  • 1. Data: 2009-02-24 23:42:46
    Temat: i jeszcze o swietle - tym razem tylnym
    Od: "greg" <g...@f...com>

    uzywa ktos tego?

    http://allegro.pl/item559128775_zamiennik_zarowka_13
    _x_hp_bay15d_pozycja_stop.html

    jest jakas roznica na korzysc?

    trwalosc?
    bezawaryjnosc?
    jasnosc?
    kontrast miedzy pozycyjnym a stopem?

    pozdro

    greg

  • 2. Data: 2009-02-25 02:42:10
    Temat: Re: i jeszcze o swietle - tym razem tylnym
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    greg wrote:
    > uzywa ktos tego?
    >
    > http://allegro.pl/item559128775_zamiennik_zarowka_13
    _x_hp_bay15d_pozycja_stop.html

    > jest jakas roznica na korzysc?
    >
    > trwalosc?
    > bezawaryjnosc?
    > jasnosc?
    > kontrast miedzy pozycyjnym a stopem?

    Krazy fama, ze takie zamienniki sa niewiele warte.
    Kilka diod upchanychych przez chinczyka na malej powierzchni, pracujcych na
    granicy parametrow i w zamknietym kloszu az w koncu padaja od ciepla. A jak
    pada to zaczyna migac. To akurat widzialem kilka razy.
    Czy warto - nie wiem. Te 5W pozycyjnych wiele nie jest w tradycyjnej
    zarowce, stopu uzywasz czasami. Zalezy czego bys od nich oczekiwal. Jesli
    masz ruska z pradnica i ledwo zipie to ma sens. Inaczej nie sadze aby z tego
    bylo wiecej swiatla niz z tradycyjnej zarowki.

    Poza tym na focie na tej aukcji jest lampa ze zwyklymi zarowami.

    pzdr
    Tmek

  • 3. Data: 2009-02-25 10:13:43
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "Tmek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tego bylo wiecej swiatla niz z tradycyjnej zarowki.
    >
    > Poza tym na focie na tej aukcji jest lampa ze zwyklymi zarowami.

    To nie chodzi o prad, prądu mi starcza - chodzi glownie o to co napisalem w
    pytaniu:

    1. trwalosc - w moim moto jest jedna zarowka z tylu - jak sie przepali to
    nie mam nic; teoretycznie ledy sa znacznie trwalsze niz zarowka, a jak jest
    praktycznie?
    Wiem, ze moge sobie zamontowac drugą lampke pozycyjna na ledach i bedzie
    najbezpieczniej - bo dwie to zawsze dwie, ale jesli ten zamiennik jest super
    trwaly to znacznie latwiej to wsadzic, niz druga lampke montowac, podlaczac
    itp

    2. jasnosc - oczywiscie nie jasnosc pozycyjnego, tylko stopu i kontrast
    pomiedzy pozycyjnym a stopem - chcialbym aby byl jak najwiekszy

    3. szybkosc zapalania sie lampy stop - znacznie wieksza w przypadku ledow
    niz w normalnej zarowce - tu akurat nie ma wątpliwości, że bedzie lepiej.

    Co do pracy na granicy parametrow to wlasnie nie wiem, czy masz rację, bo
    skoro zarowka jest dwuswiatłowa to znaczy ze na granicy parametrow
    pracowałaby tylko przy załączaniu stopu a na pozycyjnym pracuje na 25%
    wtedy.

    Mysle, ze najwazniejszy parametr to trwalosc - nie do zasymulowania w
    warunkach laboratoryjnych, przynajmniej w domu - bo wlaśnie temperatura,
    wibracje itp

    pozdr

    greg

  • 4. Data: 2009-02-25 10:20:02
    Od: "ArturVF500" <a...@o...pl>

    Użytkownik "greg" <g...@f...com> napisał w wiadomości
    > uzywa ktos tego?

