  • Data: 2013-02-06 11:36:45
    Temat: Re: (humor) najdroższy piekarnik
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kesplj$eus$1@news.task.gda.pl...
    > No tak , zgadza się. Tzn właściwie inaczej : filtr widoczny z zewnątrz
    > (żółty) to zwykła szybka kolorowa, natomiast w środku był "polaryzator" z
    > kawałka wypolerowanej blachy (a w innej wersji szklanej płytki).
    > I jeszcze była żaróweczka halogenowa 20W, taka najzwyklejsza z Castoramy,
    > i wiatraczek 12V :)

    To ja powiem tak:
    ZTCW, rzeczywiście stosuje się terapię światłem. Ale, żeby to działało,
    światło musi być rzeczywiście spolaryzowane, sam kolorek nie wystarczy.
    Sądząc zaś z opisu, polaryzacji jest tam tyle, co gry Milesa Davisa na
    koziej dupie (kto widział, wie, o czym piszę). Być może i to, co ja piszę,
    to też wałek, zwykłe placebo, ale nie mam jak tego rzetelnie potwierdzić,
    czy zaprzeczyć - szum informacyjny jest zbyt duży, a ja się obawiam
    padnięcia właśnie na takie fora, miary złoconego kabla HDMI dającego lepszy
    obraz z powodu mniejszego jittera :P

    > Tutaj link do mojej ciężkiej walki z bioptronowym oszołomstwem (nick taku
    > sam jak tutaj ), gdyby ktoś był ciekaw, jak długo można ludziom
    > tłumaczyć...

    Ja nie mam zdrowia do wczepiania się w takie miejsca, głupota i ciemnota
    bywa porażająca, ogromny dyskomfort.

    > http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=3143852&start=9
    0

    Na chwilę zajrzałem, mnie to wygląda na efekt placebo, ale coś mi mówi, że
    opisane tam zmiany, w rzeczywistości były znacznie mniejsze, o ile w ogóle
    zachodziły. Wcale się nie zdziwię, jeśli "naświetlaj bioptronem", ale i myj
    uważnie mydłem twarz (żeby do oczu nie padło), 3 razy ciepłą i 3 razy zimną
    wodą, a wycierać ręcznikiem frotte od góry do dołu lekko naciskając, potem
    po dwa razy każdą połówkę twarzy od środka na zewnątrz. A przy tych
    zabiegach spokojnie odstawić lampę i efekt się nie zmieni.

    > Niestety widzę, że linki do obrazków, które zrobiłem wygasły. Chyba będę
    > musiał tam wrócić i trochę podenerwować tych handlarzy :)

    Chyba tak :))
    Ja uważam - czy spolaryzowane światło daje efekt (jak pisałem, jeśli już -
    to rzeczywiście spolaryzowane, zwykłe daje raczej tylko efekt
    psychologiczny), czy nie, to uczciwiej by było, żeby światło z tej lampy
    rzeczywiście było spolaryzowane, normalnym polaryzatorem, kolorek sobie
    można wziąć z folijki kupionej w fabryce cukierków (może mają trochę odpadów
    tejże?). No i nie 3 kPLN do wuja wafla. Ja osobiście bym zaproponował tu
    conajmniej podwójną ślepą próbę (a może ona i potrójna? nieważne), z
    podziałem ochotników na dwie grupy (żaden z uczestników, ani badaczy nie
    wie, do której grupy dany ochotnik jest liczony), gdzie jeśli dany uczestnik
    będzie naświetlany lampą A, to analogiczny z drugiej, lampą B... chodzi mi o
    układ, że jeśli wyjdzie, ze uczestnicy grupy pierwszej będą mieli układ, ze
    25% dostanie lampę A, a 75% lampę B, to ci z drugiej grupy dokładnie
    odwrotnie, 25% B, 75% A. No, wiadomo, chodzi o to, by badanie było
    maksymalnie obiektywne. Co myślę, że zwykła podwójna ślepa nie zawsze
    zapewnia.
    Nie umiem tego tak ładnie opisać, wywalam się na takich niuansach, ale
    staram się być rzetelny i uczciwy, oraz w miarę możliwości obiektywny.