  • Data: 2011-10-06 15:42:50
    Temat: Re: iPhone 4s - wszystkich zatkalo?
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    AL napisał:

    > klima to chyba juz standard w klasie kompakt - nie przesadzaj.
    > Standardem moze nie byc automatyczna klimatyzacja lub dwustrefowa.

    Nie jest standardem, nie przesadzajmy. Poza tym łatwo się o tym
    zapomina, ale USA to szerokości geograficzne południowej Europy, Afryki
    Północnej (sprawdzić czy nie Alaska). Tam klimatyzacja jest rzeczywiście
    niezbędna, ale nie porównujmy tego do Polski. Np. we Włoszech czy Grecji
    to rzeczywiście trudno mi sobie wyobrazić auto bez klimatyzacji.

    > Automatyczna a manualna skrzynia - to juz chyba typowe dla mentalnosci
    > (nawykow) ludzi w danym regionie. W Europie chyba wciaz wiecej aut z
    > manualna skrzynia.
    > Czy to prawda, ze w US w prowie jezdy jest wpis, gdy dany delikwent moze
    > poruszac sie autem z manualna skrzynia biegow?

    W Polsce też - jeśli zdawałeś na prawko na samochodzie z automatem
    - możesz jeździć tylko na automacie.

    > Ale pewnie dlatego, ze jest jakas dziwna dysproporcja w cenach tych
    > samych produktow w US i w Europie (na korzysc US).

    To dotyczy wszystkiego - także telefonów komórkowych. Po prostu USA to
    jednolity rynek wielkości ponad 300 mln mieszkańców, UE to zlepek ponad
    20 ryneczków od kilku do kilkudziesięciu milionów z różnymi przepisami
    i językami. To kosztuje.

    m.