  • Data: 2011-07-16 19:44:37
    Temat: Re: i dlatego warto focić w RAW !
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Jul., 21:17, Marek <2...@g...com> wrote:
    > XX YY:

    > Ale ta ciemna strefa przejścia między jaśniejszym i ciemniejszym
    > obszarem obrazka i tak od razu zdradza zabieg klejenia dwóch wariantów
    > jednego zdjęcia.

    tak poniewaz te rzecz robil dyletant.
    sam kadr jest d.d.
    zaden szanujacy sie wrazliwy fotograf nie wybralby tego kadru jako
    przyklad w celach szkoleniowach i samo wykonanie jest b slabe.
    ja mysle, ze w zdjeciu gornym tez troche pocyganil. pokazal to w
    jakims duzym kontrascie , byc moze sciemniajac suwakiem cienie, Z
    cala pewnoscia gorne zdjecie nie jest wprost z puszki.

    tutaj jest przyklad , ktory zrobilem ta technika ( to nie jest HDR)
    pojedyncze jpeg z puszki to przepalona gora i ciemny dol.

    http://spherapan.vot.pl/058/058.html

    > Jednak przy tak dużej rozpiętości obu składowych to chyba niemożliwe?
    > Dłubię czasem w ten sposób przy zdjęciu w Corelu.

    rzecz nie w corelu.
    rzecz w tym zeby z rawu wyciagnac odpowiednie partie .
    a ze sie nie da w jednym podejsciu , robie sie rozne wyciagi i sklada.
    corel do zlozenia jest o.k. ale wczesniej tzeba przygotowac wyciagi -
    tutaj jest klu calej sprawy.

    Ale nawet przy
    > mniejszej rozpiętości na granicy obszarów w ciemnej części pojawia się
    > nieprawdziwa mgiełkahttp://tiny.pl/hfzlt. Ręczne nie sposób sobie z
    > nią poradzić, choć może czegoś nie wiem :).

    recznie sie nie da - dlatego robi sie maske ( te sie robi recznie ) ,
    ktora sie rozostrza ( automatycznie ) - rozmyciem gausa. wowczas
    przejscia miedzy zdjeciami sa plynne.

    > W przypadku zdjęcia z początku wątku zabieg klejenia dwóch wersji
    > jednego obrazu wydaje się oczywisty. Ale mam wrażenie, że autor nie
    > użył jednak do tego jednego RAW. Może to efekt wzmocniony
    > bracketingiem ze statywu?

    dol nie jesz rzeczywiscie calkiem naturalny , wyglada tak jakby raw
    zostal poddany wyjatkowemu ciagnieciu . ale to moze byc jeden raw .
    wydaje mie sie , ze w zdjeciu gornym w sposob sztuczny zaciemnil dol.

    w sumie slabe wykonanie - och sorry powinenem byl napisac slaby wykon.