  • 11. Data: 2008-09-19 12:39:47
    Temat: Re: i jak z miernikami jakosci Internetu by UKE ?
    Od: "Lee" <l...@p...onet.pl>

    > Dla mnie miernikiem jakosci zwlaszcza malych ISP jest chocby
    > overbooking lacza.
    >
    > Zrozumiale jest, ze kazdy chce zarobic ale sa tego granice.

    To zaden wyznacznik, mozna to jakos usrednic, ale mozesz miec takich
    klientów ze overbooking 50:1 bedzie wystarczajacy i wszystko bedzie dzialac,
    bo poprostu tak malo ludzie sciagaja. A mozesz miec takich ze nawet 3:1 to
    bedzie za duzo.

    Lee

  • 12. Data: 2008-09-19 18:50:19
    Temat: Re: i jak z miernikami jakości Internetu by UKE ?
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 18.09.2008 Matt Rutkowski <m...@g...com> napisał/a:
    > Dla mnie miernikiem jakosci zwlaszcza malych ISP jest chocby
    > overbooking lacza.
    hm.. a "u mnie" z czasem jak jest coraz więcej klientów którym dajemy
    coraz więcej megabitów to.. overbooking ciągle rośnie. A łącza się nudzą
    ;) Więc jaki overbooking uznać za rozsądny? :) 1:10? 1:20? 1:50? :)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 13. Data: 2008-09-19 20:20:58
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    W takim razie ile klientow na jedno neo 6Mbit od &tp :>

  • 14. Data: 2008-09-19 20:36:31
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 19.09.2008 Matt Rutkowski <m...@g...com> napisał/a:
    > W takim razie ile klientow na jedno neo 6Mbit od &tp :>
    0

    To łącze dla klientów indywidualnych ;p
    ;)

  • 15. Data: 2008-09-19 21:05:18
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Wsrod znanych 'miernikow' jakosci internetu w srodowisku dzieci
    neostady jest z pewnoscia ping. Co bardziej ambitni uzywaja
    speedtestow:)

    Calkiem realnym miernikiem jakosci biorac pod uwage stan sieci
    szkieletowych poszczegolnych operatorow jest uptime. Jesli gdzies nie
    przetna swiatlowodu, trafostacja wokol stacji bazowej dziala tak jak
    nalezy, dzwig tudziez koparka nie zasloni widocznosci optycznej anten
    to dropne przerwy w tygodniu sa do pominiecia:)

  • 16. Data: 2008-09-20 13:09:30
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Matt Rutkowski pisze:
> [...]
    > nalezy, dzwig tudziez koparka nie zasloni widocznosci optycznej anten
    > to dropne przerwy w tygodniu sa do pominiecia:)

    Ok, sprzedam Ci łącze 10Mbit/s. Podepnę do tego FR 2Mb/s. Będzie
    dostępność 99,99%. Ale co z tego?

    wer

  • 17. Data: 2008-09-20 18:41:58
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 20 Sep 2008 19:48:36 +0000 (UTC), Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisał:
    > Cóż.. Dzisiaj dostałem maila. Klient postanowił zareklamowac usługę.
    > Kiedyś zamiast 2mbit leciało mu zaledwie 99kb (kilobajtów/sek). Akurat
    > to był czas gdy w tej lokalizacji było radio, uznaliśmy że może w
    > szczycie akurat tak mogło być...
    >
    > Teraz zażalony napisał że ciągle nie działa prawidłowo.
    >
    > Otóż - powinien mieć 5/2mbita (zwiększane do 10/4 w nocy). A mu leciała
    > nawet nie połowa prędkości! Zaledwie 1mb!
    >
    > Jako dowód przysłał screenshoty gdzie ściągał z kilku ftp pliki... z
    > prędkością 1.2MB/s
    >
    > I co takiemu zrobić? ;)

    A masz stara zaciskarke do BNC ;-) ?

    --
    begin 755 signature.exe
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 18. Data: 2008-09-20 19:48:36
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

  • 19. Data: 2008-09-20 19:59:33
    Od: K <...@...c>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
> [...]
    > nawet nie połowa prędkości! Zaledwie 1mb!
    >
    > Jako dowód przysłał screenshoty gdzie ściągał z kilku ftp pliki... z

    delikatnie szydzac wykazac analfabetyzm i nakierowac na jakas wikipedie
    gdzie roznica pomiedzy bitami i bajtami wyjasniona bedzie na rysunkach ;]

  • 20. Data: 2008-09-21 22:05:49
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Matt Rutkowski pisze:
    > Wsrod znanych 'miernikow' jakosci internetu w srodowisku dzieci
    > neostady jest z pewnoscia ping. Co bardziej ambitni uzywaja
    > speedtestow:)

    Dzisiaj otrzymałem maila od klienta który osiąga 1100kbit zamiast 1,5MBit i chce
    upust 1/3 za 3 miesiące wstecz :/ Dlaczego nikt nie czyta umów :/

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+