    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: hysteria spalinowa
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 14 Feb 2018 15:23:49 +0100

    Tue, 13 Feb 2018 07:03:35 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > Najwiecej w europie biomasy spalaja niemcy.
    > Najczesciej pod postacia pelletu.

    Ale do produkcji prądu, ze wszelkimi tego procesu "konsekwencjami"!

    Więc to stwierdzenie ma się nijak do bezpośredniego ogrzewania domów (czy
    kamienic heh) i zanieczyszczenia powietrza niską emisją -- które to
    zanieczyszczenie z biomasy, jeśli nie stosuje się systemów oczyszczania
    spalin, jest porównywalne z dobrze spalanym węglem.

    > Jesli idzie o pellet to spalanie go jest czyste.
    > Mam piecyk na pellet i wiem co mowie.

    Pokaż na to twierdzenie jakieś badania, bo jak patrzę na ostatni raport
    ICHPW to wynika że, delikatnie mówiąc, jesteś w błędzie. Szczególnie jak
    uwzględnić piec a nie kocioł. Samo to że masz taki piec i sobie patrzysz
    nieuzbrojonym okiem na płomień jeszcze nie gwarantuje że wiesz co mówisz.

    > Pelletu nie da sie spalic w zadnym innym palenisku
    > niz dedykowanym do pelletu.
    > Plomken w takim palenisku nie rozni sie od plomienia
    > z gazu bo pellet jest zgazowywany i spalany jako gaz.

    Każde paliwo stałe jest *spalane* jako gaz. Co nie znaczy że emisja jest
    taka sama jak z gazu (w sensie ziemnego dla przykładu).

> [...]
    > 15%. Bardzo wysoka sprawnosc piecy i kotlow na pellet powoduje ze do
    > atmosfery emitowany jest dwutlenek wegla i w sladowych ilosciach inne
    > substancje. Tych innych substancji jest tak malo ze dym nie ma zadnego
    > zapachu charakterystycznego przy spalaniu drewna. Zeby w miastach w
    > ktorych jest duzo piecow weglowych poprawic powietrze wystarczy je
    > wymienic na piecyki na pellet. Nie dosc ze w mieszkaniach przybylo by
    > miejsca to ze wzgledu na trzy razy wieksza sprawnosc piecykow na pellet
    > w stosunku do piecow weglowych spadly by dla ludzi koszty ogrzewania.

    W przełożeniu na kWh energii emitowane jest WIĘCEJ substancji (szczególnie
    PM) co z węgla spalanego automatycznie z podajnikiem w kotle 5 klasy -- tak
    wynika z badań ICHPW. Reasumując zatem, spalanie biomasy (na
    wyspecjalizowanym palniku) pod strzechami to niewiele mniejszy SYF niż
    poprawnie spalany węgiel. Chcesz się truć i sąsiadów w swojej kamienicy,
    proszę bardzo, ale przestań udowadniać, że spalanie biomasy to jakaś
    szczególna różnica dla ludzi.

    --
    Pozdor
    Myjk