> [...]

    zwykły stop ma 21W lub nawet 2x21W, ja do świateł stopu używam 3szt LED 3W
    (9W stop, 1,7W pozycja) - są tylko troche jaśniejsze od żarówki 21W, a to co
    zapodałeś ma 1.5W... to jak by 6x mniej, czyli porównywalnie do pozycyjnej;)

    pozdrawiam
    Artur

  • 5. Data: 2009-02-25 11:18:42
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

> [...]
    > najbezpieczniej - bo dwie to zawsze dwie, ale jesli ten zamiennik jest
    > super trwaly to znacznie latwiej to wsadzic, niz druga lampke montowac,
    W moim GSXF zarowke wymienialem co 2 tygodnie. Nie pomagaly podkladki
    gumowe, filcowe, skrecanie i dokrecanie mocowania zarowki.
    Po zamontowaniu swiatelka na diodach mam od czterech lat spokoj. Jasnosc
    pozycyjnych w nocy jest troche slabsza od swiatla zarowki zwyklej, stop jest
    silniejszy niz byl. Oczywiscie patrzac na oko bez pomiarow.

    > 2. jasnosc - oczywiscie nie jasnosc pozycyjnego, tylko stopu i kontrast
    > pomiedzy pozycyjnym a stopem - chcialbym aby byl jak najwiekszy
    W moim moto jest. Nie pamietam dokladnie ale w pozycji jest 12 diod, stop
    jest wielkosci zarowki od migacza.

    > Mysle, ze najwazniejszy parametr to trwalosc - nie do zasymulowania w
    > warunkach laboratoryjnych, przynajmniej w domu - bo wlaśnie temperatura,
    > wibracje itp
    Tak jak napisalem wyzej od czterech lat mam spokoj. Koszt diodowej zarowki
    to 24 pln wtedy.

    pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 6. Data: 2009-02-25 11:45:40
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Tmek pisze:

> [...]
    > masz ruska z pradnica i ledwo zipie to ma sens. Inaczej nie sadze aby z tego
    > bylo wiecej swiatla niz z tradycyjnej zarowki.

    Wiekszosc ciezarowek i naczep TIR ma ostatnio seryjnie montowane takie
    zarowki. Czyzby zle robili ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 7. Data: 2009-02-25 12:22:57
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "ArturVF500" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (9W stop, 1,7W pozycja) - są tylko troche jaśniejsze od żarówki 21W, a to
    > co zapodałeś ma 1.5W... to jak by 6x mniej, czyli porównywalnie do

    No tak, ale są ledy i ledy...

    Tu są ledy smd, czyli takie ze niby nowej generacji, moze mają wieksza
    sprawnosc niz twoja.

    W tej dziedzinie bardzo szybki postep sie ostatnio dokonał

    pozdr

    greg

  • 8. Data: 2009-02-25 16:36:46
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Kuczu wrote:
    > Tmek pisze:
    >
    > Wiekszosc ciezarowek i naczep TIR ma ostatnio seryjnie montowane takie
    > zarowki. Czyzby zle robili ?

    Montuja seryjnie chinskie bezfirmowki bez zadnych atestow?
    Bo wlasciwie o to sie wszystko rozbija.

    Tmek

  • 9. Data: 2009-02-26 12:34:47
    Od: "ArturVF500" <a...@o...pl>

    > No tak, ale są ledy i ledy...
    >
    > Tu są ledy smd, czyli takie ze niby nowej generacji, moze mają wieksza
    > sprawnosc niz twoja.
    >
    > W tej dziedzinie bardzo szybki postep sie ostatnio dokonał

    nawet jak by mialy 50% wieksza swiatlość (a to juz niemozliwe) to i tak
    brakuje... sporo brakuje;)
    poza tym SMD czy montaz przewlekany to typ obudowy; nie ma nic wspolnego z
    efektywnoscia, abstrachujac juz od tego ze LEDy duzej mocy tez sa smd;)

    pozdrawiam
    Artur