niz ktokolwiek myslal do tej pory - a teraz
    sprawdz sobie jak uzyskano ta przewage srajfona: "we conducted a user agent
    analysis on millions of mobile ad impressions".