  • Data: 2012-05-31 14:41:09
    Temat: Re: iPhone 5 nie dla Pszemola?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "kakmar" <k...@g...com> wrote in message
    news:jq7etb$pau$1@inews.gazeta.pl...

    > Było o tym że, nie da się, zmienić domyślnej przeglądarki.
    > Można mieć inną ale aby otworzyć w niej link z maila, trzeba
    > go skopiować opalić przeglądarkę, wkleić. To jest wygodne?

    Nie jest. Jest jeszcze mniej wygodne gdy ktoś tego nie umie.
    Zwłaszcza gdy jest gdzieś jakiś link pod obrazkiem czy w e-mailu
    to wystarczy na nim położyć palec i pojawia się Copy.
    Teraz dwuklik guzikiem Home, ikona Dolphin i pasek adresu: Paste.
    To naprawdę nie jest takie trudne - nie ma co dramatyzować.

    > Tajest, wygodniej jest uruchamiać program, klikać w menu, niż
    > spojrzeć na widget, tylko po to by sprawdzić co się zmieniło.
    > Ja nie śledzę nowości na YT, ale mam w widgety z
    > kalendarzem/agendą na głównym ekranie i upierdliwe byłoby
    > klikania tylko po to żeby sprawdzić co tam dalej i jak tam
    > z czasem.

    Ale nie musisz tego youtube ciągle uruchamiać i klikać w menu,
    możesz go zostawić uruchomionego i tylko się na niego przełaczyć
    co jakiś czas, sprawdzając co nowego. Ja tak robię z facebook.
    Wszystkich tych swoich "widgetów" też nie masz na pierwszej
    stronie, więc musisz się aktywnie na nie przełączyć... gdzie różnica?

    > Też nie wiedziałem tego, a co jest pod trzecim klikiem?

    Home gdy jesteś na ekranie desktopu 1 daje Ci Search.
    Home gdy jesteś na dowolnie innym ekranie daje Ci ekran 1 desktopu.
    Potem drugi Home daje Ci Search.

    Home gdy jesteś w aplikacji wraca Ci do ostatnio pokazywany ekran desktopu.
    Potem drugi Home daje Ci ekran 1 desktopu
    Trzeci Home daje Ci Search

    Podwójny szybki Home daje Ci TaskManager, niezależnie czy w app czy na
    desktopie
    Przytrzymanie Home daje Ci Voice Control...

    > A jak chcę szukać nie wychodząc z apki?

    To, że przełączysz się na Search nie znaczy że wyszedłeś z apki..
    Z ekranu Search mozesz do niej wrócić, przecież działa w tle.

    > IOS zawsze zadziwiał mnie ułatwieniami typu, przełóż prawą
    > ręką pod kolanem i złap się za lewe ucho, a od razu włączy.

    Chodzi Ci np. o to, że potrząśnięcie iPhone w czasie pisania maila,
    notatki czy czegoś innego pojawia się opcja aby "Undo" czyli
    Cofnąć/Przywrócić? :-) Tak, to jest fajne...
    Co robisz w Androidzie jak w czasie pisania tekstu zaznaczyłeś
    zdanie, usunąłeś go a teraz zmieniłeś pomysł i chcesz go przywrócić?
    Masz "Undo" czy musisz to zdanie wpisać od nowa?

    > To jest istotna upierdliwość w aplikacjach gdzie się często tego
    > "wróć" używa.

    Jak się często czegoś używa to się wie gdzie to coś jest...

    > Ależ chodzi o to że w ios nie ma wielozadaniowości, nie działa mu
    > np. ściąganie w tle. W androidzie, może przełączać się między
    > działającymi apkami, w ios może sobie kliknąć w krzyżyk.

    W iOS może się również przełączyć między działającymi aplikacjami!
    W krzyżyk sobie klikasz jak chcesz działającą w tle aplikację ubić.
    Wielozadaniowość w iOS jest rzeczywiście "szczególna" w tym sensie
    że w tle działają aplikacje które dostały na to pozwolenie... Np. e-mail,
    Skype, przypomnienia, nawigacja ale nie wszystkie są napisane
    w ten sposób aby działać w tle - pewnie trafił na appka który nie
    działa w tle. Gdyby nie było wielozadaniowości w iPhone to nie byłoby
    możliwe jednocześnie słuchać muzykę podczas jazdy na rowerze,
    mierzenie prędkości i wytyczanie trasy przejazdu w tle i jednoczesne
    przyjęcie smsa czy telefonu... A że wielozadaniowość w Androidzie
    jest trochę inna - ma to jak zapewne wiesz dobre i złe strony bo się
    telefon często przymula do tego stopnia że bez quad-core ani rusz :-)

    > Skoro to takie łatwe to opisz w paru słowach procedurę.

    To proste, bo iTunes rozpoznaje dzwonki od muzyki po rozszerzeniu.
    Piosenki "normalne" mają rozszerzenia plików m4a a dzwonki m4r.
    Więc...
    Wybierasz piosenkę z której chcesz zrobić ringtone i jeśli jest już
    w formacie AAC (mając muzykę w iTunes większość jest) zmieniasz
    jej tylko rozszerzenie z m4a na m4r. Potem robisz drag&drop
    tej zmienionej nazwy na iTunes i już masz dzwonek gotowy do
    wysłania do telefonu przy następnej jego synchronizacji...
    Jeśli piosenka nie jest w AAC to ją konwertujesz jednym kliknięciem
    w iTunes. Jeśli piosenkę chcesz skrócić w roli dzwonka to również
    w iTunes możesz wyznaczyć że chcesz od 4 sekundy do 34-tej
    i potem tą samą metodą co konwersja AAC tworzysz skróconą wersję.

    > Nie widzisz różnicy między wygodnym mechanizmem wbudowanym
    > w przeglądarkę, a upierdliwym włączaniem jakiegoś dodatkowego
    > oprogramowania i synchronizacji. Takie numery to w palmie były ;)

    Jakim mechanizmem wbudowanym w przeglądarkę??
    Ty oczekujesz że przeglądarka Ci się z pecetem będzie łączyć
    i będzie wygrzebywać z Twojego peceta zakładki z IE ?
    Żartujesz? Do synchronizacji z pecetem służy iTunes
    i to jest wygodny mechanizm występujący również w innych
    telefonach więc nie ma się co zżymać na "dodatkowość"
    oprogramowania. Dla telefonów z Windows masz ActiveSynch,
    dla Samsungów masz PC Studio dla Nokii masz PC Suite...
    W czym problem? Jak ty synchronizujesz zakładki z pc w Androidzie?