  • Data: 2012-07-13 07:50:50
    Temat: Re: hits
    Od: " fir" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    fir <f...@g...pl> napisał(a):

    > tak naprawde dobre pole do rozwazania takich rzeczy to nie 'system
    > operqcyjny' (ktory jest do tego we wspolczesnej kulturze somewhat opaque)
    > tylko asembler i np wieloprocesorowosc widziana z poziomu asma
    > (co zreszta tez jest somewhat opaque ale moze w innym sensie)
    >
    > w kazdym razie moglobby byc milo pomyslec nad takimi rzeczami jak
    > robi sie / jak mozna zrobic wieloprocesorowosc (i paralelną komunikacje)
    > na poziomie asma, zwlaszcza ze z wolna mozna zaczynac myslec o uzywaniu
    > prawdziwej wieloprocesorowosci a nie tej 'emulowanej' i dosyc glupawej

> [...]
    po prawdzie, np, co do synchronizacji, to moglobybyc tak zeby ram byl
    'automatycznie' synchronizowany na poziomie np lini cache, albo pewnie
    lepiej na poziomie inta - wtedy poniekad wszystkie operacje na intach
    bylyby chronione i moznaby zdaje sie pisac bez jakichs sprzetowych
    atomowych lockow tylko na zwyklych flagach

    pozatym ew przydalaby sie instrukcja w rodzaju halt_on mamoryadress
    zatrzymujaca procek do momentu az zajdzie zmina w jakiejs komorce
    pamieci

    + pytanie czy lepiej robic jakis sprzetowy sheduler do emulacji
    wielowatkowosci (ale bardziej w calosci obslugiwany przez procka
    a nie system) czy jednak specjalnie sie yym nie przejmowac i pozwolic
    haltowac rdzen - to sa rozwazania troche teoretyczne (bo i tak
    ta emulacja przelaczania jest potrzebna) ale mz umiarkowanie ciekawe
    (dresy get out)