  • Data: 2011-07-20 10:57:08
    Temat: Re: i dlatego warto focić w RAW !
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Jul., 12:19, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Podam Ci ciekawy przykład:
    >
    > http://www.girlswithcurls.com/pictures/lauranstorm.j
    pg

    > http://images.all-free-download.com/images/graphicme
    dium/lady_face_wo...

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Kamil- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    Nie czytalem podanych linkow.
    W calym tym rozwazaniu na temat obcinanie przepuszczani dzwiekow jest
    kolosalny blad, ktory popelnia niejaki janko Muzykant.
    W naturze nie wystepuja oddzielne fale skladowe harmoniczne - mamy
    dzwiek analogowy przenoszony za pomoca fali dzwiekowej , czyli
    mechanicznej.
    Na potrzeby digitalizacji, chocby zapisu rozklada sie te fale
    analogowa na wiele fal skladowych , mozna wyodrebnic skladowe
    harmoniczne. Cala zasada kompresji MP3 sprowadza sie do zagadnienia ,
    ktore z tych skladowych mozna usunac tak zeby jak najmniej zmienic
    dzwiek. Jesli masz jakas fale o duzej amplitudzie , ktora slyszy ucho
    ludzkie jako glosna , to mozna usunac te o mniejszej amplitudzie ,
    ktora ledwie ze sie slyszy. Usuwajac ja zostaje zmniejszony plik a
    spadek jakosc dzwieku czy tez znieksztalcenie nie musi byc dla ucha
    rozpoznawalne - to jest ten aspekt psychologiczny - ucho tych zmian
    nie jest w stanie w zaleznosc od ilosci usunietych skladowych
    roozpoznac.

    Nic nie zostaje dodawane , nic nie zostaje uzupelniane , w MP3 usuwa
    sie pewne fale skladowe.

    Czego glosnik nie przepusci przez swoje pasmo tego nie ma i nie
    zostanie wyprodukowane , nawet jesli masz nagrane na dysku.

    To jest analogia do raw i jpeg - w rawie masz bardzo wiele danych ,
    zas jpeg jest jakby " glosnikiem " obcinajacym pasmo.
    Pisze o tym , gdyz sadzielem ze latwiej jest to sobie uswiadomic jako
    ze z muzyka i roznymi glosnikami kazdy ma do czynienia i slyszy
    roznice pomiedzy jakoscia dzwieku z malego odbiornika a duzej kolumny.