  • Data: 2012-07-12 20:22:47
    Temat: Re: hits
    Od: " fir" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    fir <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > W sumie jak sie zastanowic 'wolanie' jednego programu
    > przez drugi moze przyjac dwie formy albo eventy i systemowa
    > kolejka albo przerwania i tez cos w rodzaju systemowego
    > stosu do obslugi przerwan -
    >
    > czy ktos umie ocenic przydatnosci i wady i zalety jednago i
    > drugiego? Kiedys przerwania na poziomie aplikacji byly w
    > modzie teraz raczej zupelnie nie sa, a troche byc moze
    > szkoda (w pewnym sensie eventy i przerwania zdaja sie
    > komplementarnymi rozwiazaniami, (choc nie nie zastanawialem
    > sie nad tym za wiele - praktycznie nic poki co (ostatnio wogole
> [...]
    tak naprawde dobre pole do rozwazania takich rzeczy to nie 'system
    operqcyjny' (ktory jest do tego we wspolczesnej kulturze somewhat opaque)
    tylko asembler i np wieloprocesorowosc widziana z poziomu asma
    (co zreszta tez jest somewhat opaque ale moze w innym sensie)

    w kazdym razie moglobby byc milo pomyslec nad takimi rzeczami jak
    robi sie / jak mozna zrobic wieloprocesorowosc (i paralelną komunikacje)
    na poziomie asma, zwlaszcza ze z wolna mozna zaczynac myslec o uzywaniu
    prawdziwej wieloprocesorowosci a nie tej 'emulowanej' i dosyc glupawej

    ktos wie jak robi sie wieloprocesorowosc (komunikacje miedzy
    procesorami itd) na poziomie asma (hardware) ? [tylko prosze sie
    powstrzymac przed jakimis b cienkimi linkami, zachecam najlepiej
    omowic sprawe wlasnymi slowy pokazujac ze umie sie cos porozwazac
    na dany temat (wieloprocesorowosc z poziomu asma) ]