  • Data: 2009-06-11 07:41:29
    Temat: Re: iPhone 3GS
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Tiaaa a putty nie ma takiej opcji, i Kulki tez bleeee i peagle tez
    > ... Wymysliles sobie chyba te funkcje :)

    Część softu wywala pytanie o ściągnięcie aktualizacji. Weźmy taki
    SkyBook czy WiFiFoFum2. Widziałem podobny komunikat również w innych
    używanych przeze mnie programach, chociaż nie chce mi się tego
    wszystkiego uruchamiać celem sprawdzenia. ;)
    Putty? Chyba od dawna nie wychodziła nowa wersja, a przynajmniej nie w
    czasach, gdy PPC mają względnie "stały" dostęp do Internetu przez
    wbudowany moduł GSM pełniący funkcję modemu.
    Kulki? Toż to jak Saper w dużym Windowsie - ten sam od Win3.11. Jedyne
    co zmienili od czasów wm2003 to nazwa tej gry. :)

    > Nie rozumiesz idei centralnego repozytorium trudno

    Nie, to nie tak. Rozumiem doskonale - korzystałem z Linuksa. Idea bardzo
    ciekawa, jednak nie uważam jej za niezbędną w przypadku PDA.

    > Ale wiesz co to Cydia Icy i do czego sluzy ? To jakbys mial pretensje
    > ze w supermarkecie nei sprzedaja radiostacji krotkofalarskich takiego
    > Icoma 7900

    Tylko różnica jest taka, że Microsoft nie tworzy żadnych ograniczeń
    prawnych, nie zakłada blokad na instalację alternatywnego softu itp.
    Każdy może napisać program, zrobić z niego caba i zamieścić na swojej
    domowej stronie. Zupełnie jak w przypadku dużego Windowsa. Żadne
    jailbreaki nie są potrzebne aby to odpalić. ;)

    > No coz MS znow zaspał ... nie dziwne.

    MS (i firmy korzystające z jego rozwiązań) ogólnie wykonały dziwny zwrot
    po pojawieniu się iPhone. Właściwie nie wiem o co my się tutaj spieramy
    tak prawdę mówiąc, bo to tak naprawdę dwa różne urządzenia. PPC
    (wywodząc się jeszcze od WinCE) był systemem projektowanym z myślą o
    kieszonkowym komputerkach co widać było po klasycznym interfejsie -
    bardziej "komputerowym", wymyślonym pod rysik ale za to mieszczącym
    więcej informacji.
    Od pewnego momentu urządzenia z WM (np. cała wczesna produkcja HTC z
    Wallaby na czele) zaczęły być wyposażane w moduł telefoniczny, ale
    raczej jako dodatek + wmontowany modem GPRS. Dopiero po premierze
    iPhone'a zaczęło się całe szaleństwo przebierania WM w nowe ciuszki -
    jakieś dziwaczne, mułowate zakładki do obsługi palcami etc.
    I tutaj się zgadzam - pod tym względem WM faktycznie jest z tyłu za
    iPone, ponieważ ten został kompleksowo zaprojektowany pod tym względem.
    Niemniej jeśli komuś zależy bardziej na klasycznym palmtopie niż
    multimedialnym telefonie to WM wciąż rządzi. :)

    > Dla wszystkich innych jest usluga PNS technicznie lepsza niz
    > trzymanie irca czy GG w tle na WM.

    Ok, tu przyznaje się do niewiedzy i zwracam honor. ;)

    > Alez istnieje swiat poza appstore na boga. Pozatym akurat PNS jako
    > usluga nie zajmujaca pamieci umozliwia bycie online w komunikatorach
    > wiec o co chodzi. Jakie aplikacje chcesz miec w tle KONKRETNIE

    Hmm... Brakuje mi chociażby czegoś w stylu PocketDigi z PPC. Z tego co
    widzę parę aplikacji dla radioamatorów/krótkofalowców na iPhone już
    powstało, ale są to głównie jakieś proste logbooki. Czegoś w stylu
    SatTrack też nie widziałem.
    Nawigacja na Polskę by się przydała (wiem, że pewnie będzie).

    Są też braki software'owe wynikające z braków sprzętowych. Nigdy nie
    będzie np. takiego przydatnego programiku jak NoviRemote, bo brak portu
    IrDA (choć fakt - również nie wszystkie współczesne PDA na WM go
    mają...) poza tym brak sprzętowej klawiatury poważnie utrudnia bardziej
    profesjonalne używanie pakietu biurowego.

    > A wystarczylo za 600zł miec netbooka niz dziergac na tych gownianych
    > klawiaturkach

    Chyba Ci się teraz urządzenia pomyliły. ;) Netbook to całkiem fajne
    rozwiązanie, jednak cierpi na główną bolączkę wszystkich laptopów -
    potrzebujesz kawałka sztywnej powierzchni aby go rozłożyć i zacząć coś
    pisać. Praktycznie nie da się go pewnie chwycić w obydwie dłonie i
    sprawnie pisać np. kciukami. Na Universalu czy Wizardzie można naprawdę
    sprawnie tworzyć dokumenty w ten sposób - możesz mi wierzyć, bo sam
    wiele stron tak wklepałem. ;)

    I właśnie chyba tutaj jest sedno całego sporu - Ty traktujesz sprzęt o
    którym rozmawiamy jako coś trochę lepszego od telefonu. Dla mnie to taka
    jeszcze bardziej mobilna alternatywa dla netbooka (UMPC są w tej
    chwili za drogie, za duże, kiepsko leżą w kieszeni, grzeją się i nie
    trzymają na baterii tak długo jak dobre PPC). ;)

    > Kwestia przyzwyczajnie

    Do SMSów? Zgoda. Jednak pisanie dłuższego maila czy tekstu w Wordzie
    trudno mi sobie wyobrazić. Dlatego chętnie zobaczyłbym coś w rodzaju
    znanego z PSP gripa w wersji dla iPhone, wyposażonego jednak nie w
    konrolery do gier, ale kciukową klawiaturę QWERTY. :)