  • Data: 2013-02-06 22:18:37
    Temat: Re: (humor) najdroższy piekarnik
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości
    news:1tbbrr6zte3u1.ijam3op96v36.dlg@40tude.net...

    > Idealny polaryzator przepuści dokładnie połowę natężenia światła
    > niespolaryzowanego. Całe przepuszczone światło będzie spolaryzowane.
    > Ile % najlepszym polaryzatorom brakuje do ideału, to nie wiem.

    Foton napotkawszy na swej drodze polaryzator zachowa się zgodnie
    z regułami statystyki.
    Foton w przypadku polaryzacji zgodnej ma 100% prawdopodobieństwo
    przejścia przez polaryzator i zachowuje swoją polaryzację.
    W przypadku polaryzacji niezgodnej prawdopodobieństwo przejścia
    wynosi 0%.
    W przypadku polaryzacji fotonu odchylonej o 45 st. prawdopodobieństwo
    przejścia przez polaryzator wynosi 50% ale po przejściu foton zachowuje
    swoją polaryzację.

    Światło po przejściu przez polaryzator nie ma jednej płaszczyzny drgań
    fali świetlnej tylko pewien kierunek dominujący. Natomiast inne kierunki
    polaryzacji zostaną wyróżnione/ograniczone zgodnie ze statystyką.

    Zmierzam do krytycznego spojrzenia na to cudowne spolaryzowane światło.
    Czy się może mylę?