    From: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
    Date: Sun, 15 May 2011 20:55:55 +0200

    Witaj :-)

    Wmak:

    | Pisałem do nich w tej sprawie przed prawie czterema laty,
    | widać nikt tam maili nie czyta a ja już więcej nie zaglądałem.

    Znaczysie, należałoby się włamać i poprawić błędy.
    Kilka lat temu. No, cóż było się młodszym.

    Wzór jest dosyć prosty. Ktoś, kiedyś pytał na dvhk, więc
    podałem coś w Excelu:
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az_el.zip

    na stronie:
    [Zezowanie w trzech kierunkach]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/4lnb.htm

    Bardziej pracochłonna była próba edukacyjnego zilustrowania
    podstawowych pojęć: azymutu, elewacji, skosu.
    Wiesz, że kiedyś zrozumienie tych pojęć stanowiło problem.

    Z doświadczenia wiem, że słowo pisane jest trudne w odbiorze
    (percepcji), więc próbowałem obrazkami, dodając różne
    fiki-miki, żeby zachęcić młodzież. Troche roboty.

    Na moje pocieszenie, strona ta i strona:
    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

    sa dosyć często odwiedzane.

    Wiesz, ostatnio FireFox 4.0.1 dał mi "popalić".
    Musialem do kodu wstawić jakieś trywialne błędy składni,
    żeby FF cokolwiek liczył.

    Pzdr.J.P. ;-)