  • Data: 2011-05-15 19:33:28
    Temat: Re: hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
    Od: bulba <s...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-15 18:13, Wmak pisze:

    > Elewacja 40 stopni w Polsce dla Hotbirda to bzdura - nie wiem, jak to
    > wyliczyłeś.
    > Ustawienie skosu konwertera jest często lekceważone a to jest bardzo istotna
    > regulacja.
    > "Siła" (zgrubnie) sygnału mało od tego zależy (płaskie maksimum) ale "jakość"
    > (precyzyjnie) jest bardzo na tę regulację wrażliwa (bardzo wąskie optimum).
    > Dla przykładu dla 60 cm anteny Cyfry, przy ustawieniu pionowym konwertera
    > dekoder "powizyjny" Philipsa pokazuje ok "30" i widać (z zakłóceniami) tylko
> [...]

    Głupie pewnie pytanie dot. elewacji.

    na tym talerzu, co mam (rodzaj zilustrowany jest tu:
    http://www.uk-satellite-tv.co.uk/dishalignment.html) jest podziałka.
    Przy czym, jak zrozumiałem przesłane przez Was materiały, to powinien to
    być kąt między wysięgnikiem, a prostą prostopadłą do elewacji. Gdy
    ustawię ten talerz na 0 stopni, to wysięgnik osiąga minusowe kąty
    (poniżej prostej). Czy zignorować to i wierzyć podziałce? Czy wynika to
    z rodzaju talerza? (offset)