  • 1. Data: 2011-07-16 13:47:56
    Temat: i dlatego warto focić w RAW !
    Od: "Poduj" <w...@N...gazeta.pl>

    http://i.imgur.com/UR05N.jpg

    jak uważacie jakie ustawienia obrazu zmienił żeby uzyskać to zdjęcie ?

  • 2. Data: 2011-07-16 15:04:28
    Temat: Re: i dlatego warto focić w RAW !
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-16 15:47:56 +0200, "Poduj" <w...@N...gazeta.pl> said:

    > http://i.imgur.com/UR05N.jpg
    >
    > jak uważacie jakie ustawienia obrazu zmienił żeby uzyskać to zdjęcie ?

    Na pewno nie dla tego warto zapisywać RAWy. Pierwsze jest po prostu
    niedoświetlone, a drógie (dolne), wygląda jakby cały plan aż po
    horyzont (prawie) był dopalony lampą.
    Wyjaśnij mi tylko czemu na styku nieba z ziemią jest ciemna pręga jak
    przy nieumiejętny użyciu połówki?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-07-16 15:37:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 16 Jul., 15:47, "Poduj" <w...@N...gazeta.pl> wrote:
    > http://i.imgur.com/UR05N.jpg
    >
    > jak uważacie jakie ustawienia obrazu zmienił żeby uzyskać to zdjęcie ?
    >
    > --

    to sa zrobione dwa wyciagi - jedne naswietlany na niebo , drugi na
    ziemie.
    zlozone razem z uzyciem maskowania dosyc niefortunnie , gdyz latwo
    jest te maske rozpoznac.

    Twoje tytulowe pytanie , czy tez konkluzja .
    Zapytalbym inaczej .

    A dlaczego w ogole ktos jeszcze fotografuje w jpeg ?

    jest tylko jeden racjonalny powod - koniecznosc przesylu szybkiego
    zdjec wprost z aparatu do koncowego odbiorcy.
    Szybkiego - np zdjecia do redakcji.
    Jesli nie ma pospiechu nie ma najmniejszego racjonalnego powodu by
    uzywac jpeg , a juz obydwa formaty jpeg i raw to tylko strata czasu .

  • 4. Data: 2011-07-16 15:40:29
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-16 17:04, JA pisze:

    > Wyjaśnij mi tylko czemu na styku nieba z ziemią jest ciemna pręga jak
    > przy nieumiejętny użyciu połówki?

    Tak by wyszło, jakbyś zaznaczył w bibble 5 nieprecyzyjnie sam dół
    i go potem rozjaśnił dostępnymi narzędziami
    lub włąsnie użył plugina "NG filter", który prócz przyciemniania
    potrafi też rozjaśniać.

    JD

  • 5. Data: 2011-07-16 16:46:37
    Od: "Poduj" <w...@g...pl>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):

    > to sa zrobione dwa wyciagi - jedne naswietlany na niebo , drugi na
    > ziemie.
    > zlozone razem z uzyciem maskowania dosyc niefortunnie , gdyz latwo
    > jest te maske rozpoznac.

    czyli to zdjęcie to ściema i nie są to możliwości obróbki RAW,
    ale normalnie zrobione kilka zdjęć (jedno nawet z lampą)
    a potem program do HDR ?

  • 6. Data: 2011-07-16 16:48:09
    Od: "Poduj" <w...@g...pl>

    Poduj <w...@g...pl> napisał(a):

    > XX YY <f...@g...com> napisał(a):

    > czyli to zdjęcie to ściema i nie są to możliwości obróbki RAW,
    > ale normalnie zrobione kilka zdjęć (jedno nawet z lampą)
    > a potem program do HDR ?

    albo może nie zdjęcie z lampą tylko HDR zdjęcia z nocy i zdjęcia dzień ?

  • 7. Data: 2011-07-16 16:59:06
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-16 18:46, Poduj pisze:

    > czyli to zdjęcie to ściema i nie są to możliwości obróbki RAW,
    > ale normalnie zrobione kilka zdjęć (jedno nawet z lampą)
    > a potem program do HDR ?

    To może być ściema, ale nie musi:

    https://picasaweb.google.com/lh/photo/HmW6kqGMSs1Jsq
    OPRhvLg9F47wk-QWhtwNvQ-Wiel2w?feat=directlink

    To z jednego niedoświetlonego RAWa.

    JD

  • 8. Data: 2011-07-16 17:12:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-16 18:59:06 +0200, JD <j...@g...com> said:

    > To z jednego niedoświetlonego RAWa.

    Nie przesadzaj.
    Na tamtym zdjęciu poniżej horyzontu jest czarna dziura "0" we
    wszystkich trzech kanałach.

  • 9. Data: 2011-07-16 17:20:27
    Od: "Poduj" <w...@g...pl>

    JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał(a):

    > Nie przesadzaj.
    > Na tamtym zdjęciu poniżej horyzontu jest czarna dziura "0" we
    > wszystkich trzech kanałach.

    jeszcze znalazłem to:
    http://i.imgur.com/SWtcq.jpg

  • 10. Data: 2011-07-16 17:29:56
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-16 19:12, JA pisze:

    > Nie przesadzaj.
    > Na tamtym zdjęciu poniżej horyzontu jest czarna dziura "0" we wszystkich
    > trzech kanałach.

    Dlatego napisałem, że to _może_być_ ściema.

    W zdjęciu, które podlinkowałem są obszary R1G0B0

    JD