    From: Czornyj <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.comp.dtp,pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: i1profiler - nowy profiler od X-Rite
    Date: Tue, 18 May 2010 15:38:46 -0700 (PDT)

    On 17 Maj, 19:32, "P...@A...PL" <P...@A...PL> wrote:
    > Wspomniane oprogramowanie nie zawiera w sobie żadnych cudownych
    > niezwykłości. Mechanizm iteracyjny znany jest od lat, ale stosowany
    > rzadko. Przyczyny są banalne. Na rynku profesjonalnym zapanowało
    > dołączanie  "w kolejkę cmm" dodatkowego liku Lab/Lab. Pionierem było
    > GMG, które chyba pierwsze sprzedawało dedykowane zestawy RIP,
    > drukarka, materiały eksploatacyjne i gotowe profile. Klient
    > posiadający spektrofotometr mierzył odstępstwa wynikowej konwersji od
    > ideału a oprogramowanie tworzyło słynną "linearyzację 3D" jak nazwano
> [...]

    Tak jeszcze tytułem ciekawostki odnośnie rozważań nt. iteracji -
    plotka głosi, że nazwa nowego produktu nie jest przypadkowa. Ponoć po
    wchłonięciu Monaco przez XRite autorzy Monaco Profilera raźno wzięli
    się do roboty i nowy produkt ma być właśnie głównie owocem ich pracy.
    Znalazło się w nim pewnie sporo DNA PM, ale głównie ma toto podobno
    bazować na MP, a tam również jak pamiętamy mieliśmy już dawno temu
    doczynienia doczynienia z iteracją.

    Naturalnie X-Rite na wstępie wykorzystał nowinkę do zarabiania kasy na
    fotografach - oprogramowanie ColorMunki wykorzystuje właśnie silnik
    wykastrowanego i1profilera, podobnie jak to miało miejsce w przypadku
    i1matcha, bazującego na ProfileMakerze.