    From: "greg" <g...@f...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: i jeszcze o swietle - tym razem tylnym
    Date: Wed, 25 Feb 2009 11:13:43 +0100

    Użytkownik "Tmek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:go2bmp$qjl$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    _x_hp_bay15d_pozycja_stop.html

> [...]
    > Kilka diod upchanychych przez chinczyka na malej powierzchni, pracujcych
    > na granicy parametrow i w zamknietym kloszu az w koncu padaja od ciepla. A
    > jak pada to zaczyna migac. To akurat widzialem kilka razy.
    > Czy warto - nie wiem. Te 5W pozycyjnych wiele nie jest w tradycyjnej
    > zarowce, stopu uzywasz czasami. Zalezy czego bys od nich oczekiwal. Jesli
    > masz ruska z pradnica i ledwo zipie to ma sens. Inaczej nie sadze aby z
    > tego bylo wiecej swiatla niz z tradycyjnej zarowki.
    >
    > Poza tym na focie na tej aukcji jest lampa ze zwyklymi zarowami.

    To nie chodzi o prad, prądu mi starcza - chodzi glownie o to co napisalem w
    pytaniu:

    1. trwalosc - w moim moto jest jedna zarowka z tylu - jak sie przepali to
    nie mam nic; teoretycznie ledy sa znacznie trwalsze niz zarowka, a jak jest
    praktycznie?
    Wiem, ze moge sobie zamontowac drugą lampke pozycyjna na ledach i bedzie
    najbezpieczniej - bo dwie to zawsze dwie, ale jesli ten zamiennik jest super
    trwaly to znacznie latwiej to wsadzic, niz druga lampke montowac, podlaczac
    itp

    2. jasnosc - oczywiscie nie jasnosc pozycyjnego, tylko stopu i kontrast
    pomiedzy pozycyjnym a stopem - chcialbym aby byl jak najwiekszy

    3. szybkosc zapalania sie lampy stop - znacznie wieksza w przypadku ledow
    niz w normalnej zarowce - tu akurat nie ma wątpliwości, że bedzie lepiej.

    Co do pracy na granicy parametrow to wlasnie nie wiem, czy masz rację, bo
    skoro zarowka jest dwuswiatłowa to znaczy ze na granicy parametrow
    pracowałaby tylko przy załączaniu stopu a na pozycyjnym pracuje na 25%
    wtedy.

    Mysle, ze najwazniejszy parametr to trwalosc - nie do zasymulowania w
    warunkach laboratoryjnych, przynajmniej w domu - bo wlaśnie temperatura,
    wibracje itp

    pozdr

    greg